اخبار فناوری

اپلیکیشن فی چیست و چگونه می توان از پرداخت آن معاف شد؟

در پروسه اپلای تحصیلی هزینه‌هایی را لازم است بپردازید و یکی از این هزینه‌ها اپلیکیشن فی است. اپلیکیشن فی (Application Fee) مبلغی است که زمان ارسال درخواست پذیرش خود برای دانشگاه باید بپردازید. برای اینکه بدانید اپلیکیشن چرا دریافت می‌شود، چطور می‌توانید این هزینه را نپردازید یا در صورت پرداخت اپلیکیشن فی از کدام روش برای پرداخت آن استفاده کنید، این مطلب را بخوانید.

چرا دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند؟

قبل از اینکه به این سوال بپردازیم که چرا دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند، لازم است بدانید اپلیکیشن فی چیست. اپلیکیشن فی هزینه‌ای است که هنگام درخواست پذیرشتان در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور باید بپردازید تا درخواست پذیرش شما و همچنین مدارک تحصیلی‌تان بررسی شود. دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی را برای تامین هزینه انجام مصاحبه‌ها، پاسخ به ایمیل‌ها و سوالات دانشجویان، بررسی مدرک تحصیلی افراد و جلسات مصاحبه آنلاین دریافت می‌کند.

علاوه‌بر مواردی که ذکر شد، دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی را دریافت می‌کنند تا مطمئن شوند افرادی درخواست پذیرش در دانشگاه را دارند که مصمم به تحصیل هستند. اگر اپلیکیشن فی وجود نداشته باشد افراد زیادی اقدام به ارسال درخواست پذیرش تحصیلی می‌کنند و ممکن است دلیل برخی از آن‌ها فقط امتحان کردن شانس پذیرششان باشد و تصمیم جدی برای ادامه تحصیل در دانشگاه مدنظر را نداشته باشند.

ضمن اینکه دانشگاه‌ها هرچه تعداد درخواست پذیرش بیشتری دریافت کنند، زمان و انرژی بیشتری را باید صرف بررسی درخواست‌ها کنند و سرعت بررسی درخواست‌ها به شدت کم می‌شود. به همین دلیل اپلیکیشن فی دریافت می‌شود تا سرعت بررسی اپلای‌های تحصیلی نیز افزایش یابد. توجه کنید مبلغ اپلیکیشن فی بازگردانده نمی‌شود و به اصطلاح  Non-Refundableاست. بنابراین شما چه بتوانید در دانشگاه پذیرش بگیرید یا پذیرش شما مورد قبول واقع نشود، این هزینه به حساب شما برنمی‌گردد.

چگونه اپلیکیشن فی را نپردازیم؟

پرداخت نکردن اپلیکیشن فی را ویو کردن (Fee Waiver) می‌نامند. به طور معمول برای بررسی درخواست پذیرشتان لازم است اپلیکیشن فی را بپردازید. البته روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید شانستان را امتحان کنید تا هزینه اپلیکشن فی را کاهش بدهید یا هزینه آن را حدف کنید. در ادامه با روش‌هایی که می‌توانید با آن‌ها از پرداخت کردن اپلیکیشن فی معاف شوید را معرفی می‌کنیم:

ویو کردن Application Fee

یکی از مرسوم‌ترین روش‌ها برای پرداخت نکردن اپلیکیشن فی درخواست درخواست ویو از دانشگاه است. به این منظور به دانشگاه ایمیل بزنید و علت درخواست ویو خود را شرح دهید. مخاطب ایمیل شما باید بخش پذیرش دانشگاه باشد که با نام Graduate Admission شناخته می‌شود. در ایمیلی که برای بخش پذیرش دانشگاه ارسال می‌کنید باید نام و اطلاعات خود را وارد کرده و در بخش سابجکت ایمیل عنوان Application Fee Waiver را ذکر کنید. فراموش نکنید در بخش میانی ایمیلتان از وضعیت مالی خود و دلایلی که درخواست ویو دارید صحبت کنید و در پایان ایمیل از توجه‌شان به درخواست شما با عناوینی همچون Sincerely تشکر کنید.

به این نکته توجه کنید که ارسال ایمیل درخواست پرداخت نکردن اپلیکیشن فی (Fee Waiver) را به روزهای آخر موکول نکنید تا درخواست پذیرشتان مورد توجه قرار بگیرد. علت این امر آن است که امکان چشم‌پوشی و ویو اپلیکیشن فی معمولا به صورت محدود وجود دارد و با تاخیر در ارسال ایمیل خود، شانستان را برای استفاده از این موقعیت کاهش می‌دهید.

همچنین لازم است حداقل یک تا دو ماه پیش از ددلاین دانشگاه، ارسال درخواست پرداخت نکردن اپلیکیشن فی را شروع کنید. این موضوع به این دلیل است که ممکن است لازم باشد ایمیل‌های متعددی بین شما و دانشگاه رد و بدل شود و این مسئله زمان‌بر است. حتی گاهی ممکن است نیاز باشد دانشگاه را متقاعد کنید شایسته دریافت اپلیکیشن فی هستید؛ چرا که افراد بسیاری برای ویو کردن این هزینه درخواست می‌دهند و ظرفیت محدودی دارد.

رویدادهای مجازی

گاهی دانشگاه‌ها رویدادهای آنلاین برگزار می‌کنند و در انتهای رویداد به شرکت‌کنندگان یک کد تخفیف یا یک کد برای ویو اپلیکیشن فی ارائه می‌کند. در وهله اول، این جلسات آنلاین برای آشنایی متقاضیان با دانشگاه و امکانات آن برگزار می‌شود و در وهله دوم با اعطای کدهای تخفیف دانشجویان را راغب به اپلای تحصیلی می‌کنند. بر همین اساس به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید در این رویدادهای شرکت کنید و با اخذ کد، شانس خود را برای پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های برتر جهان امتحان کنید.

اسکالرشیپ (Scholarship)

برخی از اسکالرشیپ‌هایی که دانشگاه‌ها ارائه می‌دهند پرداخت هزینه‌های دانشگاه مانند پرداخت هزینه Application Fee را پوشش می‌دهد. بنابراین با شناخت این اسکالرشیپ‌ها می‌توانید از پرداخت هزینه اپلیکیشن فی معاف شوید. برای اطلاع از این اسکالرشیپ‌ها لازم است وبسایت دانشگاه‌های مدنظرتان را در هر ترم بررسی کنید تا جدیدترین اخبار و اطلاعات را بخوانید.

چگونه اپلیکیشن فی را پرداخت کنیم؟

در ابتدای این مطلب سعی کردیم درباره اپلیکیشن فی بیشتر صحبت کنیم و دلایلی را که دانشگاه‌ها اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند، توضیح دهیم. در ادامه نیز روش‌هایی را که می‌توانید از پرداخت اپلیکیشن فی معاف شوید، توضیح دادیم. در انتها چنانچه موفق به دریافت ویو نشدید، برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی خود می‌توانید از مراکز خدمات پرداخت ارزی آنلاین استفاده کنید.

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی (Application Fee)

 

پرداخت هزینه‌های ارزی در کشورمان با محدودیت‌هایی مواجه است و برای شهریه‌های دانشگاه‌های خارجی لازم است از کردیت کارت‌ها استفاده کنید. چنانچه به کارت‌های اعتباری مانند مستر کارت، ویزا کارت یا پی پال دسترسی ندارید برای پرداخت هزینه‌های ارزی خود نگران نباشید. با خیال راحت پرداخت هزینه‌های خود را به تهران پیمنت بسپارید تا در کمتر از ۳ ساعت پرداخت‌های ارزی شما را انجام دهیم.

 

پشتیبانی به‌موقع یکی از خدمات اصلی تهران پیمنت است و می‌توانید هر زمان که به پشتیبانی نیاز داشتید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا مسئله در اسرع وقت حل شود. تهران پیمنت تلاش می‌کند خدمات باکیفیت و در عین حال، مقرون‌به‌صرفه ارائه دهد تا پرداخت‌های ارزی شما مانند پرداخت هزینه اپلیکیشن فی آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود و دغدغه و نگرانی شما را تا حد امکان کاهش دهد. چنانچه درباره پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها سوالی در ذهنتان است می‌توانید آن را از طریق کامنت با ما درمیان بگذارید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/17/%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%81%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا