اخبار فناوری

آپدیت اندروید ۱۴ وان پلاس ۱۱ با OxygenOS 14 رسما عرضه شد

دیروز بود که برای شما در مایفون مگ نوشتیم آپدیت ColorOS 14 برای Oppo Find X6 Pro در ایران رسما ارائه شد. رابط کاربری ColorOS اوپو و OxygenOS وان پلاس تقریبا یکسان هستند و با آماده شدن نسخه نهایی نماینده Oppo حالا نسخه نهایی OnePlus نیز عرضه شده است. آپدیت اندروید ۱۴ وان پلاس ۱۱ با OxygenOS 14 در دسترس قرار گرفته و کاربران می‌توانند آن را تجربه کنند.

آپدیت اندروید ۱۴ وان پلاس ۱۱

آپدیت اندروید ۱۴ وان پلاس ۱۱

آپدیت اندروید ۱۴ وان پلاس ۱۱

امروز OnePlus انتشار به‌روزرسانی پایدار اندروید 14 را برای OnePlus 11 آغاز کرده است. این آپدیت در حال حاضر منتشر شده، اما فعلا فقط در هند در دسترس است. آپدیت مذکور ابتدا به آن دسته از کاربرانی که در برنامه بتای OxygenOS 14 شرکت کرده‌اند، ارائه می‌شود و پس از آن به تدریج به عموم کاربران خواهد رسید.

به همین دلیل است که در اسکرین‌شات‌های بالا حجم این آپدیت حدود ۸۰۰ مگابایت دیده می‌شود. احتمالا نسخه نهایی باید حجم بیشتری داشته باشد.

ظاهرا برای دانلود این آپدیت حداقل به 5 گیگابایت حافظه داخلی خالی نیاز دارد. این شرکت همچنین به شما توصیه می‌کند که اگر کمتر از 30 درصد باتری دارید، فرآیند به روز رسانی را شروع نکنید.

برخی ویژگی‌های مهم آپدیت اندروید ۱۴ برند OnePlus

آپدیت OxygenOS 14 و Trinity Engine

آپدیت OxygenOS 14 و Trinity Engine

وان پلاس موتور Trinity را به عنوان یک پلت فرم اختصاصی پیشرفته توصیف می‌کند که می‌تواند پتانسیل کامل سخت افزار گوشی‌های هوشمند این برند را از طریق رکن CPU، ROM و RAM شکوفا سازد.

وان پلاس «Vitalization CPU» را به عنوان یک قدرت محاسباتی پیشرو در سطح سیستم توصیف کرده است. این ماژول سعی می‌کند بهترین تعادل بین عملکرد و مصرف انرژی را به‌دست آورد. وان پلاس ادعا می‌کند خروجی این ماژول منجر به ۲۰ دقیقه عمر باتری اضافی بدون هیچ گونه کاهش عملکردی می شود.

قابلیت “ROM Vitalization” در مرحله بعدی قرار دارد و هدف آن رفع کاهش عملکرد طولانی مدت به مدت 48 ماه از طریق “استفاده از الگوریتم های فشرده سازی کارآمد، یکپارچه سازی فایل‌ها، شتاب حافظه و تکنیک های دیگر” است.

این برند ادعا می‌کند که گوشی‌های هوشمند جدید با استفاده از این فناوری می‌توانند تا 20 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را از طریق فشرده‌سازی برنامه و حذف فایل، صرفه‌جویی کنند.

در نهایت “RAM Vitalization” برای بهبود عملکرد حافظه رم طراحی شده است.

این برند می‌گوید که مجموع این روش‌ها منجر به جابه‌جایی درون برنامه‌ها به صورت «هموار و آنی» و «۱۰ درصد بهبود روانی» به طور کلی می‌شود.

شما می‌توانید جزئیات بیشتر این آپدیت را از خبر زیر دنبال کنید:

رابط کاربری OxygenOS 14 وان پلاس معرفی شد: مبتنی بر اندروید ۱۴

نظر شما درباره عملکرد وان پلاس در عرضه آپدیت اندروید ۱۴ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/17/%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B4-%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DB%B1%DB%B1-%D8%A8%D8%A7-oxygenos-14-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D8%B9/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا