اخبار فناوری

استفاده از اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴ سامسونگ تقریبا قطعی شده است

شاید سری گلکسی اس ۲۳ یکی از کم‌حاشیه‌ترین گوشی‌های پرچمدار سامسونگ بود، حداقل از نظر انتخاب تراشه و نبرد همیشگی طرفداران اگزینوس و اسنپدراگون! آنطور که پیداست، این روند در سری Galaxy S24 تکرار نخواهد شد. به تازگی گزارش شده که استفاده از اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴ سامسونگ تقریبا قطعی است.

اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴

این روند تقریبا همیشگی سامسونگ است. تراشه‌های تقریبا هم کلاس تراشه‌های کوالکام را می‌سازد و در بخشی از دستگاه‌های خود در بازارهای مختلف قرار می‌دهد. علاوه بر کسب سود بیشتر، تمرین و تکراری برای رشد در این بازار و داشتن سهمی از آن خواهد بود.

شاید این مسئله در موبایل‌های اقتصادی آن رنگ باخته باشد و اکثرا با تراشه اگزینوس در تمام بازارها عرضه شوند اما در بحث محصولات پرچمدار گران‌قیمت که تمرکز و توقع کاربر بر داشتن بهترین خروجی ممکن است، چنین تصمیمی واقعا دلچسب نیست.

در یک SoC یا اصطلاحا تراشه، بخش‌های متفاوتی از جمله پردازنده مرکزی یا CPU، پردازنده گرافیکی یا GPU، پردازنده تصویر یا ISP، پردازنده هوش مصنوعی یا NPU، مودم و موارد مختلفی وجود دارد.

وقتی ۲ تراشه مختلف در ۲ مدل از ۱ محصول استفاده می‌شود، ارائه خروجی یکسان واقعا سخت است و همیشه تفاوت‌هایی باقی می‌ماند. حال برخی سال‌ها این تفاوت‌ها زیاد است و برخی سال‌ها کم.

اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴ استفاده خواهد شد

اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی اس ۲۴ استفاده خواهد شد

همانطور که در توییت ice universe می‌بینید، او گزارش می‌کند که قطعا تراشه Exynos 2400 در اروپا و بخشی از آسیا استفاده خواهد شد. در بقیه بازارها تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام عرضه می‌شود. طبیعتا صحبت او درباره سری Galaxy S24 است.

نظر شما چیست؟ با این تصمیم سامسونگ موافق هستید؟ چقدر چنین تفاوتی در تصمیم شما برای خرید تاثیرگذار است؟

اگزینوس 2400 سامسونگ به‌عنوان پیشرفته‌ترین تراشه موبایل با 10 هسته معرفی خواهد شد

گلکسی اس 24 اولترا احتمالا به باتری بزرگتر و شارژ 65 واتی مجهز خواهد شد

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/24/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B3-%DB%B2%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3-%DB%B2%DB%B4-%D8%B3/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا