اخبار فناوری

پرفروش ترین مدل های موبایل 2022 متعلق به چه برندهایی بود؟ خوش شانس 13!

طبیعتا عناوین برند پرفروش با مدل پرفروش کاملا متفاوت است. به عنوان مثال، سامسونگ سال هاست که پرفروش ترین برند موبایل (در سال) در بازار جهانی موبایل بوده است، اما اگر لیست پرفروش ترین مدل های موبایل در سال 2022 ببین، چنین برداشتی دشوار خواهد بود! حتی این نام های پرفروش دیگر هم در این لیست 10 تایی جایی ندارند، حتی یک مکان هم ندارند.

پرفروش ترین مدل های موبایل 2022

ممکن است اپل همچنان بتواند از نظر فروش کلی به رقیب کره ای خود برسد، اما وقتی مناظره زیر را تماشا می کنید، ایده بهتری از محبوبیت مدل های جداگانه آن خواهید داشت.

پرفروش ترین مدل های موبایل 2022

پرفروش ترین مدل های موبایل 2022

همانطور که مشخص است، مدل پایه آیفون 13 با سهم 5 درصدی از کل فروش بازار موبایل در سال 2022 به رتبه اول پرفروش ترین تلفن همراه در سال جاری خواهد رسید. تفاوت این دستگاه با رتبه دوم که Pro است. مدل Max از خانواده خودش، بسیار بزرگ است و تقریباً 2 برابر بزرگتر است.

پس از آن جایگاه سوم، پرچمدار پریمیوم اپل در سال 2022 است که با وجود عرضه در سه ماهه آخر سال، توانست 1.7 درصد از سهم بازار را به دست آورد که عملکردی درجه یک محسوب می شود.

جایگاه چهارم و دهم مربوط به محصولات سامسونگ است که در واقع محصولات کاملا مقرون به صرفه این برند هستند. گلکسی A13 و A03 به ترتیب با کسب 1.6 و 1.1 درصد از بازار موبایل این موقعیت ها را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب می توان گفت که شماره 13 اپل و سامسونگ پرفروش ترین محصولات آنها در سال 2022 هستند و عنوان 13 خوش شانس امسال بد نیست!

مابقی رتبه های 5 تا 9 متعلق به آیفون های اپل است و حتی آیفون SE 2022 که مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفته است در رتبه نهم قرار دارد.

لازم به ذکر است که تمامی این محصولات اپل (به جز SE 2022) در رده پرمیوم قرار می گیرند و حاشیه سود بسیار بالایی را برای این برند آمریکایی ایجاد می کنند. مدل های پرفروش سامسونگ هم قیمت کمتری دارند و هم سود کمتری دارند.

با وجود مدل‌های زیاد سامسونگ و سایر برندهای اندرویدی، نمی‌توان یک مدل پرفروش را تجربه کرد، اما در مجموع این برند کره‌ای است که عنوان محبوب‌ترین برند موبایل فروخته شده از سال 2022 را به خود اختصاص داده است.

پرفروش ترین تلفن های همراه در سال 2021: هفت آیفون در بین 10 دستگاه برتر!

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این 10 موقعیت در سال 2023 چگونه پر می شود؟ مثلا لیست 10 گوشی پرفروش سال 2021 به شرح زیر بود:

پرفروش ترین تلفن های همراه در سال 2021

پرفروش ترین تلفن های همراه در سال 2021

همانطور که می بینید، اهمیت سهم 5 درصدی آیفون 13 با دیدن این لیست بیشتر مشخص می شود. سال گذشته پرفروش ترین نماینده سامسونگ، نسل قبلی گلکسی A13، A12 بود، اما شیائومی 2 نماینده بودجه نیز در این لیست داشت. به نظر می رسد با هدف قرار دادن صحیح سامسونگ گلکسی A03، شیائومی دیگر نمی تواند این رتبه بندی 10 برتر را به اشتراک بگذارد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا