اخبار فناوری

اپل روزانه میلیون‌ها دلار صرف توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خود می‌کند

بر اساس گزارش جدیدی از The Information که بر تحقیقات هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل تأکید دارد، این شرکت به‌میزان قابل‌توجهی هزینه‌های خود را برای توسعه هوش مصنوعی اختصاصی خود افزایش داده است.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل

اگرچه گفته می‌شود John Giannandrea، رئیس هوش مصنوعی اپل، نسبت‌به چت‌بات‌های هوش مصنوعی بدبین است، اما چهار سال پیش تیمی را تأسیس کرد که روی هوش مصنوعی تعاملی کار می‌کند. ما شایعات قبلی درباره “Apple GPT” را از مارک گورمن از بلومبرگ شنیده بودیم. گورمن در ماه جولای گفت که اپل درحال آزمایش مدل‌های زبان بزرگ است و برخی از کارمندان اپل به چت‌بات داخلی “آژاکس” این شرکت دسترسی دارند.

با معرفی ChatGPT OpenAI در سال 2022، چت‌بات‌ها به یک ویژگی ضروری تبدیل شدند. مایکروسافت و گوگل هر دو چت‌بات‌های اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده‌اند، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر اینکه اپل محصولی مصرف‌گرا در آینده نزدیک ارائه خواهد کرد، وجود ندارد.

تیم مدل‌های بنیادی اپل که روی هوش مصنوعی تعاملی کار می‌کنند، فقط 16 نفر را شامل می‌شود، اما اپل روزانه میلیون‌ها دلار برای آموزش مدل‌های زبان خود هزینه می‌کند. آموزش مدل‌های زبانی بزرگ به سخت‌افزار زیادی نیاز دارد و به‌عنوان‌مثال، Sam Altman، مدیرعامل OpenAI، چندی پیش بیان داشت که این شرکت بیش از 100 میلیون دلار برای GPT-4 هزینه کرده است.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل

هوش مصنوعی اختصاصی اپل

به‌گزارش The Information، اپل اهداف دیگری نیز در زمینه هوش مصنوعی دارد. هدف این شرکت توسعه قابلیتی است که به دستیار صوتی مانند سیری اجازه می‌دهد وظایف چندمرحله‌ای را به‌صورت خودکار انجام دهد. این قابلیت امروزه در آیفون موجود است، اما گردش کار باید به‌صورت دستی با استفاده از برنامه Shortcuts تنظیم شود. تیم سیری می‌تواند اتوماسیون کنترل‌شده صوتی چندمرحله‌ای را برای استفاده در iOS 18 آماده کند.

همچنین به‌نظر می‌رسد اپل تیم‌های جداگانه‌ای از هوش مصنوعی دارد که روی نرم‌افزاری برای تولید فیلم‌ها و تصاویر و هوش مصنوعی چندوجهی که با تصاویر، ویدئو و متن کار می‌کند، تمرکز کرده‌اند. ظاهراً چت‌بات Ajax که اپل با آن کار می‌کند، از ChatGPT 3.5 توانایی بیشتری دارد و روی 200 میلیارد پارامتر آموزش دیده است، اما مدل‌های جدیدتر OpenAI قدرتمندتر هستند.

نظر شما درباره هوش مصنوعی اختصاصی اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/07/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1-%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D9%87/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا