اخبار فناوری

سامسونگ از Galaxy S23 Tactical Edition رونمایی کرد، نسخه نظامی گلکسی اس ۲۳

سامسونگ در عرضه نمونه مقاوم پرچمدارهای خود، سابقه پروپیمانی دارد. با این حال طی سال‌های اخیر خیلی به این سمت حرکت نکرده بود. اگر طرفدار این نوع دستگاه‌ها هستید، خبر خوب آن‌که سامسونگ از Galaxy S23 Tactical Edition رونمایی کرده و آن را می‌توان نسخه نظامی گلکسی اس ۲۳ دانست. همچنین XCover6 Pro Tactical Edition نیز در کنار آن رونمایی شد.

گلکسی اس ۲۳ تاکتیکال ادیشن یا Galaxy S23 Tactical Edition

سامسونگ مجموعه محصولات تاکتیکال ادیشن خود را با دو گوشی هوشمند جدید توسعه داد. این محصولات شامل موارد زیر هستند:

  1. ۱- Galaxy S23 Tactical Edition
  2. ۲- Galaxy XCover6 Pro Tactical Edition

اینها تلفن‌های هوشمند مقاومی هستند که هدف آنها استفاده‌های نظامی و سایر افراد با مشخصات شغلی مشابه است. هر دو گوشی هوشمند مشخصات سخت‌افزاری یکسانی با مدل عادی دارند اما دارای ویژگی‌های اضافی هستند که آنها را برای استفاده در یک محیط خشن مناسب می کند.

مثلا Galaxy XCover 6 Pro Tactical Edition دارای گواهی MIL-STD-810H است که به آن اجازه می دهد در برابر شرایط آب و هوایی شدید مقاومت کند و تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری مقاومت کند.

از سوی دیگر، Galaxy S23 Tactical Edition دارای استاندارد IP68 است و در یک قاب مقاوم در سطح نظامی عرضه می شود که می تواند مانند تصویر اصل مطلب (تصویر بالا) روی سینه نصب شود یا روی ساعد پوشیده شود.

هر دو گوشی هوشمند دارای حالت دید در شب نیز هستند تا با دستگاه‌های مخصوص دید در شب کار می‌کند. علاوه بر این، آنها دارای حساسیت لمس خودکار هستند که به شما امکان می‌دهد گوشی‌ها را با دستکش استفاده کنید. همچنین صفحه قفل چرخان خودکار استفاده را با شرایط نصب روی ساعد یا سینه تسهیل می‌کند.

هر دو دستگاه همچنین از GPS خارجی برای داده‌های موقعیت مکانی دقیق پشتیبانی می‌کنند و همچنین می‌توانند به تغذیه پهپادها و فاصله یاب لیزری برای افزایش اثربخشی ماموریت متصل شوند.

در مورد قابلیت‌های ارتباطی، هر دو دستگاه تاکتیکال ادیشن سامسونگ دارای درایورهای هدفمند برای پشتیبانی از پروتکل‌های رادیویی نظامی هستند، و همچنین از قابلیت‌های اتصال مخابراتی، از جمله LTE، CBRS، بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می‌کنند.

این تلفن‌های هوشمند همچنین دارای حالت مخفی هستند که LTE و e-911 را غیرفعال می‌کند، که تمام پخش‌های RF (از جمله GPS) را از سطح سخت‌افزار قطع می‌کند و به کاربران آن اجازه می‌دهد تا ارتباطات ایمن و کاملاً خارج از شبکه داشته باشند.

همچنین می‌توان هنگام استفاده از دستگاه‌های دید در شب، نور را روی دستگاه‌ها روشن و خاموش کرد تا قابل توجه نباشد.

از آنجایی که ما درباره گوشی‌های هوشمند نظامی صحبت می‌کنیم، امنیت سایبری نیز باید در نظر گرفته شود. این بخش توسط Samsung Knox با رمزگذاری در سطح سخت‌افزار مدیریت می‌شود. همچنین Knox Dual Data at Rest (DualDAR) ارائه می‌شود که با ارائه دو لایه رمزگذاری، حتی زمانی که گوشی هوشمند خاموش است، از داده های محرمانه محافظت می کند.

در بخش نرم‌افزاری این دستگاه‌ها رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 را با کیت آگاهی تیم Android یا ATAK و کیت BATDOK اجرا می‌کنند.

هر دو گوشی هوشمند سامسونگ DeX و زنجیره دوگانه VPN را پشتیبانی می کنند که دومی امکان استفاده از چندین VPN را برای امنیت بیشتر فراهم می کند. همچنین می توانید به طور خودکار تماس ها را در حالت بلندگو بپذیرید و ضبط کنید و در صورت تمایل از تماس های خروجی جلوگیری کنید.

سامسونگ Galaxy S23 Tactical Edition دارای 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است، در حالی که Samsung Galaxy XCover6 Pro Tactical Edition دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

قیمت این گوشی های هوشمند مشخص نیست زیرا برای خریداران عادی در دسترس نبوده و فقط به اپراتورهای نظامی فروخته می شود.

نظر شما درباره این محصولات نظامی سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/21/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-galaxy-s23-tactical-edition-%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%8C-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا