اخبار فناوری

احتمالا عملکرد GPU اگزینوس ۲۴۰۰ ناامید کننده خواهد بود

متأسفانه سامسونگ در حال بازگشت به استراتژی قدیمی خود، و استفاده از دو تراشه متفاوت برای سری Galaxy S است. انتظار می‌رود که سری گلکسی اس ۲۴ با دو تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معرفی شود. هم اکنون گفته می‌شود که عملکرد GPU اگزینوس ۲۴۰۰، کاربران را ناامید خواهد کرد.

عملکرد GPU اگزینوس ۲۴۰۰ بسیار ضعیف‌تر از نماینده کوالکام خواهد بود

اگزینوس ۲۴۰۰ از CPU ده هسته ای استفاده می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که این تراشه نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳، پردازنده مرکزی قوی‌تری داشته باشد. اما GPU مبتنی بر AMD RDNA که در اگزینوس ۲۴۰۰ به کار گرفته شده، احتمالا به اندازه نماینده کوالکام، قدرتمند نخواهد بود. شایعه شده است که عملکرد پردازنده گرافیکی Xclipse 940 به کار گرفته شده در Exynos 2400 ناامید کننده است. حتی پس از آنکه سامسونگ بر روی بهینه سازی این GPU سخت کار کرده، اما باز هم به اندازه پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۳، عملکرد خوبی نخواهد داشت. ظاهراً عملکرد ضعیف این GPU مربوط به کیفیت ساخت نیست، بلکه به دلیل طراحی آن است. این موضوع ممکن است برای گیمرهای موبایلی که خواهان یک GPU قدرتمند و کارآمد هستند، مشکلی بزرگ باشد. البته این اطلاعات منتشر شده صرفاً در حد یک شایعه هستند و نمی‌توان از صحت آن ها اطمینان داشت.

بر اساس گزارش ها، Exynos 2400 دارای یک CPU ده هسته ای است. پردازنده مرکزی این تراشه از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱۶ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A720 با کلاک ۲.۶ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز تشکیل شده است. این چیپست همچنین دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 940 با شش WGP خواهد بود که دو برابر پردازنده گرافیکی Xclipse 920 به کار گرفته شده در Exynos 2200 است. اگر هیچ بهبودی در معماری یا سرعت کلاک این هسته های GPU وجود نداشته باشد، عملکرد پردازنده گرافیکی Exynos 2400 می‌تواند شبیه Snapdragon 8 Gen 2 باشد. در حقیقت، عملکرد GPU اگزینوس ۲۴۰۰ بسیار ضعیف‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود.

لیتوگرافی سامسونگ به اندازه TSMC خوب نخواهد بود؟

پس از آن، مسئله فرآیند ساخت وجود دارد. گفته می‌شود که Exynos 2400 با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری نسل دوم Samsung Foundry (4LPP) تولید خواهد شد. هیچ کس به طور قطع نمی داند که آیا لیتوگرافی ریخته گری سامسونگ می‌تواند با تراکم ترانزیستور، با فرآیند ۴ نانومتری (4NP) TSMC که تراشه Snapdragon 8 Gen 3 از آن استفاده می‌کند، مطابقت داشته باشد یا خیر. کاربران سری گلکسی اس ۲۳ به دلیل پرفورمنس خوب و عمر باتری، از عملکرد تراشه اسنپدراگون راضی بودند. اما به نظر می رسد که سرنوشت سری گلکسی اس ۲۴ در دستان اگزینوس ۲۴۰۰ است.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد

نظر شما چیست؟ باز هم سامسونگ با به‌کارگیری تراشه اگزینوس، کاربران گوشی های پرچمدار خود را ناامید خواهد کرد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/31/%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-gpu-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B3-%DB%B2%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%D9%86%D8%A7%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF-%DA%A9/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا