اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی One UI 5 Watch – نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ برای اسمارت‌واچ‌های Galaxy | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : در طول سالیان اخیر، بهبود سطح تندرستی افراد به بخش بزرگی از تلاش‌های فعالان فناوری تبدیل شده است. امری که به‌ویژه در مورد پوشیدنی‌ها اهمیتی دو چندان دارد و اپل و گوگل در ساعت‌های هوشمند خود با ارائه قابلیت‌های متمرکز بر سلامتی در این عرصه فعال هستند. به نظر می‌رسد سامسونگ نیز به دنبال تمرکز بیشتر روی این حوزه‌هاست چرا که در روز 4 می 2023 (15 اردیبهشت 1402) از معرفی جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی خود برای ساعت‌های هوشمند خبر داده است. این رابط کاربری با نام One UI 5 Watch روی سیستم‌عامل Wear OS 3 گوگل قرار گرفته و ویژگی‌های تازه آن را می‌توان در سه حوزه ردیابی خواب، ردیابی فعالیت‌های فیزیکی و ایمنی کاربر دسته‌بندی کرد.

به گفته هون پاک (Hon Pak)، معاون و رییس تیم سلامت دیجیتال سامسونگ الکترونیکس، «سامسونگ به ارائه تجربه جامعی از سلامتی و توانمندسازی به کاربران متعهد است تا آن‌ها به اهداف خود در زمینه تندرستی برسند. ما امروز بیش از هر زمان دیگری باور داریم که [سلامتی] با داشتن خواب خوب شبانه آغاز می‌شود. [رابط کاربری] One UI 5 Watch به تعهد همیشگی ما برای کمک به بهبود کیفیت خواب افراد ادامه می‌دهد تا آن‌ها روز را با انرژی و آمادگی کامل آغاز کنند.»

قابلیت‌های مرتبط با ردیابی خواب

سامسونگ در این بخش روی شناسایی الگوهای شخصی خواب، ارائه عادت‌های سالم خواب و ایجاد محیط مناسبی برای خواب کاربر تمرکز دارد. در رابط کاربری تازه برنامه Sleep Coaching به طور مستقیم در ساعت‌های Galaxy Watch در اختیار کاربران قرار گرفته تا به ایجاد عادات سالم‌تر خواب کمک کند. همچنین سامسونگ از اتصال یکپارچه ساعت‌های مجهز به پوسته One UI 5 Watch با دستگاه‌های سازگار با اکوسیستم SmartThings سخن گفته است. به این ترتیب، هنگامی که ساعت تشخیص دهد که کاربر به خواب رفته است، دستگاه‌های متصل به این اکوسیستم را خاموش خواهد کرد.

مطابق اعلام شرکت کره‌ای، در رابط کاربری جدید با فعال کردن حالت خواب یا Sleep Mode، نور نمایشگر ساعت کم و اعلان‌ها، تماس‌ها و هشدارها بدون صدا می‌شوند. همچنین ساعت از حسگر مادون قرمز به جای LED سبز رنگ استفاده می‌کند تا احتمال بیدار شدن تصادفی کاربر در اثر نور را به حداقل برساند. به علاوه، کاربر با حضور قابلیتی تحت عنوانSleep Insights UI می‌تواند درک بهتری از وضعیت خواب شب گذشته خود داشته باشد چرا که در واچ‌فیس اسمارت‌واچ اطلاعاتی در مورد فازهای خواب، ساعت‌های خروپف و حتی سطح اکسیژن خون ارائه و بر اساس آن امتیازی برای خواب شبانه کاربر در نظر گرفته می‌شود.

قابلیت‌های مرتبط با تناسب اندام

مطابق اعلام سامسونگ، One UI 5 Watch در زمینه ردیابی تناسب اندام هم ویژگی‌های تازه‌ای را به ارمغان آورده است که از میان آن‌ها می‌توان به اضافه شدن قابلیتی با عنوان محدوده ضربان قلب شخصی‌سازی‌شده (Personalized Heart Rate Zone) به برنامه‌هایی همچون آنالیز لحظه‌ای دویدن و برنامه‌های تمرینی اینتروال اشاره کرد. قابلیت جدید با تحلیل توانایی‌های فیزیکی فرد (ظاهرا مطابق اندازه‌گیری اکسیژن خون یا VO2 Max و آستانه هوازی/بی‌هوازی) پنج سطح بهینه شدت فعالیت شامل گرم کردن، چربی‌سوزی، کاردیو، تمرین سخت و تمرین حداکثری را تنظیم می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد تا هدف ورزشی خود را بر اساس میزان توانایی، از چربی‌سوزی تا کاردیوی پرتحرک تعیین کند. البته ظاهرا قابلیت ضربان قلب شخصی‌سازی‌شده در حال حاضر نیز در ساعت‌های Galaxy فعال است، اما محدوده‌ها به طور پیش‌فرض بر اساس سن کاربر تعیین شده و امکان ویرایش آن‌ها وجود ندارد. حال باید دید سامسونگ در One UI 5 Watch امکان ویرایش دستی محدوده‌های ضربان قلب را در نظر گرفته است یا خیر.

کمپانی کره‌ای ساعت Galaxy Watch 5 Pro را به قابلیتی مجهز کرده بود که با استفاده از آن کاربران می‌توانستند در یک مسیر تعیین‌شده در قالب فایل GPX، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنند و همچنین اطلاعات مسیر را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. حالا سامسونگ اعلام کرده که در رابط کاربری تازه خود این قابلیت را که Route Workout نام دارد، گسترش داده است و در حال حاضر کاربران Galaxy Watch 5 Pro نه تنها از طریق Samsung Health امکان جست‌وجو و دسترسی به فایل‌های GPX را خواهند داشت، بلکه می‌توانند از تنظیمات توسعه‌یافته Route Workout هم برای دویدن و پیاده‌روی استفاده کنند.

قابلیت‌های مرتبط با ایمنی کاربر

در زمینه ایمنی کاربر، سامسونگ قابلیت‌ SOS را در پوسته کاربری تازه خود به‌روزرسانی کرده و حالا امکان ارتباط مستقیم با سرویس‌های اضطراری برای انتقال اطلاعات در مورد موقعیت مکانی و دسترسی به اطلاعات پزشکی کاربر (در صورت وجود) فراهم شده است. گفتنی است که قابلیت Emergency SOS فعلی سامسونگ تنها می‌تواند با مخاطبان از پیش تعیین‌شده کاربر تماس بگیرد و به آن‌ها اطلاع دهد. به علاوه، امکان تشخیص سقوط از ارتفاع به طور پیش‌فرض برای کاربران 55 ساله و بالاتر نیز در One UI 5 Watch در نظر گرفته شده است که با توجه به اطلاعات ارائه‌شده کاربر هنگام راه‌اندازی حساب کاربری سامسونگ محاسبه می‌شود.

زمان ارائه و دستگاه‌های مجهز به One UI 5 Watch

نسخه بتای One UI 5 Watch اواخر ماه جاری میلادی برای اسمارت‌واچ‌های Galaxy Watch5 ،Galaxy Watch4 Classic ،Galaxy Watch4 و Galaxy Watch5 Pro ارائه خواهد شد و کاربران این ساعت‌های هوشمند در کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا می‌توانند از طریق اپلیکیشن Samasung Members به آن دسترسی داشته باشند. همچنین سری Galaxy Watch6 به طور پیش‌فرض با این رابط کاربری عرضه خواهد شد.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4870-introducing-samsung-one-ui-5-watch.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا