اخبار فناوری

امتیاز DxO پیکسل فولد مشخص شد: جایگاه 28 دوربین با امتیاز 133 و بهترین نمایشگر موبایل با امتیاز 151!

گوشی تاشو Pixel Fold گوگل بالاخره به بازار عرضه شد و این بدان معناست که درنهایت می‌توانیم از افرادی که واقعاً از این دستگاه به‌عنوان گوشی روزمره خود استفاده می‌کنند، نتایج بررسی دریافت کنیم. وب‌سایت تست DXOMark نیز اخیرا امتیازات خود را برای تاشوی جدید منتشر کرده و در یک بخش به تمجید از این دستگاه پرداخته است. طبق بررسی DxO، پیکسل فولد با کسب امتیاز یکسان 133 در دو بخش دوربین و صدا، به‌ترتیب جایگاه‌های 28 و 38 را درمیان گوشی‌های هوشمند بدست آورده است. نکته جالب اما، اینجاست که این دستگاه تاشو با کسب امتیاز 151، توانسته عنوان بهترین نمایشگر گوشی‌های موبایل را با Honor Magic5 Pro شریک شود.

امتیاز DxO پیکسل فولد

وب‌سایت DXOMark برای آزمایش گوشی‌ها در دسته‌های مختلف شناخته شده است؛ بنابراین ما با اولین مورد، یعنی نمایشگر شروع می‌کنیم. ظاهراً پیکسل فولد جدید ازنظر کیفیت نمایشگر نه‌تنها بهترین گوشی تاشو است، بلکه با کسب امتیاز 151 درکنار آنر مجیک 5 پرو، عنوان بهترین نمایشگر درمیان تمامی گوشی‌های موبایل را نیز کسب کرده است که جای تعجب دارد. این نشریه اشاره کرده است که تاشوی جدید “روشنایی و کنتراست مناسب برای محتوای ویدئویی HDR10” را ارائه می‌دهد. این وب‌سایت همچنین در مورد اینکه چگونه مدیریت رنگ نیز در تمامی صفحه به‌صورت عالی باقی می‌ماند صحبت کرده است؛ البته این بخش تنها برای نمایشگر داخلی است.

امتیاز DxO پیکسل فولد - نمایشگر

امتیاز DxO پیکسل فولد – نمایشگر

Pixel Fold همچنین کاملاً نرم و بدون مشکل کار می‌کند که معمولاً در تلفن‌های تاشو مشاهده می‌کنیم. علاوه‌بر آن، این نشریه صفحه تاشو جدید را به‌دلیل داشتن روشن‌ترین پنل در هر گوشی تاشو دیگری، با نمایشگر اصلی تا 1430 نیت، تحسین کرده است. با توجه به اینکه چگونه با یک گوشی تاشو سروکار دارید، نباید تعجب‌آور باشد که وقتی در فضای باز هستید، چین‌وچروک پنل نمایشگر قابل‌مشاهده است اما هیچ امتیازی از این بابت از این دستگاه کم نمی‌شود.

در ادامه، تلفن‌های پیکسل گوگل همیشه به‌خاطر دوربین‌های عالی‌شان معروف بوده‌اند و این رویه با پیکسل فولد نیز تغییری نکرده است، زیرا گوشی تاشو در تست دوربیین امتیاز خوب 133 را کسب کرده و در جایگاه 28 قرار گرفته است. اگرچه این امتیاز و جایگاه چندان هم ایده‌آل نیست، اما برای سخت‌افزار کهنه با سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی 1/2 اینچی مناسب است. لازم‌به‌ذکر است که این دستگاه از زوم پریسکوپی نیز بهره می‌برد؛ چیزی که در گوشی گلکسی زد فولد سامسونگ یافت نمی‌شود و پیکسل فولد را به تنها دستگاه تاشو با این فناوری در بازار جهانی تبدیل می‌کند.

دوربین پیکسل فولد

دوربین پیکسل فولد

همان‌طور که گفته شد، این گوشی در بخش دوربین امتیاز خوبی کسب کرده و اگر به‌دنبال دستگاهی هستید که بتوانید آن را بیرون آورده و عکس بگیرید، Pixel Fold شما را ناامید نخواهد کرد. این نشریه اشاره کرده است که فوکوس خودکار، محدوده دینامیکی و نوردهی فوق‌العاده، ازجمله مزایای این گوشی هستند، درحالی‌که عملکرد بوکه آن ضعیف است.

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین امتیاز، مربوط به اسپیکر Pixel Fold می‌باشد که کیفیت صدای واقعاً خوبی را ارائه می‌کند؛ اگرچه باز هم در رتبه 38 قرار گرفته است. پیشنهاد می‌شود همواره برای تجربه‌ای مناسب از هدفون استفاده کنید، اما خوب است که ببینیم گوگل به بلندگوها نیز توجه کرده است.

اسپیکر پیکسل فولد

اسپیکر پیکسل فولد

درنهایت، Pixel Fold به برخی از فناوری‌های به‌روز مجهز شده است چراکه ما به‌طور کلی نوآوری زیادی در دستگاه‌های تاشو نمی‌بینیم. بااین‌حال، با توجه به اینکه این گوشی دارای برخی نواقص طراحی است، کاربران نگران مشکلات فنی ایجادشده در این دستگاه هستند و باید منتظر اعلامیه رسمی گوگل یا برطرف کردن مشکلات آن باشیم.

نظر شما پیرامون امتیاز DxO پیکسل فولد در بخش‌های دوربین، نمایشگر و صدا چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/29/%D8%A7%D9%85%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B2-dxo-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5-%D8%B4%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-28-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا