اخبار فناوری

طراحی جدید اندروید اتو به تمامی کاربران ارائه شده است

یکی از کاربردی ترین ویژگی های تلفن همراه ما، حالت ویژه در خودرو است. البته اگر سیستم سرگرمی خودرو از سیستم های اندروید اتو یا اپل کارپلی پشتیبانی کند. خبر خوب برای دنیای اندروید این است طراحی جدید Android Auto در دسترس همه کاربران.

طراحی جدید Android Auto

حقیقت این است که اکثر خودروسازان وقتی صحبت از نرم افزار سیستم سرگرمی ماشینشان (به نام نمایشگر) می شود، اصلاً خوب نیستند، حتی شاید بنز یا بی ام و. گوگل از سال 2015 و اپل از سال گذشته راهی برای بهبود تجربه کاربری رانندگان با تلفن همراه خود در وسایل نقلیه واجد شرایط ارائه کردند.

در مقایسه دو جانبه اندروید اتو و اپل کار پلی، باید گفت که رابط کاربری اپل کاملا تمیز و ساده تر است. گوگل در آخرین تغییرات رابط کاربری اندروید اتو بسیار به رقیب خود نزدیک شده است، به شکلی که تقریباً یکسان به نظر می رسد!

طراحی جدید Android Auto

طراحی جدید Android Auto

در ماه مه امسال، گوگل از طرح کاملاً جدیدی برای Android Auto در Google I/O 2022 پرده برداری کرد. پس از ماه ها انتظار، این شرکت سرانجام نسخه بتای عمومی برنامه ارتقا یافته Android Auto را در اواسط پاییز منتشر کرد. گوگل بالاخره در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که نسخه جدید اندروید اتو در دسترس عموم قرار گرفته است.

نسخه جدید اندروید اتو طراحی دارد رابط کاربری مبتنی بر صفحه نمایش تقسیم شده که به کاربران اجازه می دهد به عنوان مثال، یک نقشه و کنترل موسیقی را همزمان روی صفحه نمایش داشته باشند. اگرچه در حال حاضر کنترل موسیقی به صورت نواری در زیر نقشه نمایش داده می شود، اما این طراحی جدید منطقی تر به نظر می رسد.

از آنجایی که پنجره برنامه را می توان در اندازه های مختلف نمایش داد، طراحی مجدد Android Auto جدید می تواند روی هر صفحه نمایشی با هر شکل و اندازه ای کاملاً کار کند. برای مثال به تصاویر زیر نگاه کنید:

طراحی جدید Android Auto

طراحی جدید Android Auto

علاوه بر این، طراحی جدید Android Auto دارای یک نوار وظیفه است، مشابه آنچه در دستگاه‌های Android 12L و Android 13 دیده‌ایم. از نوار وظیفه می‌توان برای جابه‌جایی بین برنامه‌ها یا باز کردن برنامه‌ها در حالت تمام صفحه استفاده کرد. همچنین تعداد اعلان های خوانده نشده را نمایش می دهد و با ضربه زدن روی آن عدد می توانید تمام اعلان های خود را ببینید. نوار وظیفه همچنین دارای یک دکمه برای کشوی برنامه (مشابه تلفن) و یک میانبر برای دستیار Google است. برنامه های اخیر نیز در مرکز نوار وظیفه ظاهر می شوند. همان نوار وظیفه ای که در بالا توضیح داده شد دقیقاً مشابه CarPlay اپل است.

Android Auto اکنون می‌تواند یک پنجره متنی شامل اطلاعات تماس‌ها یا پیام‌های بی‌پاسخ را نیز نمایش دهد. این پنجره پاسخ های هوشمندانه به پیام ها و راهی برای به اشتراک گذاشتن زمان تخمینی ورود شما با مخاطبین را نمایش می دهد. گوگل همچنین این پخش کننده موسیقی را قابل حمل می کند، چیزی که کاربران سال ها است که درخواست آن را دارند.

اگر از جدیدترین گوشی‌های Google Pixel یا Samsung Galaxy استفاده می‌کنید، Android Auto همچنین به شما امکان می‌دهد تماس‌های WhatsApp را برقرار کنید. این نمونه دیگری از همکاری رو به رشد گوگل و سامسونگ است. نسخه جدید اندروید اتو همچنین اشتراک گذاری دیجیتال کلید خودرو را ارائه می دهد که در حال حاضر به گوشی های پیکسل، سامسونگ و شیائومی محدود شده است.

آیا از سیستم های Apple CarPlay یا Android Auto در ماشین خود استفاده می کنید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید. همچنین نظر خود را در مورد طراحی جدید Android Auto با ما در میان بگذارید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا