اخبار فناوری

احتمالا iPhone 5C و iPad mini 4 به لیست محصولات منسوخ شده اضافه خواهند شد

ظاهرا اپل قصد دارد در نوامبر 2022 دو دستگاه را به لیست دستگاه های قدیمی خود اضافه کند. اگر این گزارش درست باشد، آیفون 5 سی و iPad mini 4 آخرین محصول اضافه شده به این لیست خواهد بود. آیفون 5C در سپتامبر 2013 عرضه شد مایفون مگ منتظر جزییات این گزارش باشید.

تعمیرات سخت افزاری iPhone 5C و iPad mini 4 دیگر به صورت رسمی ارائه نمی شود

پس از 5 سال از معرفی یک دستگاه، اپل آن را قدیمی می نامد. اما وقتی هفت سال از عرضه یک محصول بگذرد، آن را «منسوخ» می‌نامند. چندی پیش آیفون 6 وارد لیست ذکر شده شد. حالا به نظر می رسد نوبت به آیفون 5C رسیده است. گوشی هوشمند مذکور که در سپتامبر 2013 معرفی شد، دستگاه بعدی در لیست منسوخ شده اپل خواهد بود. با توجه به اینکه نزدیک به 9 سال از عرضه این محصول می گذرد، انتشار این خبر جای تعجب ندارد.

آیفون 5 سی

بر اساس این گزارش گیزموچیناآیفون 5 سی در سال 2013 به عنوان یک نسخه مقرون به صرفه از پرچمدار اپل (آیفون 5s) رونمایی شد. از سوی دیگر، آیپد مینی 4 با صفحه نمایش کوچک 7.9 اینچی خود، قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به مدل های بزرگتر آی پد داشت. نسخه‌های گران‌تر آی‌پد، بازار کاربران تجاری را هدف گرفته‌اند. اما این نسخه برای کاربران عادی طراحی شده است. هنگامی که یک محصول به لیست دستگاه های منسوخ اضافه می شود، به این معنی است که دیگر پشتیبانی سخت افزاری را دریافت نخواهد کرد. مدتی پیش پشتیبانی نرم افزاری این دستگاه ها به پایان رسید. اما در حال حاضر تعمیرات سخت افزاری برای این دستگاه ها ارائه نمی شود. آیفون 5C از باتری 1510 میلی آمپر ساعتی استفاده می کرد و برای قدرت پردازش به تراشه Apple A6 متکی بود.

آیفون 6 اپل در رده محصولات منسوخ قرار گرفته است

نطر شما چی هست؟ آیا هنوز از محصولات قدیمی اپل استفاده می کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا