اخبار فناوری

زمان مناسب برای درخواست در دانشگاه های کانادا را بدانید

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده توسط وب سایت اداره مهاجرت کانادا، این کشور قصد دارد در سال 2022 پذیرای بیش از 430000 مهاجر باشد که بسیاری از این مهاجران به دلیل رتبه بالای دانشگاه های کانادا و بورسیه های مختلف تحصیلی، یک کشور را تشکیل می دهند. بخش بزرگی از جمعیت مهاجر به عنوان دانشجو برای اخذ پذیرش در دانشگاه های کانادا، بسیار مهم است که به موقع اقدام کنید و در زمان مناسب اقدام کنید. در این مقاله به بررسی زمان پذیرش در دانشگاه های کانادا می پردازیم. تنها با اختصاص 3 دقیقه از وقت خود به مطالعه این مقاله، بهترین زمان برای پذیرش در دانشگاه های کانادا را بشناسید.

زمان مناسب برای درخواست در دانشگاه های کانادا بر اساس ترم های کالج

هنگام در نظر گرفتن زمان مناسب برای درخواست از دانشگاه های کانادا، باید توجه داشت که زمان پذیرش دانشگاه به دانشگاه متفاوت خواهد بود. بنابراین نمی توان تاریخ دقیقی را به عنوان آخرین مهلت درخواست برای دانشگاه های کانادا ذکر کرد.

سال تحصیلی در کانادا از سپتامبر (اواخر سپتامبر) شروع می شود و تا آوریل (اوایل اردیبهشت) ادامه دارد. هر سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود. البته در برخی از دانشگاه ها شرکت در ترم های بهار و تابستان نیز اجباری است. بر اساس این تقسیم بندی، دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا این امکان را دارند که در سه ترم و سه دوره برای دانشگاه های کانادا اقدام کنند. مشاوران ایران کانادا اطلاعات دقیقی در مورد لیست دانشگاه ها و مهلت های درخواست به شما خواهند داد.

برای دانشگاه های کانادا در ترم پاییز اقدام کنید، شش ماه قبل اقدام کنید!

اولین ترم تحصیلی در کانادا ترم پاییز است که از سپتامبر (اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر) شروع می شود. دانشجویانی که در این ترم تحصیل خود را آغاز می کنند، دانشجویان ورودی شهریور نامیده می شوند. با توجه به آب و هوای مطبوع در این ماه، ترم سپتامبر در بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. همچنین توجه داشته باشید که اکثر دانشگاه ها برنامه های اصلی و مهم خود را در این ترم شروع می کنند و تنوع دروس در این زمان بیشتر خواهد بود. برترین دانشگاه های کانادا که در این ترم پذیرش دارند عبارتند از دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، واترلو، اتاوا و دانشگاه کلگری.

بنابراین، اگر می خواهید دوره تحصیلی در کانادا را از شهریور ماه شروع کنید، حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره، اقدامات لازم را انجام دهید. این اقدامات شامل شرکت در آزمون ها، اخذ مدرک زبان، ترجمه مدارک هویتی و تحصیلی، تمدید گذرنامه، دریافت معرفی نامه، تهیه انگیزه نامه و دریافت حمایت مالی است. در صورت تایید شرایط شما توسط دانشگاه مورد نظر، ایمیلی مبنی بر پذیرش درخواست پذیرش برای شما ارسال می شود. پس از دریافت این ایمیل می توانید اقدامات لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را آغاز کنید. همچنین در خصوص شرایط ویزای تحصیلی کانادا نیز لازم به ذکر است که شروع سال تحصیلی از شهریور ماه می باشد. بنابراین بهتر است از حداقل 6 ماه قبل هماهنگی های لازم برای ثبت نام فرزندان خود را آغاز کنید.

سپتامبر تا اکتبر؛ آخرین مهلت درخواست برای دانشگاه های کانادا برای پذیرش در ژانویه

اگر تحصیلات شما به تازگی به پایان رسیده است و نتوانسته اید مدارک خود را تا مهلت شهریور تکمیل کنید، نگران نباشید. اکثر دانشگاه های کانادا چندین بار در سال پذیرش دریافت می کنند. اگر ترم پاییز را از دست دادید، برای ترم زمستان اقدام کنید. ترم زمستانی از ژانویه (D) شروع می شود و تا ماه می (مه) ادامه می یابد. با این فرصت مجدد، افراد می توانند با سهولت بیشتری مدارک خود را تکمیل کنند و برای پذیرش در دانشگاه های کانادا اقدام کنند.

مهلت اکثر دانشگاه ها برای ترم زمستانی (ورودی ژانویه) شش تا نه ماه قبل از شروع ترم است. برخی از برترین دانشگاه هایی که در این ترم دانشجو می پذیرند عبارتند از دانشگاه های تورنتو، مک گیل، مونترال، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، اتاوا، کالج سنتنیال، کارلتون و دانشگاه مانیتوبا. همچنین اگر متاهل هستید پس از دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کانادا می توانید اقدامات لازم را برای اخذ ویزای همراه برای همسر خود انجام دهید.

مدت پذیرش دانشگاه های کانادا در ترم بهار چقدر است؟

سومین دوره تحصیلی در کانادا به ترم بهار و بخشی از تابستان که از ماه می آغاز می شود، مرتبط است. معمولا دانشجویان در این ترم شرکت می کنند تا در زمان کوتاه تری تحصیلات خود را به پایان برسانند. اخذ واحدهای اختیاری در ترم تابستان تاثیر بسزایی در افزایش معدل خواهد داشت. اگر می خواهید دوره خود را در ترم بهار شروع کنید، بهترین زمان برای درخواست بین نوامبر و فوریه است. نامه پذیرش خود را معمولاً بین فوریه و مارس دریافت خواهید کرد.

از دانشگاه های برتر کانادا با موسسه ایران کانادا پذیرش بگیرید

در این مقاله با زمان مناسب برای پذیرش در دانشگاه های کانادا آشنا شدیم. با توجه به شرایط آب و هوایی و برنامه زمانی هر دانشگاه برای اعطای پذیرش به دانشجویان بین المللی، توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی لیست دانشگاه ها و شرایط آنها را به دقت بررسی کنید. بنابراین مشاوران مهاجرت تحصیلی به دلیل آگاهی کامل از دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی هر موسسه می توانند راهنمای شما باشند.

با راهنمایی تخصصی ایران کانادا می توانید به راحتی در دانشگاه های معتبر کانادا پذیرش بگیرید و از تحصیل در کشور مورد نظر خود لذت ببرید. برای مشاوره تخصصی و تماس با ایران کانادا می توانید به سایت irancanada.cc مراجعه کنید و یا با شماره 02126211120 تماس بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا