اخبار فناوری

خرید هاست و دامنه در ایران

برای داشتن مغازه و کسب درآمد نیازی به اجاره اجناس، دکوراسیون و مجوزهای مختلف نیست. وب سایت ناهار که امروزه به ساده ترین شکل انجام می شود، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کسب و کار اینترنتی و محصولات و خدمات خود را نه تنها به محله خودمان، بلکه به کل ایران بفروشیم!

در حال حاضر ابزارهای مختلفی مانند سازندگان وب سایت های مختلف وجود دارد که می توانیم با هزینه کم یا بدون هزینه از آنها استفاده کنیم. دانش برنامه نویسی سایت ما را آماده کار کنید.

یک استراحت خرید هاست و خرید دامنه که قصد داریم در این مقاله علاوه بر راهنمای گام به گام راه اندازی سایت به شما آموزش دهیم.

هزینه فعالیت اینترنتی چقدر است؟

یکی از بزرگترین موانعی که باعث می‌شود بسیاری از افراد برای راه‌اندازی یک وب‌سایت تردید کنند، این است که فکر می‌کنند هنوز نیاز به داشتن یک وب‌سایت دارند. طراحان و برنامه نویسان سایت و هزینه های بالایی برای آن بپردازید.

آن زمان بود که امروزه سایت های ساختمانی بسیار انعطاف پذیر شدند و هزینه راه اندازی آن از صفر تا صد کاملاً به نیازها و انتظاراتی که از سایت خود دارید و روشی که برای ایجاد آن استفاده می کنید بستگی دارد. حتی انتخاب شما در ثبت دامنه و خرید هاست این نیز عامل اصلی در هزینه نهایی شما خواهد بود.

بنابراین، اول از همه، باید بدانیم که از سایت خود چه انتظاری داریم؟ هاست ایرانی بخرید یا اروپایی؟ ساخت با وردپرس یا php?

اگر بخواهیم یک سایت شخصی و جمع و جور ایجاد کنیم، هزینه زیادی نداریم. در مجموع با استفاده از وردپرس و خرید افزونه های لازم و قالب آماده میتوانیم با هر چیزی بین 500000 تا 2 میلیون تومان سایت خود را داشته باشیم و … افزایش می یابد.

اما اگر سایت مورد نظر شما یکی باشد فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات و خدمات شما هزینه ها کم کم شروع به افزایش خواهند کرد که البته این بستگی به روش ساخت فروشگاه مجازی شما دارد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم.

اما فعلا بدانید که برای یک فروشگاه کوچک و متوسط، اگر سایت ساز یا فروشگاه ساز استخدام کنید، حداقل 1 تا 2 میلیون تومان در سال هزینه خواهید داشت.

یک قدم فراتر از این می توان استفاده کرد ذخیره CMS مثل مجنتو یا وردپرس که شامل خرید قالب، سفارشی سازی، توسعه و هزینه افزونه و… می شود، بسته به نوع فروشگاه حدود 2 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد.

با توجه به تجربه کارشناسان شرکت های اینترنتی مایفون مگ:

آنچه شما باید بدانید این است که هزینه ساخت یک وب سایت مانع بزرگی در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیست مگر اینکه بخواهیم اولین قدم بزرگ را برداریم. اولین بار که می خواهید یک کسب و کار مجازی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم با مراحل کوچکتر شروع کنید. .

مرحله 1: چه نوع سایتی می خواهیم؟

برای شروع کار مجازی، اولین قدم این است که مشخص کنیم چه نوع کاری می خواهیم یک وبسایت دانستن هدف از ایجاد یک وب سایت به ما کمک می کند بفهمیم کدام مسیر را باید طی کنیم، به چه ابزاری نیاز داریم و چقدر باید هزینه کنیم.

اشتباه رایج دیگری که مردم مرتکب می شوند این است که تجارت اینترنتی را فقط به عنوان یک “فروشگاه آنلاین” تصور می کنند، در حالی که هزاران راه برای کسب درآمد به غیر از فروش محصولات و خدمات قابل دانلود وجود دارد، و ما مجبور نیستیم ده ها هزار راه دیگر را دوست داشته باشیم. فروشگاه های آنلاین مشابه در قالب به دیجی کالا استفاده کنیم!

یکی از این روش ها انتشار مقاله گزارش است. به عنوان مثال اگر شما یک سایت دانش و آموزش در زمینه فناوری هستید و سایت شما امتیاز خوبی دارد، می توانید با انتشار مقالات آموزشی-تبلیغاتی درآمد زیادی کسب کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که چه نوع ایرانی هایی را باید برای سایت خود تهیه کنید، اکنون پیشنهاد می کنیم کارشناسان عجله دارند تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان میزبانی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی در این مجموعه استفاده کنید.

مرحله 2: نام تجاری خود را انتخاب کنید

زمان آن رسیده است که قدم جالبی در تاریخ بگذاریم، یعنی انتخاب نام تجاری ما. انتخاب نام برای سایت ما کمی سلیقه ای است و به چند چیز بستگی دارد:

  • • زمینه ای که در آن فعالیت می کنید
  • • اگر شما یک فروشگاه هستید، محصولی که می فروشید
  • • مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

به این نکته توجه کنید که احتمالاً نام برند شما در آینده نام دامنه یا نام وب سایت شما خواهد بود، پس بهتر است یک نام کوتاه و ظریف انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات آموزشی و نکات خرید دامنه را نیز مرور کنید.

خرید دامنه و نام سایت

مرحله 3: دامنه و نام سایت را خریداری کنید

دامنه، به قسمت قبل از کلمات .com و ir (که ما آن را پسوند دامنه می نامیم) قرار است نام سایت ما باشد و آن را ارائه دهد.

بهتر است دامنه سایت را کوتاه و مناسب با هدف سایت انتخاب کنید. برای سایت های شخصی می توانید از ترکیب نام و نام خانوادگی استفاده کنید.

و برای سایت های خدماتی و فروشگاهی، نام برند به تنهایی یا با ترکیبی از کلمات انگلیسی در زمینه فعالیت شما (مثلا shetabanhost.com) یک گزینه رایج و ایده آل است.

نکته مهم: طبق آمار سایت آمار اینترنتی زندهدر حال حاضر 1 میلیارد و 994 میلیون سایت در دنیا وجود دارد که ممکن است یکی از آنها نام مورد نظر شما را خریداری کرده باشد. برای اطمینان از رایگان بودن دامنه به قسمت خرید دامنه در سایت شاتابان هاست مراجعه کنید.

مرحله 4: برای نگهداری از سایت یک میزبان وب پرسرعت بخرید

هاست در واقع جایی است که ما فایل های سایت خود اعم از کد فایل، مقاله، عکس و غیره را برای آپلود در سایت خود آپلود می کنیم. علاوه بر این، میزبان وب مسئول محافظت از سایت ما در برابر عوامل مخرب مانند بدافزارها، هکرها و غیره است. حمله کننده مراقب باش

هاست دانلود هاست با فضای ذخیره سازی و پهنای باند یکی از محبوب ترین هاست های ایران است که می توانید با تخفیف ویژه از هاست شاتابان خریداری کنید. علاوه بر این، بسته به سایتی که طراحی می کنید، می توانید از فروشگاه ایرانی و هاست وردپرس نیز استفاده کنید.

مرحله 5: کدام روش برای راه اندازی سایت؟

از این نقطه وارد بخش عملی داستان می شویم. گفتیم که امروزه راه های مختلفی برای راه اندازی سایت وجود دارد که سه روش اصلی عبارتند از:

  • • استفاده از سایت ساز. سودآور و به صرفه است

ساده ترین راه برای ایجاد یک سایت، استفاده از سایت سازها است، مناسب برای افرادی که در این زمینه تجربه دارند کد نویسی و طراحی سایت آنها ندارند و ترجیح می دهند زمان و بودجه خود را به حوزه های دیگر اختصاص دهند. به این ترتیب با انتخاب قالب ها و افزونه ها می توانیم سایت خود را ایجاد کنیم، البته انتخاب های ما بر اساس گزینه های موجود بوده و امکان سفارشی سازی سایت را چندان نداریم.

  • • CMS یا سیستم مدیریت محتوا

احتمالاً قبلاً کلمه وردپرس را زیاد شنیده اید و افراد زیادی آن را پیشنهاد کرده اند. وردپرس یکی از محبوب ترین و راحت ترین سیستم های مدیریت محتوا است. البته CMS های محبوب دیگری نیز وجود دارند که برای سایت های فروشگاهی بسیار مناسب هستند.

سیستم های مدیریت محتوا مانند Magento و Open Card و همچنین افزونه WooCommerce گزینه های خوبی هستند یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید هستند.

خریدها جزو سریع ترین ها هستند

  • • سیستم عامل های اختصاصی

پلت فرم انحصاری حالتی است که به سایت ما دستور می دهد شرکت برنامه نویسی به آنها اجازه دادیم یک سایت خاص و منحصر به فرد برای ما بسازند. این روش گران ترین راه برای ساخت یک وب سایت است و برای افرادی که محدودیت بودجه ندارند یا نمی توانند طرح مورد نظر خود را در هر قالبی پیدا کنند مناسب است.

به این ترتیب می توانید زبان برنامه نویسی سایت شما را مشخص کنید. به یاد داشته باشید که زبانی که برای ساخت سایت خود انتخاب می کنید نیز بر انتخاب میزبان شما تأثیر می گذارد.

به طور کلی خرید هاست یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی یک وب سایت است زیرا به طور مستقیم بر سرعت و دسترسی آن تأثیر می گذارد. هاست اشتراکی، سرور مجازی، هاست دانلود، ابر و…آشنایی با هم.

خرید بهترین هاست دانلود با تخفیف ویژه

مرحله آخر: تهیه درگاه پرداخت و این

آخرین مرحله در این مقاله مربوط به سایت های فروشگاهی است. راه اندازی سایت فروشگاه بدون مکانی که بتوانیم برای کالاها پول پرداخت کنیم، تقریباً معنی ندارد. علاوه بر این، بدون این مقاله امکان درگاه پرداخت وجود ندارد.

برای دریافت نام الکترونیکی پس از انجام مراحل اداری کافیست کد درگاه پرداخت را در سایت قرار دهید و سپس تبریک می گوییم سایت شما آماده است!

خرید هاست و دامنه در ایران

خلاصه راه اندازی وب سایت در 6 مرحله

مزایای بی شمار کسب و کار اینترنتی باعث می شود که هرکس حداقل یک بار به فکر استفاده از این ویژگی ارزشمند دنیای مجازی بیفتد و هزینه های آن را در نظر بگیرد و دقایقی را برای آن در نظر بگیرد.

در این مقاله سعی کرده ایم در ۶ مرحله از انتخاب نام برند گرفته تا خرید هاست سی پنل ایران و خرید دامنه در ایران هر کاری را که باید انجام دهیم را به شما آموزش دهیم تا با دیدی بدون مانع وارد بازار کار مجازی شوید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا