اخبار فناوری

ویدئویی از آتش گرفتن آیفون در طول شب هنگام شارژ را تماشا کنید

باتری موبایلی که در حین شارژ منفجر می شود یا آتش می گیرد، یکی از اخباری است که گاها برند را تحت تاثیر قرار می دهد. البته اگر به جزئیات خبر دقت کنید، عموم مردم معمولاً جای نگرانی ندارند، به جز موردی مانند گلکسی نوت 7 که باعث نگرانی شد! اخیرا ویدیویی از آیفون هنگام شارژ آتش می گیرد یک شبه منتشر شد که در این مقاله خواهیم دید.

ویدئویی از آتش گرفتن آیفون در حین شارژ

اخیراً در اخبار مشاهده می شود که آیفون 4 قدیمی یکی از کاربران آمریکایی آتش گرفته است. گوشی هوشمند روی میز آشپزخانه قرار داشت و برای شارژ یک شبه به شارژر متصل می شد.

آیفون 4

آیفون 4

با توجه به ویدیوی ضبط شده، به نظر می رسد این یک وضعیت کاملاً عادی و بدون نقص امنیتی است. وضعیت ایمن مانند قرار دادن گوشی زیر بالش در حین شارژ، باعث داغ شدن بیش از حد باتری می شود.

با این حال، در یک نقطه صدای کمی وجود دارد و سپس شعله های آتش را می بینید. ویژگی این رویداد این است که در زمان وقوع حادثه دوربین مدار بسته در حال فیلمبرداری از آن بود. می توانید این ویدیو را تماشا کنید:

با وجود اینکه یک آیفون آتش گرفته است، بدانید که ما در مورد آیفون 4 قدیمی صحبت می کنیم. به طور کلی این باتری احتمالا 13 ساله است و کاملاً فرسوده شده است. با این حال، هرگز نباید گوشی را از عصر تا صبح شارژ کنید.

چرا باتری گوشی های هوشمند هنگام شارژ منفجر می شوند؟

باتری گوشی های هوشمند به دلایل مختلفی ممکن است هنگام شارژ شدن منفجر شوند یا آتش بگیرند. یکی از شایع ترین دلایل بیش از حد گرم شده است شرق البته، زمانی که باتری بیش از حد شارژ شود یا با ولتاژی بالاتر از آنچه برای آن طراحی شده بود، این اتفاق بیفتد.

این شرایط می تواند باعث افزایش دمای داخلی باتری شود که می تواند باعث انبساط، تغییر شکل یا حتی پارگی باتری شود.

یکی دیگر از دلایل انفجار باتری آسیب به خود باتری است. اگر باتری سوراخ شود، خرد شود یا از نظر فیزیکی آسیب ببیند، ممکن است ناپایدار شود و احتمال انفجار یا آتش گرفتن آن بیشتر شود. همچنین، اگر باتری در معرض آب یا مایعات دیگر قرار گرفته باشد، ممکن است خورده شود و احتمال خرابی آن بیشتر باشد.

علت بعدی انفجار باتری استفاده از شارژرها و کابل های شارژ تقلبی یا بی کیفیت است. این محصولات ممکن است استانداردهای مشابه شارژرهای اصلی را نداشته باشند و ویژگی های ایمنی یکسانی نداشته باشند. این می تواند باعث شود باتری بیش از حد شارژ شود یا به ولتاژی بالاتر از آنچه برای آن طراحی شده بود شارژ شود. که می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد و انفجار شود.

لازم به ذکر است که این نوع حوادث نادر است و اکثریت قریب به اتفاق باتری های گوشی های هوشمند برای استفاده ایمن هستند. با این حال، همیشه ایده خوبی است که برای محافظت از تلفن و باتری خود اقدامات احتیاطی انجام دهید.

به عنوان مثال، استفاده از یک شارژر قابل اعتماد و اجتناب از شارژ کردن تلفن در طول شب می تواند کمک کننده باشد. اگر متوجه رفتار غیرعادی باتری گوشی خود شدید، مانند داغ شدن بیش از حد یا تورم، فوراً استفاده از تلفن را خاموش کنید و با بخش خدمات برند موبایل خود تماس بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا