اخبار فناوری

شارژر 600 کیلوواتی هواوی برای خودروهای الکتریکی تسلا را شرمنده می کند

شاید بسیاری از ما با نام هوآوی در بازار موبایل آشنا باشیم. این شرکت چینی در حال ورود به عرصه فناوری های جدید است و اکنون بازار خودروهای برقی به سمت جهانی شدن پیش می رود، هوآوی را نیز در آنجا می بینیم. به تازگی شارژر 600 کیلوواتی هواوی برای خودروهای برقی لو رفت و چنین قابلیتی برای شارژ یک خودروی الکتریکی به راحتی تسلا را شرمنده می کند.

شارژر 600 کیلوواتی هواوی

با توجه به برخی تصاویر لو رفته از ایستگاه شارژ 600 کیلوواتی هواوی، باید گفت که این برند چینی برنامه های بزرگی برای خودروهای برقی دارد.

تصاویر لو رفته از این ایستگاه شارژ هوآوی برای خودروهای برقی نشان می دهد که به صورت مکعب مستطیل شکل با قسمت دستگاه خنک کننده در پایین طراحی شده است.

ابعاد این شارژر 295*340*1700 میلی متر است و رنگ قرمز برند هواوی دارد. شماره مدل این شارژر DT600L1-CNA1 است و از شارژ سریع DC استاندارد ملی چین 2015، خروجی تک تفنگ و محدوده ولتاژ خروجی 200-1000 ولت پشتیبانی می کند. حداکثر جریان خروجی 600 آمپر و حداکثر توان خروجی 600 کیلو وات است.

شارژ سریع هوآوی FusionCharge برای خودروهای الکتریکی

این شارژر هواوی که شارژ فیوژن این یک شارژر مایع خنک کننده با هاب شارژ است که دارای کابلی به طول 3.5 متر است.

شایعات حاکی از آن است که هواوی در ابتدا قصد داشت این شارژرها را در سال 2025 عرضه کند، اما این شرکت در حال حاضر آنها را با تعداد محدودی از کاربران آزمایش می کند. برخی می گویند که آزمایش این شارژرها می تواند یک تبلیغ بزرگ برای خودروی الکتریکی آینده هواوی AITO Wenji M9 باشد.

برای مقایسه، شارژرهای نسل 3 فعلی تسلا 250 کیلووات رتبه بندی شده اند و انتظار می رود که سوپرشارژر نسل 4 این برند حتی به 350 کیلووات برسد. در نتیجه شارژر 600 کیلوواتی هواوی سریعتر از فناوری های فعلی تسلا است. با این حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام یک با برد و قابلیت اطمینان برتر خواهد آمد.

لازم به ذکر است که دستیابی به چنین قدرت شارژ بالایی مستلزم پشتیبانی شبکه است، اما هوآوی با انجام چنین حرکت جسورانه ای در تکمیل انرژی، تعهد خود را به رشد صنعت شارژ خودروهای الکتریکی نشان می دهد.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید هواوی می تواند نام بزرگی در بازار خودروهای هوشمند باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا