اخبار فناوری

لیست تغییرات به‌روزرسانی One UI 5.1 سامسونگ منتشر شد

پیش از این گزارش شده بود که سامسونگ سری گلکسی اس 23 را با رابط کاربری One UI 5.1 مبتنی بر اندروید 13 معرفی خواهد کرد.چند روز تا معرفی رسمی گلکسی اس 23، لیست تغییرات باقی مانده است. به روز رسانی به UI 5.1 این به طور کامل منتشر شده است و نشان می دهد که نسخه جدید One UI سامسونگ چه چیزی را برای گوشی های سامسونگ به ارمغان خواهد آورد.

به روز رسانی Samsung One UI 5.1

با توجه به لیست تغییرات One UI 5.1 می توان گفت که به روز رسانی برنامه های پیش فرض سامسونگ بهبود یافته است، آلبوم عکس های خانوادگی به اشتراک گذاشته شده در برنامه گالری، دسترسی آسان تر به برنامه دوربین Expert RAW، Emojis و AR Zone بهتر AR و جدید ویجت باتری، همکاری در Samsung Notes کنترل‌های بین دستگاهی بهبود یافته و پیشرفت‌های کوچکی را برای Samsung DeX به ارمغان می‌آورد.

نگاهی خواهیم انداخت لیست کامل تغییرات One UI 5.1 بیایید بگوییم:

به روز رسانی به UI 5.1

به روز رسانی به UI 5.1

ویژگی های One UI 5.1

1- دوربین

تغییر رنگ حالت سلفی ساده تر شد: با دکمه افکت کنار صفحه به راحتی رنگ سلفی های خود را تغییر دهید.

دسترسی سریع به Expert RAW: برنامه Expert RAW به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه پردازش یا فشرده سازی تصاویری با کیفیت بالا بگیرید. این برای کسانی که می خواهند بعداً عکس های خود را ویرایش کنند ایده آل است. اکنون دسترسی به Expert RAW از منوی عکاسی حرفه ای آسان تر است.

2- گالری

آلبوم خانوادگی رایج: اشتراک‌گذاری عکس‌ها با خانواده‌تان با آلبوم خانوادگی مشترک آسان‌تر از همیشه است. گالری توصیه می‌کند با تشخیص چهره اعضای خانواده عکس‌ها را به آلبوم خانوادگی مشترک خود اضافه کنید. همچنین به ازای هر عضو خانواده (حداکثر 6 نفر) 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید.

بهبود مدیریت: پردازش به طور خودکار سایه ها و بازتاب ها را حذف می کند تا عکس های شما عالی به نظر برسد. همچنین می توانید برای وضوح و وضوح بهتر گیف ها را برش دهید.

نمایش اطلاعات راحت: اگر هنگام مشاهده یک عکس یا ویدیو در گالری خود انگشت خود را به سمت بالا بکشید، می توانید با یک نگاه ببینید که عکس چه زمانی و کجا گرفته شده است، چه دستگاهی و در کجا ذخیره شده است و موارد دیگر.

جستجو قدرتمندتر شده است: اکنون می توانید چندین نفر یا موضوع را همزمان جستجو کنید. شما حتی می توانید افراد را بدون برچسب زدن با نام، فقط با کلیک بر روی صورت آنها جستجو کنید.

مکانی را برای ذخیره اسکرین شات انتخاب کنید: اکنون می‌توانید با تنظیم آن در ویژگی‌های پیشرفته، اسکرین‌شات‌ها و ضبط‌های صفحه را در پوشه مورد علاقه خود ذخیره کنید.

3- AR Zone و AR Emoji

استفاده از 3 ایموجی در دوربین AR Emoji: در حالت ماسک با دوستان (حداکثر 3 نفر) عکس ها و فیلم های سرگرم کننده بگیرید. با کلیک بر روی ایموجی می توانید چهره دوستان خود را با شخصیت های دیگر جایگزین کنید.

بهبودهای چیدمان و ویرایش در AR Doodles: قلم‌ها اکنون در صفحه اصلی AR Doodle برای دسترسی سریع‌تر در دسترس هستند. شما همچنین می توانید نقشه ها را پس از ایجاد تغییر اندازه و جابجا کنید. ابزار جدید پاک کن به شما این امکان را می دهد که تنها بخشی از نقاشی های خود را بدون پاک کردن کامل آنها پاک کنید.

ویژگی Ar Emoji سامسونگ

ویژگی Ar Emoji سامسونگ

4- ابزارک ها

ویجت باتری جدید: با ویجت باتری جدید، می توانید سطح باتری دستگاه های گلکسی خود را بررسی کنید. مستقیماً از صفحه اصلی، می‌توانید میزان باتری گوشی هوشمند، گلکسی بادز، گلکسی واچ و سایر دستگاه‌های پشتیبانی‌شده را مشاهده کنید.

ویجت بصری آب و هوا: سبک بصری جدید و خلاصه ای از شرایط آب و هوایی فعلی، دانستن اطلاعات آب و هوا را آسان تر می کند، خواه خورشید، ابر، باران یا برف.

5- حالت ها و سناریوها

کاغذ دیواری های مختلف بسته به حالت: با توجه به فعالیت های فعلی خود، والپیپرهای مختلف را روی صفحه قفل و صفحه اصلی تنظیم کنید. با تنظیم حالت های مختلف یک پس زمینه برای کار، یکی برای ورزش و موارد دیگر انتخاب کنید.

شرایط و اقدامات بیشتر برای سناریوها: اسکریپت ها را طوری پیکربندی کنید که وقتی حالت هواپیما یا هات اسپات موبایل را روشن می کنید به طور خودکار اجرا شوند. اکنون اسکریپت ها می توانند برنامه های خاصی را باز کنند. ویژگی‌های جدید اکنون به شما امکان می‌دهد تا اشتراک‌گذاری سریع و حساسیت لمسی را کنترل کنید و آهنگ زنگ و فونت را تغییر دهید.

تست سرعت آیفون 14 پرو مکس اپل را در مقابل گلکسی زد فولد 4 سامسونگ تماشا کنید

6- امکان اتصال

همکاری در Samsung Notes: اکنون می توانید یک یادداشت مشترک ایجاد کنید که چندین نفر می توانند همزمان آن را ویرایش کنند. همچنین می توانید با همکاران خود گزارش بنویسید، برای یک گروه مطالعه یادداشت برداری کنید یا با یک دوست نقاشی بکشید.

دعوت به برنامه های مشترک ساده شد: اکنون می‌توانید با استفاده از پیوندی که می‌تواند بین برنامه‌هایی مانند مسنجر، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، به راحتی افراد را به اشتراک‌گذاری آلبوم‌ها، یادداشت‌ها و تقویم‌ها دعوت کنید.

چند فرمان پیشرفته بین گلکسی بوک و گوشی هوشمند: اکنون می‌توانید از ماوس، صفحه کلید یا ترک‌پد Galaxy Book خود نه تنها با تبلت Galaxy خود بلکه با تلفن هوشمند Galaxy خود نیز استفاده کنید. شما به راحتی می توانید متن را کپی و جایگذاری کنید و تصاویر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر بکشید و رها کنید، گویی یک دستگاه واحد است.

خروجی چند رسانه ای برای بلندگوهای Wi-Fi: اگر می‌خواهید از طریق Spotify Connect و Chromecast روی بلندگوهای Wi-Fi موسیقی پخش کنید، فقط خروجی رسانه را از نوار ابزار دسترسی سریع باز کرده و ویرایش کنید.

به مرور در رایانه شخصی خود ادامه دهید: اگر اینترنت را با مرورگر اینترنت سامسونگ در تلفن هوشمند خود مرور کنید و سپس به مرور در رایانه شخصی خود ادامه دهید، می توانید وب سایت هایی را که در تلفن هوشمند خود باز کرده اید پیدا کنید و به مرور آنها با مرورگر رایانه شخصی ادامه دهید. .

7- سامسونگ DeX

چندوظیفه ای بهبود یافته در DeX: در حالت تقسیم صفحه، اکنون می توانید تقسیم کننده را در وسط صفحه بکشید تا اندازه هر دو پنجره تغییر کند. چه مایفون مگ حتما این قابلیت را در ویندوز 11 دیده اید. همچنین می توانید یک پنجره را به یکی از گوشه های آن بچسبانید تا یک چهارم صفحه را اشغال کند.

8- پارامترها

تنظیمات پیشنهادی: اکنون پیشنهادات در بالای صفحه تنظیمات ظاهر می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا بدانید کدام ویژگی‌ها برای امتحان مفید هستند یا کدام تنظیمات به توجه شما نیاز دارند تا بتوانید فوراً آنها را فعال یا امتحان کنید.

9- مرورگر اینترنت سامسونگ

جستجوی بهبود یافته: اکنون می توانید نشانک ها را بر اساس نام پوشه یا برگه ها را با نام گروه جستجو کنید. منطق جستجوی بهبود یافته به شما امکان می دهد آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، حتی اگر چیزی اشتباه املایی داشته باشد.

10- مراحل روشن کردن گوشی جدید

راه‌اندازی سریع‌تر و آسان‌تر Galaxy جدید شما: اگر از یک گلکسی یا دستگاه اندرویدی دیگر به یک گلکسی جدید می‌روید، فقط کد QR دستگاه قدیمی خود را اسکن کنید تا به طور خودکار شبکه‌های Wi-Fi، حساب سامسونگ و حساب Google شما منتقل شود.

11- آب و هوا

اطلاعات دقیق آب و هوا در یک نگاه: اکنون اطلاعات مفید آب و هوا در صفحه اصلی اپلیکیشن هواشناسی نمایش داده می شود. می توانید هشدارهای آب و هوای شدید، گزارش های هواشناسی روزانه، بارش ساعتی و نمودارهای دمای رنگ را مشاهده کنید.

12- تماس می گیرد

تماس متنی بیکسبی: از Bixby Text Call برای پاسخگویی خودکار به تماس‌ها و اطلاع از هدف تماس استفاده کنید. آنچه را که تماس‌گیرنده در یک مکالمه متنی می‌گوید خواهید دید، و می‌توانید روی پاسخ‌ها ضربه بزنید یا تایپ کنید تا آنها را با صدای بلند برای تماس‌گیرنده بخوانند. تماس‌های متنی Bixby فقط به زبان‌های انگلیسی و کره‌ای در دسترس هستند.

نظر شما چیه؟ آیا فکر می کنید که به روز رسانی به UI 5.1 آیا این برای شما جذاب است؟ به نظر بیشتر شبیه به روز رسانی وصله One UI 5.0 است.

آپدیت One UI 5.1 سامسونگ ابتدا برای کدام گوشی منتشر می شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا