اخبار فناوری

افزایش قیمت کارخانه خودرو فروردین 1402 احتمالا میانگین 29 درصد + قیمت دقیق کوئیک و شاهین

پس از کش و قوس های فراوان شورای رقابت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و وزارت حریم خصوصی برای اعلام قیمت های جدید خودرو، سرانجام مدیرعامل سایپا در تلویزیون سکوت خود را شکست و از افزایش قیمت محصولات شرکت خود و ایران خودرو صحبت کرد. به طور خلاصه باید گفت که آوریل 1402 افزایش قیمت کارخانه خودرو احتمالاً به طور متوسط ​​​​29٪ است. البته این بحث برای 2 خودروساز بزرگ کشور مطرح شده و هنوز اطلاعات دقیقی از خودروهای مونتاژ شده در دست نیست.

آوریل 1402 افزایش قیمت کارخانه خودرو

مدیرعامل سایپا جناب آقای محمدعلی تیموری با حضور در بخش خبر ساعت 14 از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در فروردین 1402 صحبت کرد. او گفت:

آخرین بار افزایش قیمت خودرو در آذرماه 1400 اعلام شد و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای کرایه های کارخانه ایران خودرو و سایپا اعمال نشده است.

او اعلام می کند:

شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دو تصمیم گیرنده و تصمیم گیرنده تعیین کننده قیمت خودرو هستند که حدود پنج ماه مانده به عید امسال فعالیت خود را برای تعیین قیمت جدید آغاز کردند.

با توجه به او:

این دو دستگاه تغییرات جدید قیمت را بر اساس گزارش حسابرسی 6 ماهه اول ایران خودرو و سایپا قرار داده اند. همچنین در روش دوم که مورد استفاده قرار گرفت، سه خودروی خارجی که از نظر کیفیت و سایز با خودروهای ایرانی برابری می‌کردند، از نظر قیمت مقایسه شدند.

فالکون سایپا

به قول او:

میانگین افزایش قیمت اعمال شده برای خودروهای این دو خودروساز پس از 18 ماه تقریباً 29 درصد است، بنابراین این افزایش قیمت ماشینی مثل شاهین سایپا 18% و در سریع خودکار 17% شرق.

بر این اساس باید گفت که قیمت خودروسازی جدید شاهین در فروردین 1402 405 میلیون تومان است. خواهد بود.

همچنین قیمت کارخانه ای خودروی کویک اتوماتیک در فروردین 1402 معادل حدود 325 تا 330 میلیون تومان است. خواهد بود

مدیرعامل سایپا ادامه داد:

همچنین خودروهایی مانند سمند، پژو 206، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش کمتر از 29 درصدی مواجه خواهند شد.

متاسفانه هنوز افزایش قیمت دقیقی برای محصولات ایران خودرو مشخص نیست. این در حالی است که این افزایش 29 درصدی همچنان با قیمت بازار فاصله زیادی دارد.

او بیان کرد:

تمامی خودروهای داخلی که از سوی شورای رقابت غیرقابل رقابت تشخیص داده شده اند، در باند قیمتی آن شورا قرار گرفته اند و نرخ های جدید امروز در وب سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور منتشر می شود.

متاسفانه تا لحظه نگارش این خبر، لیست کاملی منتشر نشده است.

مدل خودروهای ملی طرح فروش بدون قرعه کشی مشخص شد (لیست به روز شد)

او بیان کرد:

میانگین افزایش قیمت در ابتدا از سوی شورای رقابت بیش از 40 درصد بود که پس از مکاتبات معاون اول رئیس جمهور، این تعرفه ها مجددا اصلاح شد.

وی همچنین به پیش فروش های انجام شده تاکنون اشاره کرد و تاکید کرد:

طبق قراردادهای منعقده بین خودروسازان و مشتریان، تحویل خودرو بر اساس قیمت روز درب کارخانه و بر این اساس مشتریان خودروها را با قیمت مصوب فعلی تحویل خواهند گرفت.

مدت اعتبار این قیمت ها مشخص نشده است. باید صبر کرد و دید 3 ماهه افزایش قیمت خواهد داشت یا خیر؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا