اخبار فناوری

اپل استفاده از قطعات دست دوم برای تعمیر آیفون را امکان‌پذیر می‌کند

اپل به تازگی اعلام کرده است که مشتریان و تعمیرگاه های مستقل می توانند از اواخر امسال از قطعات مستعمل برای تعمیر آیفون خود استفاده کنند.

برای تعمیر آیفون از قطعات مستعمل استفاده کنید

اپل برای واشنگتن پست این سیاست جدید در ابتدا برای بخش‌هایی از آیفون 15 و مدل‌های جدیدتر در بخش‌های صفحه نمایش، باتری و دوربین اعمال می‌شود. در بیانیه مطبوعاتی اپل اشاره شده است که این سیاست در نهایت به سنسورهای بیومتریک مورد استفاده در Face ID و Touch ID نیز خواهد رسید. فرآیند جفت شدن قطعات اپل بررسی می کند که آیا قطعه مورد استفاده اصلی است یا نه.

اپل می گوید در پاییز کالیبراسیون قطعات کلیدی جدید و دست دوم این کار پس از نصب بر روی دستگاه انجام می شود. اگر آیفون شما تعمیر شده باشد، بخش «Parts and Service History» در برنامه تنظیمات در قسمت General → About ظاهر می‌شود و اپل می‌گوید که این بخش را گسترش می‌دهد تا نشان دهد که آیا قطعه جدید اصلی است یا استفاده شده است.

اپل همچنین اعلام کرد که مشتریان و ارائه دهندگان خدمات دیگر نیازی به ارائه آنها ندارند شماره سریال دستگاه وقتی قطعاتی را از تعمیرگاه سلف سرویس آنها سفارش می دهید، آنها آنها را برای تعمیراتی که شامل تعویض برد منطقی نمی شود، دریافت نمی کنند.

برای تعمیر آیفون از قطعات مستعمل استفاده کنید

برای تعمیر آیفون از قطعات مستعمل استفاده کنید

اپل برای جلوگیری از جدا شدن قطعات آیفون های دزدیده شده این موضوع را اعلام کرد ویژگی امنیتی قفل فعال سازی این به قطعات آیفون گسترش خواهد یافت:

اپل همچنین ویژگی محبوب Activation Lock خود را به قطعات آیفون اضافه می کند تا از جدا شدن آیفون های دزدیده شده برای قطعات جلوگیری کند. بنا به درخواست مشتریان و مقامات مجری قانون، این ویژگی برای کاهش سرقت آیفون با جلوگیری از فعال شدن مجدد آیفون طراحی شده است. گمشده یا دزدی کردن طراحی شده. اگر دستگاه در حال تعمیر تشخیص دهد که با فعال کردن قفل فعال یا حالت گم شده، یک قطعه پشتیبانی شده از دستگاه دیگری به دست آمده است، قابلیت کالیبراسیون برای آن قطعه محدود خواهد شد.»

جان ترنوس، مدیر مهندسی سخت افزار اپل نیز اعلام کرد که سیاست جدید با افزایش عمر قطعات سازگار و سازگارتر با محیط زیست خواهد بود:

طی دو سال گذشته، تیم‌های اپل در طراحی و تولید محصولاتی برای پشتیبانی از تعمیرات قطعات کارکرده اپل که ایمنی، امنیت یا حریم خصوصی کاربران را به خطر نمی‌اندازد، نوآوری کرده‌اند. با جدیدترین برنامه تعمیرات خود، ما مشتاقیم که انتخاب و راحتی بیشتری را به مشتریان خود اضافه کنیم و در عین حال به افزایش عمر محصولات و قطعات آنها کمک کنیم.»

نظر شما در مورد استفاده از قطعات مستعمل برای تعمیر آیفون چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/13/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا