اخبار فناوری

گوگل پس از ده سال به عمر لانچر Google Now پایان می دهد

گوگل همیشه از Pixel Launcher به عنوان تجربه صفحه اصلی خود استفاده نکرده است. این شرکت قبلاً از Google Now Launcher برای تلفن های سری Nexus خود در اوایل دهه 2010 استفاده می کرد و بعداً این لانچر را برای تلفن های دیگر برندها نیز در دسترس قرار داد. اکنون، گفته می شود که این شرکت پس از یک دهه به راه اندازی Google Now پایان می دهد.

پایان راه‌انداز Google Now

به تازگی، 9to5Google طبق آخرین برنامه بتای گوگل (نسخه 14.14) مشخص شده است که این لانچر در ماه آوریل متوقف خواهد شد. اگر در حال حاضر از Google Now استفاده می‌کنید، Google از شما می‌خواهد که به راه‌انداز دیگری بروید. در غیر این صورت، اگر نتوانید به موقع از راه‌انداز Google Now خارج شوید، گوشی شما فقط به راه‌انداز پیش‌فرض خود برمی‌گردد.

پایان راه‌انداز Google Now

پایان راه‌انداز Google Now

گوگل قبلاً این لانچر را در سال 2018 از پلی استور حذف کرده و آن را تقریباً با تمام دستگاه های اندرویدی ناسازگار اعلام کرده بود. این برنامه همچنین برای پشتیبانی از نسخه های جدید اندروید به روز نمی شود. بنابراین تعداد کمی از گوشی های اندرویدی واقعاً از این لانچر پشتیبانی می کنند.

با این حال، Google Now Launcher در آن زمان به لطف صفحه اصلی خود که به نمایش برگه‌های اطلاعات Google Now اختصاص داشت، متمایز بود. این مفهوم بعداً به صفحه Google Discover در بسیاری از تلفن های اندرویدی فعلی تبدیل شد. این لانچر همچنین ویژگی هایی مانند پیشنهادات برنامه و دسترسی سریع به عملکرد جستجو را ارائه می دهد.

با ورود Pixel Launcher، ظاهر شدن Google Assistant به جای Google Now و انبوهی از لانچرهای دیگر، لانچر قدیمی اندروید به تدریج منسوخ شد. در حال حاضر، تعداد بسیار کمی از کاربران هنوز از Google Now Launcher استفاده می کنند و تنها در صورتی می توانند از آن استفاده کنند که تصمیم بگیرند دیگر برنامه Google خود را به روز نکنند.

نظر شما درباره پایان راه‌انداز Google Now چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا