اخبار فناوری

اپل قصد دارد موتور جستجوی اختصاصی خود را توسعه دهد

در میان بسیاری از موتورهای جستجوی موجود، گوگل همچنان بهترین انتخاب است و همچنین بیشترین استفاده را دارد. میلیاردها دستگاه Google Search را به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض خود دارند، ازجمله دستگاه‌های تولیدشده توسط اپل. اما اپل طرفدار استفاده از فناوری‌های شخص ثالث در محصولات خود نیست. درواقع، طبق گزارش‌ها، اپل سخت درحال توسعه موتور جستجوی خود است که می‌تواند جایگزین گوگل به‌عنوان گزینه ترجیحی در دستگاه‌های خود شود.

موتور جستجوی اپل

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل “سال‌هاست با فناوری جستجو دست‌وپنجه نرم می‌کند.” این گزارش حاکی از آن است که سازنده آیفون هنوز راه درازی در پیش دارد، اما اگر فناوری جستجوی داخلی آن به بهترین شکل ارائه شود، کاربران اپل از راه‌حل یکپارچه‌تر و خصوصی‌تر در مقایسه با گوگل لذت خواهند برد.

طبق این گزارش، اپل درحال‌حاضر درحال آزمایش موارد استفاده کوچکتر از فناوری جستجوی خود در برخی از برنامه‌های خود است. تلاش‌های جستجوی اپل را می‌توان به‌وضوح در Spotlight مشاهده کرد که به کاربران کمک می‌کند چیزها را در دستگاه‌های خود پیدا کنند.

چند نسخه iOS و macOS پیش، اپل شروع به اضافه کردن نتایج جستجوی وب به این ابزار کرد و کاربران را مستقیماً به سمت سایت‌هایی راهنمایی کرد که ممکن است به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند. در مقاطع مختلف زمانی، این نتایج توسط بینگ شرکت مایکروسافت یا گوگل از شرکت آلفابت ارائه شد. در گزارش بلومبرگ آمده است که سیری همچنین از این فناوری برای ارائه نتایج وب استفاده می‌کند.

موتور جستجوی اپل

موتور جستجوی اپل

علاقه Apple به فناوری جستجو نیز ازطریق جلسات شایعه‌شده این شرکت با مایکروسافت برای خرید موتور جستجوی Bing مشهود است. اگرچه شرکت کوپرتینویی درنهایت این خرید را نهایی نکرد، اما انجام مذاکرات علاقه این شرکت به داشتن یک موتور جستجوی اختصاصی را نشان می‌دهد.

اگر اپل واقعاً جایگزین گوگل در بخش موتور جستجوی محصولات خود شود، شرکت دوم ضرر قابل‌توجهی در درآمد خود خواهد دید. به‌هرحال، میلیاردها محصول اپل، ازجمله آیفون، آیپد و مک بوک درحال‌حاضر از فناوری‌های جستجوی شرکت مستقر در Mountain View استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره تلاش Apple برای ارائه موتور جستجوی اختصاصی خود چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/02/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%82%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا