اخبار فناوری

ویژگی Auto-Archive فروشگاه Google Play به افزایش حافظه داخلی گوشی شما کمک می کند

گوگل به زودی قابلیت جدیدی را برای فروشگاه نرم افزار پلی استور ارائه خواهد کرد. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا فضای بیشتری برای نصب اپلیکیشن ها روی گوشی های هوشمند خود داشته باشند. نام این تابع Auto Archive است.

ویژگی بایگانی خودکار فروشگاه Google Play

ویژگی AutoArchive که گوگل مدتی روی آن کار کرده است، به طور خودکار داده های غیر ضروری را از برنامه هایی که مدت زیادی استفاده نشده اند حذف می کند و فضای ذخیره سازی بیشتری را آزاد می کند. این ویژگی برای بسیاری از کاربرانی که برنامه‌های زیادی را روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنند، اما معمولاً از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، مفید خواهد بود.

وقتی فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند کاربر پر است، تنها راه آزاد کردن آن حذف برنامه ها یا حذف سایر داده ها و فایل ها است. با این حال، با ارائه ویژگی «آرشیو خودکار»، کاربران کمتر مجبور به انجام این کار می شوند.

این ویژگی بسیاری از کدها و منابع برنامه را حذف می کند و باعث صرفه جویی در فضا می شود. سپس در صورت نیاز مجدداً آنها را به صورت خودکار از Play Store دانلود کنید.

طبق گزارش‌ها، این ویژگی می‌تواند تقریباً 60 درصد اندازه یک برنامه را بدون حذف کامل از دستگاه کاهش دهد. همچنین، تمام داده‌های شخصی و تنظیمات دست نخورده باقی می‌مانند و نماد برنامه همچنان روی دستگاه قابل مشاهده خواهد بود.

برای استفاده از برنامه پس از بایگانی خودکار کافیست روی آیکون برنامه ضربه بزنید تا فایل های لازم برای استفاده از برنامه بدون از دست رفتن اطلاعات دانلود شود.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که همه برنامه‌ها برای ویژگی AutoArchive واجد شرایط نیستند. فقط برنامه هایی که توسعه دهندگان آنها از قالب App Bundle استفاده می کنند می توانند این ویژگی را داشته باشند. این فرمت تضمین می کند که در حین نصب برنامه فقط منابع لازم در تلفن کاربر دانلود می شود.

همچنین برای روان‌تر شدن فرآیند، این ویژگی به‌طور خودکار برنامه‌های اندرویدی استفاده نشده را برای بایگانی انتخاب می‌کند. هنگام نصب برنامه های جدید، یک پاپ آپ مشاهده می کنید که از شما می خواهد این گزینه را فعال کنید. سپس Play Store فوراً تعداد برنامه‌های اضافی را کاهش می‌دهد تا جایی برای آنچه می‌خواهید نصب کنید باز شود. این ویژگی با حذف نیاز به انتخاب دستی برنامه‌ها برای بایگانی، در زمان و تلاش کاربران صرفه‌جویی می‌کند و در نتیجه تجربه یکپارچه‌تری را به همراه دارد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید این ویژگی می تواند برای شما مفید باشد؟ این ممکن است برای موقعیت هایی که به اینترنت دسترسی ندارید کمی ناخوشایند باشد. البته می توانید نرم افزارهای حساس را از این قابلیت حذف کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا