اخبار فناوری

پالت رنگی بسیار متنوع سایپا اطلس در تصاویر رسمی منتشر شد

زمستان 2019 بود که اولین عکس ها گرفته شد خودروی جدید سایپا با نام اطلس منتشر شده. ماشینی که لیفت سریع صورت در نظر گرفته شده است و علاوه بر تغییرات قاب توجه در طراحی پشت و جلو، می تواند در رنگ آمیزی نیز متفاوت به نظر برسد. به تازگی رنگ بندی بسیار متنوعی از سایپا اطلس در تصاویر رسمی منتشر شده است که شاید برای نسل جوان جذاب باشد.

رنگ های اطلس سایپا

ایران خودرو چقدر در پژو 207 دورنگ یا همان پژو 207 ام سی رنگ آمیزی ناموفق نشان داد و تمام پیشرفت های فنی این خودرو را در سایه ظاهر نامناسب آن قرار داد، سایپا توانست کویک دورنگ یا Quick R قابل قبول تر است.

سایپا اطلس یک سدان جدید بر پایه کراس است پلتفرم X200 شرق. بر اساس اطلاعات اولیه می دانیم که سایپا اطلس در سال 1402 در بازار عرضه خواهد شد و دارای انواع فنی متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر سایپا نمونه هایی از این خودرو را برای انجام تست تصادف و عابر پیاده آورده و در حال اخذ مجوزهای رسمی برای این خودرو است. کلاس B هاچ بک کراس شرق. به گفته مهندسان سایپا، اطلس با گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار می آید و در انواع S و G و … به فروش می رسد.

به نظر می رسد سایپا از استراتژی رنگ آمیزی پیروی می کند و حتی می خواهد در جانشین کوئیک کمی تهاجمی تر باشد. به عنوان مثال، تصویر رسمی زیر را که توسط سایپا اطلس ارسال شده است، ببینید:

سایپا اطلس سه رنگ

سایپا اطلس سه رنگ

سایپا اطلس سه رنگ

همانطور که می بینید و اگر اشتباه نکنم این انتخاب رنگ اطلس سایپا دارای 3 رنگ می باشد. سقف سفید (کرم شیری) با بدنه قهوه ای تیره و تزئینات زرد روی قاب آینه و داخل سپر جلو. زیبا بودن یا نبودن این شدت ترکیب رنگ در خودرو به شما بستگی دارد، اما به نظر می رسد بخش تحقیق و توسعه سایپا زمان قابل توجهی را در بخش رنگ آمیزی صرف می کند و این لزوما چیز بدی نیست.

اما جدای از ترکیب 3 رنگ در یک خودرو، ترکیب رنگ های دیگری مانند سبز-نارنجی نیز در تصاویر رسمی دیده می شود که اگرچه کاملا ناشناخته است اما به نظر من بد نیست. ممکن است سقف این مدل ها مشکی باشد اما از عکس مشخص نیست. اگر مشکی باشد همان ترکیب 3 رنگ مختلف را برای بدنه، سقف و تزئینات خواهیم داشت.

اطلس سایپا

اطلس سایپا

رنگ های غیر ترکیبی قهوه ای و قرمز نیز در تصاویر رسمی سایپا خودنمایی می کنند که در اینجا می توانید مشاهده کنید:

اطلس براون سایپا

اطلس براون سایپا

اطلس سرخ سایپا

اطلس سرخ سایپا

اطلس سرخ سایپا

اطلس سرخ سایپا

اطلس سایپا

اطلس سایپا

اطلس سایپا

اطلس سایپا

طرح پشت سایپا اطلس

همانطور که گفتیم اطلس سایپا یک فیس لیفت روی کوئیک محسوب می شود. از آنجایی که کوئیک خود را می توان نمونه ای از سدان ساینا دانست، اطلس نیز یک هاچ بک است. بد نیست در اینجا بگوییم که فیس لیفت ساینا نیز این نام را یدک می کشد سایپا سهند در دست توسعه است.

چراغ دو تکه کوچکتر پشت سایپا اطلس حسی متفاوت از کوییک دارد. باید این ماشین را در زندگی واقعی ببینید تا به خودتان بگویید زیباتر است یا نه. اما سپر عقب با طراحی خاص خود باعث می شود ارتفاع خودرو کمی بیشتر شود که برای نمای عقب آن بد نیست. این بشقاب روی سپر نیز قرار خواهد گرفت که با محل درب جعبه کویک متفاوت است.

اطلس سایپا

اطلس سایپا

البته در نمونه های نمایشی قسمت پایین سپر نقره ای رنگ بود که زیبایی بیشتری به آن می بخشد اما در این تصاویر رسمی اینطور نیست. شاید تصمیم سایپا تغییر کرده است.

اطلس سایپا

اطلس سایپا

طراحی کابین سایپا اطلس

طراحی داشبورد و خوشه ابزار مشابه چیزی است که برای سهند دیدیم که قابل انتظار بود. البته تریم داخلی اطلس در این نمونه نمایشی همرنگ بدنه نیست اما در سهند اینطور بود.

به عنوان یک فیس لیفت روی ساینا و تیبا باید گفت نمای داخلی اطلس کاملا متفاوت و به روز است. چه محدوده قیمت اطلس را می توان نزدیک به کوییک دانست، شاید جذابیت آن برای مشتریان قابل توجه باشد.

کلبه اطلس سایپا

کلبه اطلس سایپا

با این حال، تریم دو رنگ ممکن است حس ممتازتری نسبت به خودروهای کلاس اقتصادی سایپا و ایران خودرو ایجاد کند. نمایشگر ایستاده برجسته بالای خروجی هوای مرکزی مدور نیز مدرن و منطقی به نظر می رسد.

در جلوی کیلومترشمار مشابه MVM X22 فرمان D-Cut را می بینیم. دکمه های کنترل روی فرمان نیز قابل مشاهده است. صندلی های چرمی مدل رویه با دوخت شبیه به رنگ بدنه نیز به چشم می خورد.

مشخصات فنی اطلس سایپا

ماشین اطلس در قسمت فنی تفاوت چندانی با کوئیک ندارد. اطلس سایپا تیبا و ساینا با همان موتور M15 1.5 لیتری چهار سیلندر عرضه می شوند. این موتور همچنان دارای هشت سوپاپ است اما با تغییراتی در سرسیلندر و منیفولدها و مجهز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپقدرت آن به 92 اسب بخار و 137 نیوتن متر گشتاور می رسد. این ارقام نسبت به نسخه قبلی موتور M15 5 اسب بخار و 9 نیوتن متر افزایش یافته است.

این موتور با استانداردهای آلایندگی مطابقت دارد 5 یورو تابستان و مصرف سوخت اطلس سایپا در هر صد کیلومتر 7.5 لیتر بنزین می آورد. انتقال نیروی موتور از طریق همان گیربکس پنج سرعته دستی انجام می شود.

در مدل اتوماتیک این خودرو از گیربکس شش سرعته مصنوعی CVT استفاده شده که توسط شرکت بلژیکی پانچ تولید شده و در محصولاتی مانند ساینا اس اتوماتیک و کوئیک پلاس اتوماتیک نصب می شود.

بر اساس بنرهای سایپا در نمایشگاه آزل دو نوع یک و دو ارائه می شوند. طبیعتا نوع دو دنده بیشتری دارد که شامل موارد زیر است:

  1. 1- دکمه های کنترل فرمان
  2. 2- روکش چرمی صندلی ها
  3. 3- تریم داخلی دورنگ
  4. صفحه نمایش 4 تا 7 اینچی
  5. 5- دوربین دنده عقب
  6. 6- سانروف

گزینه های رایج در Atlas Type 1 و 2 عبارتند از:

  1. 1- سیستم پایش هوای لاستیک
  2. 2- شارژر USB موبایل
  3. 3- تنظیم شش حالته صندلی راننده
  4. 4- تنظیم صندلی دانش آموزی 4 جهته

نمونه آپشن کامل دنده دستی سایپا اطلس از نظر راحتی و ایمنی دارای ویژگی هایی از جمله موارد زیر خواهد بود:

  1. 1- فرمان برقی
  2. 2- کروز کنترل
  3. 3- محدود کننده سرعت
  4. 4- سنسور فشار باد لاستیک
  5. 5- سنسور نور
  6. 6- سنسور باران
  7. 7- تهویه برقی دستی
  8. 8- شیشه و آینه برقی
  9. 9- سانروف برقی دو حالته
  10. 10- سیستم کنترل پایداری الکتریکی
  11. 11- سیستم کنترل استارت در سربالایی
  12. 12- صفحه نمایش لمسی با امکان اتصال مستقیم به تلفن همراه
  13. 13- دوربین 360 درجه
  14. 14- دکمه استارت
  15. 15- رادار نقطه کور

نطر شما چی هست؟ به نظر شما اطلس می تواند سال 1402 را برای سایپا درخشان کند؟ امیدواریم این لیست از امکانات خودرو در نمونه نهایی کوتاه نشود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا