اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Redmi Note 12 Pro 4G با Snapdragon 732G و دوربین 108 مگاپیکسلی | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : شرکت شیائومی در طی چند ماه گذشته گوشی‌های متعددی را در سری ردمی نوت 12 به بازار عرضه کرده که جدا از سه‌گانه ابتدایی Redmi Note 12 Pro ،Redmi Note 12 و +Redmi Note 12 Pro در اکتبر 2022 مدل‌های دیگری از جمله Note 12 Pro Speed و Note 12 Turbo را نیز شامل می‌شود. این شرکت چندی پیش از یک گوشی نسل چهارمی ارزان‌قیمت در این کلاس با نام Redmi Note 12 4G رونمایی کرد و حالا گوشی دیگری را در همان کلاس به‌نام Redmi Note 12 Pro 4G به‌نمایش گذاشته است. این گوشی البته ارتباط چندانی با دیگر Proهای این خانواده نداشته و علاوه بر طراحی متفاوت از پردازنده‌ای نسبتاً قدیمی نیز بهره می‌برد.

Redmi Note 12 Pro 4G که امروز اطلاعاتی از آن در حساب کاربری شیائومی اندونزی منتشر شد از لحاظ ظاهری با اکثر دیگر اعضای ردمی نوت 12 متفاوت بوده و به‌خصوص در ترکیب لنزهای دوربین به تجربه‌های قبلی این برند شباهت دارد. این گوشی ظاهراً در دو رنگ مشکی و آبی ارائه می‌شود.

صفحه‌نمایش دستگاه یک 6.67 اینچی OLED با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ رفرش حداکثر 120 هرتز است که ظاهراً تفاوتی با Note 12 4G با همین اندازه صفحه‌‌نمایش و نرخ رفرش ندارد. بالای این پنل درون حفره مرکزی به دوربین سلفی گوشی بر می‌خوریم که برخی منابع از 16 مگاپیکسلی بودن آن خبر می‌دهند.

در بخش پشتی چهار لنز دوربین همراه با یک فلش LED‌ به‌چشم می‌خورد که البته عملاً به‌جز دوربین اصلی، ارزش افزوده چندانی را به این مدل اضافه نمی‌کنند؛ دوربین اصلی که به‌نوعی مهم‌ترین برگ برنده این مدل به‌حساب می‌آید از وضوح 108 مگاپیکسلی برخوردار است و آن را سه ماژول تصویری دیگر شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید، یک واحد 5 مگاپیکسلی ماکرو (برای تصویربرداری از فاصله بسیار نزدیک) و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان (برای محو کردن پس‌زمینه و تفکیک سوژه در حالت پرتره) همراهی می‌کنند.

پردازنده دستگاه از نوع Snapdragon 732G انتخاب شده که از معرفی آن در سپتامبر 2020 حالا بیش از 2.5 سال می‌گذرد. این پروسسور 8 نانومتری از 2 هسته 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته حداکثر 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 برخوردار است که نسبت به پروسسورهای میان‌رده امروزی با هسته‌های مدرن‌تر A78 توان پردازشی پایین‌تری را ارائه می‌کند. گرافیک Adreno 618 این چیپ‌ست نیز چنگی به‌دل نمی‌زند و انتظار چندانی از آن در بازی‌های پیشرفته نمی‌رود. شیائومی هنوز به مقادیر حافظه این گوشی اشاره‌ای نکرده اما برخی منابع از حداکثر 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی در این گوشی خبر می‌‌دهند.

نوت 12 پرو فورجی از یک باتری حجیم 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است که آن را یک شارژ کاملاً سریع 67 واتی همراهی می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانیم که ردمی نوت 12 فورجی یعنی نسخه غیر پروی این مدل به یک شارژر 33 واتی مجهز شده بود.

نوت 12 پرو فورجی همان‌طور که از نام آن مشخص است بدون پشتیبانی از 5G عرضه شده و تبادلات سیم‌کارتی در آن به شبکه 4G LTE محدود است. جک 3.5 میلی‌متری هدست نیز در لیست مشخصات این گوشی دیده می‌شود.

سایر مشخصات Redmi Note 12 Pro 4G از جمله قیمت و زمان حضور آن در بازار هنوز اعلام نشده اما با توجه تصویری که در حساب کاربری شیائومی اندونزی به‌چشم می‌خورد این گوشی (حداقل در این بازار) در ماه می عرضه خواهد شد.



منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4817-introducing-xiaomi-redmi-note-12-pro-4g.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا