اخبار فناوری

کدام شرکت ها بیشترین پتنت های ثبت شده در ایالات متحده در سال 2022 را دارند؟

حق اختراع برای ثبت ایده ها به منظور به دست آوردن حق استفاده از آنها و مالکیت معنوی آنها استفاده می شود. شرکت های فناوری یکی از چهره های فعال در این زمینه هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام شرکت ها بیشترین پتنت های ثبت شده در ایالات متحده را در سال 2022 دارند.

اکثر پتنت های ثبت شده در آمریکا

پس از تقریباً 3 دهه، International Business Machines Corp. یا معروف IBM، رتبه اول را در تعداد پتنت های ثبت شده در ایالات متحده از دست داد. این عنوان در سال 2022 به شرکت کره ای سامسونگ رسید.بر اساس گزارش ها عدم ثبت بیشترین تعداد پتنت در یک سال نشان دهنده تغییر استراتژی این شرکت است.

بر اساس گزارش ها، سامسونگ الکترونیکس در سال 2022 8513 پتنت کاربردی در ایالات متحده به ثبت رساند که نزدیک به تعداد سال قبل است. LG Electronics نیز افزایش 5 درصدی در پتنت ها را به ثبت رساند و به 4580 پتنت رسید. این تعداد آنها را در رتبه سوم لیست قرار داد. در مقابل، IBM با 4743 پتنت ثبت شده در سال 2022 به رتبه دوم سقوط کرد که نسبت به سال قبل 44 درصد کاهش داشت.

این چرخش غیرمنتظره پس از آن اتفاق افتاد که IBM به مدت 29 سال (تا سال 2021) مقام اول را به عنوان شرکتی با بیشترین پتنت داشت. با این حال، کاهش قابل توجه ثبت اختراع در نیمه هادی ها، حافظه سخت افزاری و غیره، آی بی ام را به جایگاه دوم رساند.

این کاهش نشان دهنده تغییر استراتژی است IBM در سال 2020 شروع شد. داریو گیل، رئیس تحقیقات IBM، گفت:

ما تصمیم گرفته‌ایم دیگر به دنبال رتبه اول در ثبت اختراع نباشیم، بلکه موتور مالکیت معنوی باقی بمانیم و در اولویت قرار دادن فناوری‌هایمان به یکی از قوی‌ترین پورتفولیوها در جهان ادامه دهیم.»

مقامات IBM همچنین گفتند که همچنان از حقوق مالکیت معنوی سود قابل توجهی به دست می آورند که در بازه زمانی 1996 تا 2022 به حدود 27 میلیارد دلار رسید. طبق گزارش ها، این شرکت تمرکز خود را به محاسبات ابری ترکیبی، تراشه های هوش مصنوعی، امنیت سایبری و محاسبات کوانتومی تغییر داده است.

در سال 2021، سامسونگ به مراتب از IBM عقب بود. در سال 2017، هر سال بیش از 8000 پتنت جدید ثبت کرد که عمدتاً بر روی سیستم های نمایش بصری و ارتباطات صوتی متمرکز بود. اما در سال 2022، در نهایت از IBM پیشی گرفت و رتبه اول این لیست را به خود اختصاص داد. در مورد سایر برندها، تویوتا (3056 پتنت) چهارم، کانن (3046 پتنت) پنجم و TSMC (3038 پتنت) ششم هستند.

نظر شما درباره ثبت این تعداد پتنت چیست؟ به طور متوسط، 23 پتنت در سال 2022 توسط سامسونگ در آمریکا ثبت شده است!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا