اخبار فناوری

اپل توسعه اپل واچ اولترا با نمایشگر MicroLED را لغو کرده است

اوایل این هفته، یکی از تأمین‌کنندگان اپل، ams OSRAM، اعلام کرد که پس از لغو غیرمنتظره یک پروژه سنگین، استراتژی microLED خود را بازنگری خواهد کرد. اکنون، مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر شرکت تحقیقاتی Counterpoint اطلاع داده‌اند که این پروژه مربوط به اپل واچ اولترا با نمایشگر microLED بوده است.

اپل واچ اولترا با نمایشگر MicroLED

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، امروز در مورد این موضوع اظهارنظر کرد و گفت که اپل واقعاً این پروژه را تا آینده قابل پیش‌بینی لغو کرده است. این تحلیلگر بیان داشت که هزینه‌های تولید microLED درحال‌حاضر برای این پروژه بسیار بالا است و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست.

Kuo گفت: :«آخرین یافته‌های من نشان می‌دهد که اپل پروژه‌های MicroLED Apple Watch را لغو کرده است زیرا این شرکت تصور می‌کند که MicroLED نمی‌تواند ارزش قابل‌توجهی به ساعت هوشمند بیافزاید و هزینه‌های تولید آن برای مقرون‌به‌صرفه بودن بسیار زیاد است.»

به‌گفته کو، ams OSRAM تأمین‌کننده تراشه LED انحصاری اپل برای این پروژه بوده است. این تحلیلگر گفت که اپل هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه دستگاه‌های microLED در آینده ندارد.

اپل واچ اولترا با نمایشگر MicroLED

اپل واچ اولترا با نمایشگر MicroLED

کو این لغو را یک شکست بزرگ برای اپل توصیف کرد و گفت که بسیاری از کارمندان درگیر با توسعه microLED نیز اخراج شده‌اند.

درحالی‌که ممکن است این پروژه فعلاً متوقف شده باشد، اپل احتمالاً هنوز امیدوار است که در آینده برخی دستگاه‌های خود را به فناوری microLED مجهز کند. شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce نیز امروز بیان داشت که درحالی‌که ams OSRAM تنها تأمین‌کننده تراشه اپل برای پروژه Apple Watch Ultra بوده است، تایوان و کره جنوبی تیمی قوی از تولیدکنندگان تراشه‌های MicroLED و فناوری‌های مربوط به آن دارند. تأمین‌کنندگان دیگری نیز هستند که اپل می‌تواند در آینده با آن‌ها شریک شود. درهرصورت، به نظر می‌رسد که اولین دستگاه microLED اپل تا چندین سال دیگر نیز ارائه نخواهد شد.

نظر شما درباره لغو پروژه اپل واچ اولترا با نمایشگر MicroLED چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/02/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%86-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-microled-%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا