اخبار فناوری

کدام کشورها بیشترین ثبت اختراع را دارند؟

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با توجه به ثبت بیشترین تعداد پتنت توسط کشورهای مختلف جهان، چین رتبه اول نرخ رشد درخواست های ثبت اختراع در سال 2021 را به خود اختصاص داد. ثبت اختراعات غول فناوری این کشور، هواوی، یکی از دلایل اصلی چین است. رشد آمار ثبت اختراع جهانی در ادامه می‌توان نام کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی را مشاهده کرد که نشان‌دهنده رشد سریع کشورهای آسیایی در سال‌های اخیر است.

اکثر پرونده های ثبت اختراع در کشورها

اخیراً سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) گزارشی درباره رشد درخواست‌های ثبت اختراع فکری در سراسر جهان در سال 2021 منتشر کرده است.

در نهایت، این گزارش نمرات خوب پتنت های جهانی را برجسته می کند. در مجموع 3.4 میلیون پتنت در سراسر جهان ثبت شده است. علاوه بر این، نسبت به سال 2020، نرخ رشد ثبت اختراع جهانی 3.6٪ افزایش یافته است.

اما قسمت جالب این است که چین در این لیست رتبه بندی می کند. این داده ها نشان می دهد که چین 1.59 میلیون درخواست ثبت اختراع دارد که بالاترین تعداد در فهرست جهانی ثبت اختراع است. علاوه بر این، این منطقه در تمام دسته بندی های IP به موفقیت های زیادی دست یافته است. به عنوان مثال، ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح های صنعتی. این گزارش همچنین در مورد اختراعات معتبر در سراسر جهان بحث می کند. باز هم چین با 3.6 میلیون مالکیت معنوی ثبت شده می درخشد.

این مقدار بسیار بیشتر از ایالات متحده است که در مجموع 590000 پتنت دارد. در مجموع، آمار بیشترین تعداد پتنت ثبت شده توسط کشورهای مختلف جهان در پایان سال 2021 به شرح زیر است:

چین – 1.59 میلیون اختراع

ایالات متحده – 591,473 اختراع

ژاپن – 289200 اختراع

جمهوری کره – ۲۳۷۹۹۸ اختراع

اداره ثبت اختراع اروپا – 188778 اختراع

اگرچه این فهرست از 10 کشور تشکیل شده است، اما پنج کشور برتر زیرساخت های آسیایی را به شکلی بسیار بهتر پشتیبانی کرده و ساخته اند. در نهایت، زمینه های ذکر شده باعث تغییر در مفاهیم چیدمان تجاری و صنعتی شده است.

بیشترین پتنت های ثبت شده در سال 2021

بیشترین پتنت های ثبت شده در سال 2021

هواوی دلیل اصلی موفقیت چین!

در حالی که چین برای اولین بار نام خود را ثبت کرد، هواوی از تعداد درخواست های ثبت اختراع PCT (پیمان همکاری پتنت) در 5 سال گذشته پیشی گرفت. این شرکت دارای بیش از 110000 پتنت مجاز و بیش از 60000 پتنت PCT می باشد.

حتی پس از همه گیری کووید-19 و محدودیت های ایالات متحده، هواوی همچنان به دستاوردهای جدید ادامه داده است. این هواوی و برنامه های ثبت اختراع آن بود که باعث شد چین در گزارش رشد ثبت اختراع جهانی در سال 2021 از منطقه ایالات متحده پیشی بگیرد.

علاوه بر این، پتنت های هواوی در صنعت تلفن همراه نیز بیش از سایر صنایع بوده است. از مکانیسم‌های نوآورانه گرفته تا عملکردهای جدید، این شرکت پتنت‌های مختلفی را صادر کرده و آنها را روی دستگاه‌های خود اعمال کرده است.

در حال حاضر حدود 2 میلیارد گوشی از پتنت های 4G و 5G هوآوی استفاده می کنند. علاوه بر این، سالانه 8 میلیون وسیله نقلیه هوشمند با پتنت ها و سیستم عامل های هواوی ارسال می شود. سانگ لیوپینگ، مدیر ارشد حقوقی هوآوی گفت:طی سه سال گذشته، هواوی با تهدیدات خارجی جدی مواجه بوده است و هر چه این دوره سخت‌تر باشد، هوآوی مصمم‌تر برای سرمایه‌گذاری در آینده است.»

اختراعات به رشد خود ادامه خواهند داد

دارن تانگ، مدیر کل WIPO نیز گفت که ثبت اختراعات در آینده به رشد خود ادامه خواهند داد. آخرین نتایج نشان داد که کاربران و تولیدکنندگان در سراسر جهان با وجود سناریوهای همه گیر کرونا، به نوآوری و تولید محصولات جدید ادامه خواهند داد.

نظر شما درباره آمار ثبت بیشترین پتنت توسط کشورهای مختلف جهان چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا