اخبار فناوری

آنر به‌دنبال نصب سرویس های گوگل در رام چینی گوشی های هوشمند خود است

با استقلال نسبی آنر از شرکت مادر خود، هواوی، این برند به GMS (سرویس موبایل گوگل) در گوشی های هوشمند خود دسترسی پیدا کرد. بنابراین درحال‌حاضر، جدیدترین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های فروخته‌شده توسط این برند در بازارهای جهانی دارای GMS هستند. اما به‌نظر می‌رسد که نسخه چینی همان دستگاه‌ها حتی پس از 2 سال هنوز از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. این موضوع اما درنهایت در شرف تغییر است زیرا این شرکت یک برنامه بتا برای نصب GMS در رام چینی گوشی‌های هوشمند خود را آغاز کرده است.

نصب سرویس های گوگل در رام چینی گوشی های هوشمند آنر

برای کسانی که اطلاع ندارند، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی که در چین فروخته می‌شوند، برخلاف سایر بازارها، با سرویس‌های موبایل گوگل به‌صورت ازپیش نصب‌شده ارائه نمی‌شوند و هر تولیدکننده دارای خدمات جایگزین و فروشگاه‌های برنامه اختصاصی خود است.

بااین‌حال، تقریباً همه شرکت‌ها از GMS پشتیبانی می‌کنند که باید به‌صورت جداگانه و توسط کاربر نصب شود. این حرکت برای مصرف‌کنندگانی که به خارج از چین سفر می‌کنند و کسانی که برای کار یا استفاده شخصی خود به برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل وابسته هستند، مفید است.

بنا به‌دلایلی اما، آنر تاکنون پشتیبانی رسمی از GMS حتی درصورت دانلود جانبی را در چین ارائه نمی‌داد. بااین‌حال، این برند به‌دنبال تغییر این رویه بوده و به‌تازگی یک برنامه بتا برای گوشی‌های هوشمند بهره‌مند از رام چینی خود را آغاز کرده است.

نصب سرویس های گوگل در رام چینی گوشی های هوشمند آنر

نصب سرویس های گوگل در رام چینی گوشی های هوشمند آنر

شایان‌ذکر است که فرم ثبت‌نام فقط گوشی‌های هوشمند زیر را شامل می‌شود:

Honor Magic V2

Honor Magic V2 Ultimate Edition

Honor Magic 5

Honor Magic 5 Pro

Honor Magic 5 Ultimate Edition

با این وجود، یک دسته «other» نیز وجود دارد. بنابراین پشتیبانی رسمی GMS احتمالاً برای همه گوشی‌ها و تبلت‌های آنر که در دو سال گذشته در چین عرضه شده‌اند، ارائه خواهد شد.

برنامه بتا در تاریخ 23 آگوست آغاز شده و تا 30 سپتامبر ادامه خواهد داشت. بنابراین، انتشار نسخه پایدار آن ممکن است در ماه اکتبر یا پس از آن اتفاق بیفتد.

دیدگاه شما پیرامون نصب سرویس های گوگل در رام چینی گوشی های هوشمند آنر چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/27/%D8%A2%D9%86%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%85/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا