اخبار فناوری

آپدیت HyperOS شیائومی برای شما عرضه نمی‌شود، اگر این کار را با موبایل خود انجام داده باشید!

شیائومی با رونمایی از HyperOS رسما با MIUI خداحافظی کرد و تا اینجای کار که پیداست، خبری از MIUI 15 نخواهد بود. پیش‌تر ما شنیدم که آپدیت HyperOS شیائومی زمستان ۱۴۰۲ برای بازار جهانی عرضه می‌شود. با این حال اگر این کار را با موبایل خود انجام داده باشید، آپدیت HyperOS شیائومی برای شما عرضه نمی‌شود، حداقل به صورت رسمی!

آپدیت HyperOS شیائومی

همراه با معرفی سری جدید Xiaomi 14، این شرکت همچنین یک رابط کاربری جدید اندروید را معرفی کرد که جایگزین MIUI قدیمی می شود. اسم این پلتفرم جدید هایپر-اواس است که برمبنای اندروید ۱۴ توسعه داده شده است.

این آپدیت ابتدا در بازار چین و سپس برای بازار جهانی و مدل‌های گلوبال عرضه خواهد شد. با این حال یک “اما” بزرگ در این بین وجود دارد.

شیائومی رسما گفته که دیگر هیچ دستگاهی را با بوت لودر آنلاک به‌روزرسانی نمی‌کند، حتی مهم نیست که همین حالا HyperOS یا MIUI 14 را دارند. همزمان آنلاک کردن بوت‌لودر گوشی‌های شیائومی مجهز به HyperOS دشوارتر خواهد بود.

البته، اگر دستگاه خود را ReLock کنید، می‌توانید آپدیت HyperOS خود را دریافت کنید.

در حال حاضر، برای بازکردن بوت‌لودر گوشی شیائومی، این شرکت از شما می‌خواهد که یک درخواست را از طریق نرم‌افزار مربوطه روی ویندوز ارسال کنید و یک هفته صبر کنید تا در نهایت بتوانید بوت لودر را باز کنید.

کاربران چینی HyperOS نه تنها باید این دوره یک هفته‌ای را منتظر بمانند، بلکه سطح 5 را نیز باید در انجمن کسب کنند. کاربران خارج از چین باید منتظر اعلام رسمی شیائومی در مورد نحوه عملکرد فرآیند آنلاک کردن بوت لودر باشند.

شیائومی همچنین محدودیت دیگری را اعمال کرده که تنها سه مرتبه در سال اجازه بازکردن بوت‌لودر گوشی را به کاربر می‌دهد. این محدودیت مخصوص بازار چین است، اما شیائومی ممکن است تصمیم بگیرد آن را به سایر بازارها نیز گسترش دهد.

آپدیت رابط کاربری HyperOS شیائومی برای کدام گوشی‌ها عرضه می‌شود؟

شیائومی در پاسخ به این سوال که چرا چنین اقدامات سختگیرانه‌ای را اعمال می‌کند و کاربران را از بازکردن بوت‌لودر گوشی خود منع می کند، به نگرانی‌های امنیتی اشاره می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این محدودیت‌ها لازم است؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/09/%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-hyperos-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D9%86%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا