اخبار فناوری

اپل به‌دنبال آپدیت نرم افزاری برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ است

به گزارش بلومبرگ، مهندسان اپل به‌دنبال راه‌حل‌هایی ازجمله ارائه آپدیت نرم‌افزاری هستند تا الگوریتم‌های مورداستفاده برای سنسور اکسیژن خون در اپل واچ را تغییر دهند تا فروش این دستگاه به‌علت نقض پتنت‌ها متوقف نشود. اپل دیروز اعلام کرد که فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در ایالات‌متحده را از 21 دسامبر به‌دلیل ممنوعیت قریب‌الوقوع واردات ناشی از اختلاف حق اختراع با شرکت تجهیزات پزشکی Masimo متوقف می‌کند.

آپدیت نرم افزاری اپل برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ

منابعی که با بلومبرگ مصاحبه کردند بیان کرده‌اند که مهندسان اپل درحال تنظیم نحوه تعیین میزان اشباع اکسیژن و نحوه ارائه داده‌ها به مشتریان هستند، به‌روزرسانی‌هایی که احتمالاً فناوری‌هایی را که ادعا می‌شود حق اختراعات Masimo را نقض کرده است، حذف می‌کند. این کار مطابق با بیانیه اپل است که می‌گوید «تعداد گزینه‌های قانونی و فنی را دنبال می‌کند» تا مطمئن شود که فروش اپل واچ می‌تواند در اسرع وقت از سر گرفته شود.

پتنت‌های Masimo مربوط به سخت‌افزاری است که حسگر اکسیژن خون Apple Watch را تأمین می‌کند و ماسیمو معتقد است که تغییر نرم‌افزار برای رسیدگی به تخلفات پتنت کافی نخواهد بود. ماسیمو به بلومبرگ گفته است: «سخت‌افزار باید تغییر کند».

یکی از سخنگویان اپل به بلومبرگ گفت که درحال کار برای ارائه یک راه‌حل است، بنابراین به‌نظر می‌رسد اپل فکر می‌کند یک راه‌حل مبتنی‌بر نرم‌افزار کافی خواهد بود. بعید است که قبل از توقف فروش، یک آپدیت نرم‌افزاری ارائه شود، زیرا اپل باید تغییرات را آزمایش کند. همچنین امکان ارائه به‌روزرسانی سخت‌افزاری نیز حداقل چند ماه طول می‌کشد.

آپدیت نرم افزاری اپل برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ

آپدیت نرم افزاری اپل برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ

در ماه اکتبر، کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات‌متحده (ITC) پس از صدور حکمی مبنی‌بر اینکه اپل پتنت‌های Masimo مربوط به سنجش اکسیژن خون را نقض کرده است، دستور ممنوعیت واردات اپل واچ به ایالات‌متحده را صادر کرد. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، می‌تواند حکم دادگاه را بررسی کند و قبل از زمانی که اپل مجبور به توقف فروش اپل واچ شود، این ممنوعیت را وتو کند، اما وتوهای ریاست جمهوری در مورد ممنوعیت ITC نادر است.

درحالی‌که کاخ سفید تا 25 دسامبر برای تصمیم‌گیری فرصت دارد، اپل تصمیم گرفته است موارد پیشگیرانه خود را برای تبعیت از حکم ITC آماده کند. اپل فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در خرده‌فروشی‌های ایالات‌متحده در تاریخ 21 دسامبر بعد از ساعت 12:00 بعدازظهر متوقف می‌کند. بااین‌حال، اپل واچ در کشورهای دیگر در دسترس خواهد بود و این ممنوعیت همچنین تأثیری بر Apple Watch SE ندارد زیرا این ساعت هوشمند سنسور اکسیژن خون ندارد.

اپل درنظر دارد در تاریخ 26 دسامبر درصورت عدم وتو در مورد حکم ITC در دادگاه استیناف ایالات‌متحده برای منطقه فدرال، تجدیدنظر خود را صادر کند. بیانیه امروز اپل به‌شرح زیر است:

«یک دوره بازبینی ریاست جمهوری در رابطه با دستور کمیسیون تجارت بین‌المللی ایالات‌متحده در مورد اختلاف فنی مالکیت معنوی مربوط به دستگاه‌های اپل واچ حاوی ویژگی اکسیژن خون درحال انجام است. درحالی‌که دوره بررسی تا 25 دسامبر به پایان نمی‌رسد، اپل به‌طور پیشگیرانه اقداماتی را برای تبعیت از این حکم انجام می‌دهد. این شامل توقف فروش Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 از وب‌سایت Apple.com از تاریخ 21 دسامبر و همچنین از خرده‌فروشی‌های اپل پس از 24 دسامبر می‌شود. این تصمیم درحال‌حاضر بر فروش دستگاه‌ها در کشورهای دیگر تأثیری ندارد.

تیم‌های اپل به‌طور خستگی‌ناپذیر برای ایجاد محصولات و خدماتی کار می‌کنند که کاربران را با ویژگی‌های سلامت و ایمنی پیشرو در صنعت توانمند می‌سازد. اپل به‌شدت با این شکایت مخالف است و طیف وسیعی از گزینه‌های قانونی و فنی را دنبال می‌کند تا اطمینان حاصل کند که اپل واچ در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

درصورت قطعی‌شدن شکایت، اپل تمام اقدامات خود را برای بازگرداندن اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 به مشتریان در ایالات‌متحده در اسرع وقت ادامه خواهد داد.»

اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 تنها مدل‌های اپل واچ هستند که با فناوری سنجش اکسیژن خون به‌فروش می‌رسند، اگرچه اپل واچ‌های قدیمی‌تر نیز از همین فناوری استفاده می‌کنند. اگر این ممنوعیت تمام شود، مشتریان همچنان می‌توانند دستگاه‌های خود را تعمیر و تعویض کنند. خرده‌فروشان شخص ثالث نیز می‌توانند تا زمانی که ذخایر تمام شود، به فروش خود ادامه دهند، بنابراین کسانی که به‌دنبال اپل واچ سری 9 یا اولترا 2 قبل از تعطیلات هستند، می‌توانند از فروشگاه‌هایی مانند Best Buy و Target آن را تهیه کنند.

اگر اپل نتواند فناوری ناقض را حذف کند یا به تصمیم ITC اعتراض کند، توافق با Masimo امکان‌پذیر است، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی‌بر اینکه اپل و Masimo درحال مذاکره با یکدیگر هستند، وجود ندارد.

نظر شما درباره آپدیت نرم افزاری اپل برای جلوگیری از ممنوعیت فروش اپل واچ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/19/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%84/

Updated: 2024-02-17 09:53:04

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا