اخبار فناوری

اندازه عکس Samsung Galaxy S23 Ultra بیش از 120 مگابایت است

افزایش وضوح دوربین موبایل جذاب است، اما اندازه عکس ها را نیز افزایش می دهد. این افزایش حجم بیشتر در عکاسی RAW به چشم می خورد. اگر از علاقه مندان به عکاسی خام (RAW) هستید، توجه داشته باشید که حجم عکس های سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا از 120 مگابایت فراتر رفته است، این برای عکس های 50 مگاپیکسلی در حالت خام است!

اندازه عکس Galaxy S23 Ultra

یکی از بزرگترین مزایای داشتن یک دوربین با وضوح بالا، توانایی ثبت جزئیات بیشتر است. می تواند به تصاویر خیره کننده و با جزئیات منجر شود. اما همانطور که گفتیم اینها منجر به افزایش اندازه تصویر نهایی می شود.

برای تصاویر استاندارد JPEG، مشکل حجم وجود ندارد. زیرا تصاویر JPEG فشرده هستند و فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال نمی کنند. با این حال، برای کسانی که ترجیح می دهند با فرمت RAW عکاسی کنند، این همان جایی است که مشکلات ایجاد می شود.

حجم عکس Galaxy S23 Ultra در حالت RAW

حجم عکس Galaxy S23 Ultra در حالت RAW

تصاویر خام فشرده نشده 50 مگاپیکسلی که با دوربین اصلی گلکسی اس 23 اولترا (پس از ادغام پیکسل 4 در 1 در حالت 200 مگاپیکسل) در یک روز آفتابی گرفته شده اند حداکثر اندازه 127 مگابایت دارند. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد عکس های 200 مگاپیکسلی در دسترس نیست.

این گوشی همچنین از فیلمبرداری با وضوح 8K و 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند که فضای ذخیره سازی مورد نیاز را بیشتر افزایش می دهد.

نطر شما چی هست؟ در حالت خام فیلم می گیرید؟ اندازه عکس چقدر برای شما مهم است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا