اخبار فناوری

روشن ترین صفحه نمایش موبایل چیست؟ Oppo Find X6 Pro یا iPhone 14 Pro Max یا Galaxy S23 Ultra؟

مقابل X6 Pro را پیدا کنید با رکوردی قابل توجه معرفی شد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش 2500 نیت با رقبای فعلی بازار بسیار متفاوت است. مثلا Galaxy S23 Ultra حداکثر روشنایی 1750 نیت را تبلیغ می کند آیفون 14 پرو مکس همچنین ادعای 2000 قصد دارد. بنابراین آیا صفحه نمایش پرچمدار اوپو بسیار روشن تر است؟ بیایید با یک تست عملی ببینیم که روشن ترین صفحه نمایش موبایل کدام است؟ Oppo Find X6 Pro یا iPhone 14 Pro Max یا Galaxy S23 Ultra؟

روشن ترین صفحه نمایش موبایل

قبل از هر چیز توجه به این نکته ضروری است. حداکثر روشنایی صفحه نمایش زمانی به دست می آید که تنها بخش کوچکی از پنل OLED با تمام قدرت سفید نمایش داده شود. در این شرایط یک پنل OLED بیشترین مصرف انرژی را دارد.

و برای یک تجربه تماشای خوب در فضای باز، عوامل متعدد دیگری به جز حداکثر روشنایی پنل نمایشگر نقش دارند. به عنوان مثال، مواردی مانند:

  1. 1- روکش صفحه نمایش
  2. 2- انعکاس شیشه محافظ
  3. 3- نمایش کنتراست

حداکثر روشنایی معمولی که اپل برای آن آیفون 14 پرو مکس آن را به عنوان 1000 نیت تبلیغ می کند و روشنایی 1600 نیت فقط هنگام مشاهده محتوای HDR ارائه می شود. سطح روشنایی 2000 نیت آیفون ها تنها بر بخشی از صفحه نمایش و در شرایطی که نور مستقیم خورشید رخ می دهد تأثیر می گذارد.

صفحه نمایش Galaxy S23 Ultra حداکثر روشنایی آن 1200 نیت هنگام نمایش محتوای HDR و 1750 نیت در زیر نور خورشید و در حالت روشنایی خودکار است.

صفحه نمایش Oppo Find X6 Pro حداکثر روشنایی 800 نیت را برای شرایط عادی ارائه می دهد اما برای نمایش محتوای HDR می توان آن را تا 1500 نیت افزایش داد. همچنین می‌تواند روشنایی را تا 2500 نیت در زیر نور مستقیم خورشید با حالت تنظیم خودکار روشنایی افزایش دهد.

اما به دور از مشخصات تبلیغاتی آنها، این سه دستگاه چقدر می توانند درخشان باشند؟

برای پاسخ به این سوال، Oppo Find X6 Pro، Apple iPhone 14 Pro Max و Samsung Galaxy S23 Ultra به بیرون منتقل شدند و زیر نور مستقیم خورشید آزمایش شدند. در حالی که گرفتن افزایش لحظه ای روشنایی با یک دوربین دشوار است، هر سه صفحه نمایش روشنایی قابل قبولی دارند و خوانایی حفظ می شود.

در این حالت حداکثر روشنایی ثبت شده توسط صفحه نمایش هر دستگاه عبارت است از:

  1. 1- Oppo Find 6 Pro 1178 nits
  2. 2- Samsung Galaxy S23 Ultra 1086 nits
  3. 3- Apple iPhone 14 Pro Max 1033nits

در واقعیت، این ارقام مربوط به حداکثر روشنایی است که یک تلفن همراه می تواند در شرایط سخت نور روز به دست آورد. با وجود اختلاف اندک، نماینده Oppo در رتبه اول، سامسونگ در رتبه دوم و اپل در رتبه سوم قرار دارند.

از نظر دقت بازتولید رنگ در این شرایط خاص، دمای رنگ نمایشگرهای اوپو و سامسونگ سردتر و رنگ سفید در نمایندگی اپل گرمتر بود.

به طور خلاصه، تعداد انگشت شماری از تلفن‌ها را دیده‌ایم که در آزمایش‌های واقعی به علامت روشنایی 1000 نیت رسیده‌اند، که معمولاً برای مشاهده در فضای باز در نور شدید خورشید عالی است.

نمایشگر Oppo Find X6 Pro از آخرین نسل پنل LTPO3 OLED سامسونگ استفاده می کند که نسبت به دو رقیب دیگر به روزتر است.

حداکثر روشنایی صفحه نمایش موبایل چقدر برای شما مهم است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا