اخبار فناوری

مقایسه Samsung Galaxy Z Fold 3 با iPhone ١٣ Pro Max: Two Battles، One War!

گوشی های هوشمند زیادی امسال عرضه شده اند. اما از سوی دیگر ، گوشی های انعطاف پذیر نیز با تحولات جدیدی روبرو شده اند. این تحولات منجر به افزایش چشمگیر فروش این محصولات شده است. iPhone ١٣ Pro Max گوشی پرچمدار فعلی اپل است. از سوی دیگر ، Galaxy Z Fold 3 گل سرسبد گوشی های انعطاف پذیر است. اما برنده مقایسه Samsung Galaxy Z Fold 3 vs iPhone ١٣ Pro Max کیست؟

مقایسه Samsung Galaxy Z Fold 3 و iPhone ١٣ Pro Max

بازار گوشی های انعطاف پذیر داغ تر و داغ تر می شود. آیفون ها همیشه پرفروش ترین گوشی ها بوده اند. سامسونگ تقریبا دو ماه پیش گوشی پرچمدار انعطاف پذیر به عنوان جایگزینی برای گلکسی نوت 21 معرفی شد. از سوی دیگر ، اپل ، مانند روال قبلی ، بهترین آیفون خود را معرفی کرد آیفون 13 پرو مکس وارد عرصه شد.

ارائه رسمی Samsung Galaxy Z 3 Fold: 5G و قاب ضد آب

iPhone ١٣ Pro و iPhone ١٣ Pro Max با صفحه نمایش A15 Bionic و ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

مطابق با گیزموچین، بهترین آیفون امسال ، بالاخره وارد بازار شد. اما آیا این بهترین گوشی امسال است؟ خوب ، چنین عنوانی را بدون مقایسه نمی توان روی این دستگاه گذاشت. بنابراین ، بهتر است این دستگاه را با پرچمدار فعلی تلفن های انعطاف پذیر سامسونگ ، یعنی Galaxy Z Fold 3 مقایسه کنید. ما در حال حاضر در ترنجی هستیم ، ما iPhone 13 Pro Max را با Galaxy S21 Ultra مقایسه کردیمبه اما بعد از آن تلفن قدیمی ، زمان آن رسیده است که نماینده جدید کوپرتینو را با تازه وارد گلکسی مقایسه کنیم. این دستگاه Galaxy Z Fold 3 است که جذابیت بیشتری نسبت به قبل دارد. در نهایت ، به مقایسه می رسیم.

مقایسه iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy S21 Ultra: هیجان انگیزترین نبرد سال!

طراحی و کیفیت ساخت

در ابتدای مقایسه Samsung Galaxy Z Fold 3 و iPhone ١٣ Pro Max ، وارد قسمت طراحی و کیفیت ساخت می شویم. Galaxy ZFold design از طراحی کلی مشابه نسخه قبلی خود برخوردار است. IPhone ١٣ Pro Max نیز از این قاعده مستثنی نیست. Galaxy ZFold بسته در حالت بسته یک تلفن با صفحه نمایش کوچکتر است. اما در حالت باز به یک تبلت تبدیل می شود. در مجموع ، اگر به دنبال یک گوشی سبک تر ، نازک تر و با ظاهر بهتر هستید ، ممکن است بخواهید از iPhone 13 Pro Max استفاده کنید.

علاوه بر این ، iPhone ١٣ Pro Max از کیفیت ساخت برتر برخوردار است. دلیل استفاده از محافظ سرامیک شیلد ، قاب فولادی ضد زنگ و گواهینامه IP68 است. با تشکر از این گواهینامه ، iPhone ١٣ Pro Max تا عمق 6 متر در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. Galaxy X Fold operation در حالت بسته عملکرد ساده تری دارد. ولی ضخیم تره با این حال ، این دستگاه همچنین دارای استاندارد IPX8 ، قاب آلومینیومی و بدنه شیشه ای است. حسگر اثر انگشت بر روی بدنه Galaxy Z Fold فر قرار دارد. در همین حال ، اپل به جای سنسور اثر انگشت از FaceID استفاده کرد.

نمایش و قابلیت چندرسانه ای

بدیهی است که جذاب ترین و جالب ترین گوشی در این قسمت ، نماینده کهکشان ها ، Galaxy Z Fold 3 است. صفحه داخلی این دستگاه دارای قطر 6.6 اینچ و یک پنل AMOLED با وضوح QHD + و نرخ تازه سازی 2 هرتز است. این مانیتور از محتوای HDR10 + پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش داخلی دارای دقت رنگ بالا ، عملکرد روان و وضوح بالا است. اما در عین حال ، این تلفن هنگام باز شدن به یک تبلت تبدیل شد. علاوه بر این ، پشتیبانی Galaxy ZFold از قلم S-Pen نیز پشتیبانی می کند. این بدان معناست که می توانید از قلم این دستگاه برای کشیدن یا نوشتن یادداشت استفاده کنید ، مانند گوشی های سری Galaxy Note.

علاوه بر این ، Galaxy X Fold گری دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی با نرخ تازه سازی 2 هرتز است. درست است که Galaxy ZFold دارای جذابیت بیشتری در این زمینه است و با استفاده از آن می توان از ویژگی های بیشتری لذت برد. اما نباید از کیفیت بالای صفحه نمایش 6.3 اینچی آیفون 7 پرو مکس غافل شد. این تلفن دارای یکی از بهترین نمونه های صفحه نمایش در تلفن های هوشمند است.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری

Galaxy Z Fold 3 و iPhone ١٣ Pro Max هر دو پرچمدار هستند و عملکرد شاخصی را ارائه می دهند. اما دستگاهی که قدرت بیشتری را ارائه می دهد نشان دهنده اپل است. به لطف تراشه Apple A15 Bionic ، این دستگاه با مصرف بهینه و حداکثر فرکانس کار 1.5 گیگاهرتز قدرت بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. در همین حال ، با خرید نسخه گران تر iPhone ١٣ Pro Max می توانید تا 3 ترابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا کنید.

اما Galaxy X Fold thanks به لطف Snapdragon 888 قدرت زیادی نیز دارد. با این حال ، این تراشه به اندازه A15 Bionic مطلوب نیست. Galaxy ZFold ٣ همچنین مجهز به 4 گیگابایت رم 3200 مگاهرتز LPDDR5 است. به طور کلی ، هر دو گوشی قدرتمند هستند و تفاوت های آنها تنها در چند سناریو به وضوح قابل مشاهده است. سیستم عامل پیش فرض iPhone ١٣ Pro Max iOS 15 است. در مقابل ، Galaxy X Fold by به طور پیش فرض از Android استفاده می کند.

سیستم دوربین

گوشی های انعطاف پذیر معمولاً در سیستم دوربین مانور چندانی ندارند. روی کاغذ ، مشخصات دوربین iPhone ١٣ Pro Max و Galaxy Z Fold 3 مشابه است. اما در مقایسه با دوربین Samsung Galaxy Z Fold 3 و iPhone ١٣ Pro Max ، iPhone برنده بزرگ است. زیرا این گوشی در واقع رقیبی برای Galaxy S21 Ultra است و از نظر کیفیت تصویر و فیلم این دستگاه پیشتاز است.

باتری و شارژر

Samsung Galaxy Z Fold 3 از باتری بزرگتری استفاده می کند. اما iPhone ١٣ Pro Max به دلیل بهینه سازی بیشتر و مصرف کمتر ، عمر باتری بیشتری دارد. شارژر سیمی Galaxy Z Fold 3 قدرت بیشتری دارد. این تلفن همچنین از فناوری شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند. در مقابل ، iPhone ١٣ Pro Max دارای یک شارژر مغناطیسی بی سیم MegSaf با لوازم جانبی بیشتر است.

برچسب قیمت

مقایسه Samsung Galaxy Z Fold 3 و iPhone ١٣ Pro Max

قیمت iPhone ١٣ Pro Max در ایالات متحده ، از 1.5 دلار عزیمت این دستگاه در اروپا قیمت دارد 1.5 یورو برای فروش از سوی دیگر ، بهترین گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ به ترتیب در ایالات متحده و اروپا از نظر قیمت 3.55 دلار و 1.5 یورو به بازار ارسال می شود. به طور کلی ، انتخاب و مقایسه بین Samsung Galaxy Z Fold 3 و iPhone ١٣ Pro Max بسیار دشوار است و سلیقه در وهله اول قرار دارد. Galaxy X Fold features ویژگی های بیشتری را ارائه می دهد. قابلیت های چند وظیفه ای و چند رسانه ای این گوشی بیشتر از رقیب آن است. در مقابل ، iPhone ١٣ Pro Max در چندین زمینه دیگر برتری دارد.

Galaxy Zi Fold

نقاط قوت:

– پشتیبانی از S-Pen

– انعطاف پذیری و ویژگی های بیشتر

– نمایشگر خارجی و داخلی

– دوربین سلفی داخل صفحه نمایش

نقاط ضعف:

– وزن و ضخامت

iPhone ١٣ Pro Max

نقاط قوت:

– کیفیت ساخت بالا

– پشتیبانی از MagSafe

– قدرت تراشه بالا

– عمر طولانی باتری

نقاط ضعف:

– قیمت

– دیگر محدودیتی وجود ندارد

نظر شما در مورد مقایسه Samsung Galaxy Z Fold 3 سامسونگ چیست؟ انتخاب شما چیست؟ از بین این دو چه اولویتی را باید انتخاب کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا