اخبار فناوری

حذف خودکار چربی اثر انگشت از روی صفحه نمایش با فناوری جدید

یکی از منفورترین موارد استفاده از شیشه در قاب عقب و وجود نمایشگرهای تمام شیشه ای در جلوی دستگاه را می توان جذب چربی اثر انگشت دانست. این امر زیبایی دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد. خبر خوب این است که می توانید انتظار داشته باشید که چربی اثر انگشت را به طور خودکار از روی صفحه نمایش با استفاده از فناوری جدید پاک کنید.

فناوری حذف چربی اثر انگشت خودکار

به راحتی می توان گفت که گوشی های هوشمند به آهنربای چربی اثر انگشت تبدیل شده اند. آنهایی که طراحی پشتی مات دارند ممکن است دیر وارد شوند، اما تقریباً هر تلفن هوشمندی که در سال 2023 معرفی شود، در کمترین زمان به یک آشفتگی چرب تبدیل می شود.

شاید فکر کنید برندهای موبایل به این موضوع فکر کرده اند، اما به نظر می رسد جنرال موتورز بیشتر از اپل و سامسونگ اهمیت می دهد. طبق یک پتنت مشاهده شده، این شرکت در حال کار بر روی یک “صفحه نمایش خود تمیز شونده” است که می تواند به طور خودکار “اثر انگشت” را حذف کند.

اساساً در ساختار صفحه نمایش لمسی از یک پوشش نامرئی استفاده شده است. تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش، این پوشش یک واکنش شیمیایی خاص ایجاد می کند که سپس مواد آلی باقی مانده را که باعث اثر انگشت می شوند، تجزیه می کند.

به طور خلاصه باید گفت که پس از قرار گرفتن صفحه نمایش در معرض اشعه ماوراء بنفش، تمام لکه ها از بین می روند. از آنجایی که ما مقدار زیادی نور فرابنفش از خورشید دریافت می کنیم، گوشی های هوشمند ما باید در بیشتر مواقع فاقد اثر انگشت باشند.

همچنین لازم به ذکر است که این پتنت فراتر از آن بوده و با توجه به پیکسل های خاص داخل پنل نمایشگر، در صورت نیاز نور UV لازم را ساطع می کند.

امیدوارم هر چه زودتر این حق چاپ به واقعیت تبدیل شود. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا