اخبار فناوری

کنسول PS5 Pro با سیستم خنک کننده مایع اوایل سال آینده معرفی می شود

کنسول PS5 یک جذابیت بزرگ برای سونی بود زیرا این شرکت توانست تجربه سرگرمی غنی تری را با این محصول ارائه دهد و نسل بعدی را با صدای بلند آغاز کند. به نظر می رسد که کنسول PS5 Pro با سیستم خنک کننده مایع در اوایل سال آینده (آوریل 1402) معرفی خواهد شد. با مایفون مگ با

کنسول PS5 Pro با سیستم خنک کننده مایع عرضه خواهد شد…!

در حالی که کنسول PS5 کمی بیش از دو سال است که در دسترس است، به نظر می رسد اکنون سونی در حال آماده شدن برای معرفی یک کنسول کاملاً جدید به نام PS5 Pro است که طراحی جدیدی نیز خواهد داشت. به گفته یک منبع آگاه، در هفته های آینده اطلاعات بیشتری از این دستگاه منتشر خواهد شد. همچنین بسته به کنسول مورد نظر، پلی استیشن 5 پرو خواهد بود. این دستگاه در فروردین 1392 (فرودین 1402) با خنک کننده مایع وارد بازار می شود.

یک نکته جالب در مورد کنسول خانگی آینده سونی توسط Abhishek Yadav (از طریق وب سایت فرانسوی Phonandroid) به نقل از یک منبع ناشناس فاش شده است. این شرکت ادعا می کند که شرکت ژاپنی یک مدل کاملاً جدید PS5 را در آوریل 2023 عرضه خواهد کرد که تقریباً 2.5 سال پس از عرضه مدل فعلی در سال 2020 است.

این منبع تایید کرده است که مدل بعدی نسخه Pro خواهد بود و نه نسخه اسلیم که مدتی است در مورد آن می شنویم. اگر این کنسول یک مدل Pro باشد، احتمالاً می توان انتظار عملکرد بهتر کنسول و استفاده از تراشه جدید AMD را داشت. با این حال، هنوز برای پیش بینی سطح قدرتی که می توانیم انتظار داشته باشیم خیلی زود است.

PS5 Pro

به گفته منبع، نوآوری اصلی نسخه Pro علاوه بر بهبود عملکرد، در بخش خنک کننده نیز خواهد بود. PS5 اکنون از یک سیستم خنک کننده همراه با فن و ترکیبی از فلز مایع استفاده می کند. اخیرا موارد مشکوکی به دلایل نادرست در اخبار منتشر شده است. ظاهراً سونی قصد دارد به خنک کننده مایع روی بیاورد که گاهی اوقات از آن به عنوان خنک کننده آبی یاد می شود.

به طور معمول، این سیستم خنک کننده در رایانه های بازی پیشرفته استفاده می شود و جایگزین فناوری نسل نهم فعلی خواهد شد. با این حساب احتمالا مدیریت حرارت بهتری خواهیم داشت. اگر تراشه دستگاه قدرتمندتر باشد، ممکن است این سیستم مسئول خنک کردن کنسول نباشد. اگرچه تغییر در خنک کننده نیز می تواند نشان دهنده تغییر در طراحی باشد، اما باید منتظر اطلاعات بیشتر در این مورد باشیم.

شایعه: یک سیستم خنک کننده کاملاً جدید برای PS5 Pro در دسترس خواهد بود
سونی احتمالاً می‌تواند تصمیم به فروش موجودی PS5 خود قبل از عرضه مدل جدید بگیرد. اگر به خاطر داشته باشید، سونی اخیراً اعلام کرد که مشکل کمبود تراشه حل شده است، به این معنی که اکنون می توانید یک دستگاه PS5 را راحت تر از همیشه دریافت کنید. PS4 و PS4 Pro توانستند برای مدتی کنسول های قوی باقی بمانند. بنابراین این دو نسخه نباید در رقابت مستقیم با یکدیگر باشند. به طور خاص، PS5 Pro احتمالا با قیمتی بسیار بالاتر از PS5 در دسترس خواهد بود.

پلی استیشن 5 جدید با تراشه 6 نانومتری و وزن کمتر توسط سونی ارائه شد

پلی استیشن 5 پرو با بازی های جدید وارد بازار می شود

مطابق با GizChina، در حال حاضر، هیچ تضمینی وجود ندارد که PS5 Pro به مقدار کافی برای پاسخگویی به تقاضای خریداران در دسترس باشد. به خصوص با توجه به کمبود فعلی قطعات الکتریکی. پس از عرضه PS5 در سال 2020، اکنون در وضعیت مشابهی خواهیم بود. در نهایت، اگر PS5 Pro یا PS5 Slim به زودی عرضه شود، شرکت ژاپنی احتمالاً طبق معمول آن را از طریق State-Of-Play معرفی خواهد کرد. ما باید این موضوع را با صبر و حوصله انجام دهیم زیرا در حال حاضر هیچ برنامه ای برای رویدادی با این ماهیت وجود ندارد.

مهمتر از همه، احتیاط زیادی لازم است و ما باید این اطلاعات جدید را با دقت بررسی کنیم. هنوز هیچ تاییدی در مورد PS5 Pro سونی در حال حاضر وجود ندارد. علاوه بر این، این شرکت می تواند در آخرین لحظه برنامه خود را تغییر دهد، بنابراین هیچ چیزی را نمی توان به طور قطع تایید یا تکذیب کرد. همه چیز هنوز امکان پذیر است، از جمله تغییر نام پروژه، تاریخ انتشار یا موارد دیگر. در نهایت، این اطلاعات از منبعی می آید که نمی خواهد شناسایی شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا