اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Nokia C12 Plus – حافظه پایین‌تر با قیمت بالاتر! | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اواسط ژانویه 2023 بود که شرکت HMD Global از گوشی هوشمند رده پایینی با نام Nokia C12 رونمایی کرد. کمی بعد در ماه مارچ شاهد معرفی مدل پروی این اسمارت‌فون بودیم (که عملا همان Nokia C12 است، منتهی با باتری بزرگ‌تر). حال این کمپانی فنلاندی روز شنبه 1 آوریل 2023 (12 فروردین 1402) از ورژن دیگری در این خانواده تحت عنوان Nokia C12 Plus پرده برداشت. ورژن پلاس نیز در حقیقت همان ورژن پرو است، با این تفاوت که پیکربندی حافظه آن دست‌خوش تغییر شده است. البته بر خلاف انتظار، این تغییر به نوعی پسرفت بوده و حافظه مدل پلاس پایین‌تر است. در ادامه، به معرفی Nokia C12 Plus می‌پردازیم.

از لحاظ طراحی و شکل ظاهری، تفاوت محسوسی بین Nokia C12 Plus و دیگر گوشی‌های این سری دیده نمی‌شود. به این ترتیب، در اینجا نیز با یک نمایشگر ال‌سی‌دی 6.3 اینچی با وضوح +HD (معادل 720×1520 پیکسل) روبرو هستیم. مثل مدل‌های قبلی، نمایشگر Nokia C12 Plus هم دارای حاشیه‌های نسبتا زیاد (به‌ویژه در قسمت پایینی یا چانه گوشی) بوده و در قسمت بالایی آن یک بریدگی یا ناچ (از نوع قطره آب) به چشم می‌خورد.

شرکت سازنده به نام دقیق چیپ‌ست مورد استفاده در ساخت Nokia C12 Plus اشاره نکرده، ولی می‌دانیم این تراشه محصول Unisoc بوده و از 8 هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده است. لذا به احتمال فراوان، در ساخت این گوشی از همان تراشه 28 نانومتری Unisoc SC9863A1 (به کار گرفته شده در Nokia C12 و مدل پرو) استفاده شده است. گفتنی‌ست Nokia C12 Plus تنها در یک پیکربندی شامل 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا تا 256 گیگابایت دیگر) وارد بازار می‌شود (مقایسه کنید با Nokia C12 Pro که در دو پیکربندی 3GB/64GB و 2GB/64GB به تولید می‌رسد).

مثل دو مدل قبلی، در اینجا نیز شاهد یک مجموعه دوربین بسیار ساده هستیم، شامل یک دوربین 8 مگاپیکسلی (مجهز به فوکوس خودکار) به همراه فلش ال‌ای‌دی در پشت گوشی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه. یک باتری به ظرفیت 4,000 میلی‌آمپر ساعت این دیوایس را تغذیه می‌کند. لازم به ذکر است، Nokia C12 Plus یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و با توجه به محدودیت‌های ارتباطی تراشه آن، نهایتا از ارتباطات LTE پشتیبانی می‌کند. وای-فای 802.11b/g/n، بلوتوث 5.2، جک هدفون و پورت قدیمی microUSB از دیگر گزینه‌های ارتباطی این دیوایس به شمار می‌روند.

با توجه به حافظه RAM پایین دستگاه، ویرایش Go اندروید 12 به عنوان سیستم عامل Nokia C12 Plus در نظر گرفته شده است. این محصول در همان سه رنگ خاکستری، آبی تیره و سبز نعنایی، به زودی با قیمت 7,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا 97 دلار) وارد بازار هند خواهد شد. البته این قیمت‌گذاری کمی عجیب به نظر می‌رسد، زیرا Nokia C12 Pro در مدلی با رم و حافظه داخلی بیشتر (3GB/64GB) از قیمت پایین‌تری (7,499 روپیه معادل 91 دلار) برخوردار است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4819-introducing-nokia-c12-plus.aspx

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا