اخبار فناوری

مشکل USB C آیفون ۱۵ در اتصال CarPlay گزارش شده است

قابلیت بسیار دوست داشتنی در iOS و اندروید وجود دارد که برای اتصال به نمایشگر خودرو استفاده می‌شود. در iOS به این قابلیت CarPlay و در اندروید به آن Android Auto می‌گویند. این قابلیت کمک می‌کند تا از رابط کاربری عمومی کم کیفیت خودرویی فاصله گرفته و به فضای کاربری بهتری انتقال پیدا کرده و چند قابلیت مثل دستیار صوتی، نقشه آنلاین و … هم داشته باشید. اگر از این قابلیت استفاده می‌کنید، متاسفانه باید بدانید که مشکل USB C آیفون ۱۵ در اتصال CarPlay گزارش شده است.

مشکل USB C آیفون ۱۵ در اتصال CarPlay

کاربران آیفون ۱۵ در Reddit و فضاهای دیگر درباره مشکلات مربوط به Apple CarPlay گزارش داده‌اند.

علت اصلی این مشکلات اتصال CarPlay در iPhone 15 ممکن است به مشکلات سازگاری کابل USB C به USB A بازگردد. حتما می‌دانید اکثر خودروها، حتی مدل‌های جدید از یک پورت USB-A برای اتصال تلفن‌ها به رایانه خودرو استفاده می‌کنند تا Apple CarPlay یا Android Auto را فعال کنند. در حال حاضر خودروهای کم تعدادی وجود دارند که بخواهند اتصال سمت خودرو USB C را عرضه نمایند.

برخی از کاربران گزارش می‌دهند که کابل USB-A به USB-C تلفن آنها را شارژ می‌کند، اما خودرو تشخیص نمی‌دهد که آیفون متصل است و Apple CarPlay را راه اندازی نمی‌کند.

اوضاع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که برخی از کاربران گزارش می‌دهند که برندهای خاصی از کابل‌های USB C به USB A در خودرو آنها کار می‌کنند، اما برخی دیگر فقط دستگاه را شارژ می‌نمایند. برخی از کاربران حتی نمی‌توانند آیفون 15 خود را با کابل رسمی اپل به خودرو متصل کنند، چه رسد به کابل های هر برند دیگری.

گفته می‌شود که اپل در حال کار بر روی رفع مشکل است، اما ممکن است در اتفاق خاصی برای سازگاری CarPlay رخ ندهد. بهترین راه‌حلی که کاربران پیدا کرده‌اند استفاده از کابل USB سازگار است که البته هنوز فرمول خاصی برای شناسایی این کابل‌ها وجود ندارد.

حتی کاربران CarPlay بی‌سیم که در خودروهای گران‌تر عرضه می‌شود، گزارش داده‌اند که اگر آیفون 15 آنها به VPN متصل باشد، اتصال بی سیم CarPlay آنها کار نمی کند.

به نظر می‌رسد که اپل باید یک آپدیت حتمی برای رفع این مشکلات ارائه کند. نظر شما درباره این مشکلات چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/01/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-usb-c-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-carplay-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا