اخبار فناوری

قیمت تبلت پیکسل گوگل ارزان نخواهد بود

یک سال پیش و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O 2022 این شرکت رسما تایید کرد که تبلت پیکسل را سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد کرد. با تزدیک شدن به کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل ۲۰۲۳ شایعات جدیدی درباره آن می‌شنویم. گفته می‌شود قیمت تبلت پیکسل گوگل ارزان نخواهد بود.

قیمت تبلت پیکسل گوگل

تبلت گوگل پیکسل اولین تبلت این شرکت پس از مدت‌های طولانی خواهد بود و انتظارات از آن بالاست. زمان زیادی از فاجعه پیکسل اسلیت گذشته و ما فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که گوگل از اشتباهات خود درس گرفته باشد.

گوگل پیکسل اسلیت (Pixel Slate) رسما معرفی شد، تبلت با سیستم عامل کروم

یک منبع قابل اعتماد ادعا می‌کند که درباره قیمت Pixel Tablet اطلاعاتی دارد. گفته می‌شود که این تبلت در ۲ مدل و با قیمت‌های زیر عرضه می‌شود:

  1. ۱- مدل 128 گیگابایت حافظه داخلی معادل ۶۰۰ یورو
  2. ۲- مدل 256 گیگابایت حافظه داخلی معادل ۶۵۰ یورو

چنین قیمت‌گذاری در اکوسیستم اندروید می‌تواند کمی پرریسک باشد. حتی اگر کاربر به اکوسیستم اپل نگاه کند هم انتخاب خوبی آنجا هستند.

البته گفته شده تبلت پیکسل زمانی که به داک مخصوص متصل شود، به عنوان یک نمایشگر خانه هوشمند عمل خواهد کرد. به این ترتیب شاید دلیل خرید آن بیشتر از دیگر رقبا باشد.

پیش از این شنیده بودیم که داک این تبلت حدود ۱۲۰ دلار قیمت خواهد داشت. با توجه به شایعاتی که می‌گفت این تبلت با داک رایگان درون جعبه عرضه خواهد شد، یعنی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو از قیمت‌هایی که بالاتر گفته شد را باید کم کرد تا به قیمت خود تبلت برسیم.

با در نظر گرفتن این موضوع، تبلت پیکسل تقریبا در محدوده قیمتی مشابه با iPad خواهد بود که از حدود ۵۸۰ یورو شروع می‌شود و لوازم جانبی خاصی درون جعبه ندارد. البته که آیپد بدون شک استاندارد طلایی در مورد تبلت‌ها است و می‌تواند گستره بسیار بزرگ‌تری از برنامه‌های بهینه‌سازی شده را به رخ بکشد.

هنگامی که قیمت یورویی بازار اروپا را به قیمت دلاری بازار آمریکا تبدیل کنیم بازه حدود 650 تا 715 دلار برای تبلت پیکسل به‌دست می‌آید. البته این محاسبه حدودی است و همان بازه قیمت حدود ۶۰۰ دلار برای بازار امریکا هم می‌تواند مورد انتظار باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید قیمت تبلت پیکسل گوگل مناسب باشد؟ منتظر آن هستید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/04/20/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AA%D8%A8%D9%84%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا