اخبار فناوری

خبر جدید | شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G در رسانه‌ها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ: در حین جست و جوی محبوب ترین گوشی های میان رده بازار به دو مدل نوت 13 پرو 5G و نوت 13 پرو پلاس برمی خوریم که با گزینه هایی مانند 120 هرتز رقابت تنگاتنگی با همتایان سامسونگ دارند. نمایشگرهای AMOLED و دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی Redmi Note 13 Pro 5G ارزان‌ترین گوشی این دو است، اگرچه برخلاف مدل پلاس، فاقد استاندارد بدنه IP68 و پردازنده جدیدتر Dimensity 7200 است، اما همچنان دو عنصر کلیدی را حفظ کرده است. صفحه نمایش با کیفیت و دوربین 200 مگاپیکسلی و با قیمت پایین تر برای انتخاب مناسب است. در مقاله زیر نظرات سایت های فنی معتبر در مورد نقاط قوت و ضعف گوشی Redmi Note 13 Pro 5G را بررسی خواهیم کرد.

نوت 13 پرو مسیر نسبتاً مشابهی را در طراحی نسبت به همتای پرو پلاس خود دنبال می کند و عناصری مانند دوربین سه گانه در پشت، نمایشگر با حاشیه های باریک و دوربین سلفی مرکزی با شرایط مشابهی ارائه می شوند. همچنین تفاوت های قابل توجهی بین این دو مدل وجود دارد که از آن جمله می توان به لبه های صاف صفحه نمایش و قاب پشتی و فاصله ناحیه لنز دوربین از سطح زمین اشاره کرد. وزن نوت 13 پرو 187 گرم است که حدود 10 گرم سبک تر از نوت 13 پرو پلاس است که کمی باریک تر است. صفحه نمایش این گوشی هنوز 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، کنتراست 5000000:1، وضوح 1220 در 2712، عمق رنگ 12 بیتی و روشنایی نقطه ای 1800 نیت است. محافظت شده توسط Gorilla Glass Victus. نسخه 4G این گوشی دارای صفحه نمایش 10 بیتی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و روشنایی نقطه ای 1300 نیت است و انتخاب شیائومی برای محافظت از این پنل، گوریلا گلس 5 اولد است.

دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p/60 فریم بر ثانیه و در پشت آن با کنار گذاشتن عملا دو ماژول تزئینی ماکرو 2 مگاپیکسلی و اولترا 8 مگاپیکسلی است. عریض (هر دو بدون فوکوس خودکار). به نظر می رسد دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی این گوشی با سنسور بزرگ 1/1.4 اینچی و لنز 7 استاپ f/1.7 مجهز به OIS با نسخه پرو پلاس تفاوتی نداشته باشد. پردازش در نسخه 5G این گوشی با استفاده از چیپست 4 نانومتری Snapdragon 7s Gen 2 انجام می شود که به نظر می رسد به چهار هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته A55 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز مجهز شده است و برای گرافیک به Adreno 710 متکی است. نسخه 4G این گوشی از پردازنده 6 نانومتری Helio G99 استفاده می کند که در کنار آن یک پسوند نه چندان رسا Ultra وجود دارد. این تراشه دارای 2 هسته A76 و 6 هسته A55 و همچنین گرافیک Mali-G57 دو هسته ای است. این دو نسخه از نظر رم و حافظه داخلی مشابه هستند و هر دو به رم 8 یا 12 گیگابایتی LPDDR4X و حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی UFS 2.2 مجهز هستند.

ظرفیت باتری نسخه 5G 5100 میلی آمپر ساعت و نسخه 4G ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است اما در قدرت شارژر 67 واتی داخل جعبه تفاوتی بین آنها وجود ندارد. جک 3.5 میلی متری هدفون و بلندگوهای استریو در هر دو مدل موجود است و کارت حافظه microSD نیز در نسخه 4G دیده می شود.

در این معرفی کوتاه در خصوص گوشی ردمی نوت 13 پرو، نظرات سایت های فنی معتبر در رابطه با این گوشی را بررسی می کنیم، ضمن اینکه موارد زیر شامل نسخه 5G این گوشی می شود.

GSMArena

در بررسی تیم GSMArena از گوشی Redmi Note 13 Pro 5G، در بخش نتیجه گیری، با اشاره به پیشرفت قابل توجهی که این گوشی نسبت به نسل قبل شاهد بوده است، این موارد را می خوانیم: «صفحه نمایش گوشی عالی است، عملکرد آن خوب است. دوربین اصلی بی نظیر است و راه حل شارژ سریع (باتری) نیز به اندازه عمر باتری رقابتی است.

مزایا و معایب Redmi Note 13 Pro 5G از دیدگاه GSMArena عبارتند از:

امتیاز IP54، طراحی قابل قبول، رنگ های زیبا

صفحه نمایش OLED روشن و با حاشیه باریک، 120 هرتز با Dolby Vision

بلندگوهای خوب

راه حل رقابتی حمل و نقل سریع

عملکرد مناسب، گاز کم یا بدون گاز

عملکرد عالی دوربین اصلی

اسلات حافظه microSD وجود ندارد

سنسور مجاورت مجازی

دوربین های فوق عریض و دوربین های سلفی نه چندان عالی

امکان عمر باتری بهتر

GSMArena عکس‌های دوربین اصلی در روز را «عالی» با «کمترین تخریب در داخل خانه» توصیف کرد و تنها مشکل این عکس‌ها در داخل خانه این است که کمی نرم‌تر هستند و تمایل به نوردهی کم دارند. در عکس‌های خارجی این دوربین، از توصیف‌های تشویق‌کننده‌ای مانند «شفافیت عالی، جزئیات کوچک زیاد، محدوده دینامیکی گسترده، رنگ واقعی و کنتراست» استفاده شده است. به گفته این منبع، دوربین فوق عریض در حالت کم با سنسور کوچک و قدیمی با قابلیت های محدود قرار دارد و حتی در طول روز نیز تصاویری نسبتا نرم بدون جزئیات دقیق و با محدوده دینامیکی محدود ثبت می کند. کنتراست این تصاویر باید بهبود یابد و رنگ ها اغلب سرد و بی روح هستند. به گفته این منبع، دوربین ماکرو قادر به گرفتن عکس های خوب در نور عالی خواهد بود، اما حتی در این حالت به دلیل وضوح پایین و عدم فوکوس خودکار، گرفتن عکس های شارپ دشوار خواهد بود سلفی های این گوشی ظاهری طبیعی با رنگ پوست روشن و محدوده دینامیکی دقیق دارند، اما در کل کمی نرم و کم رنگ به نظر می رسند.

GSMArena گفت که عکس‌های شبانه خودکار دوربین اصلی کیفیت نسبتاً بالایی دارند و رضایت‌بخش هستند و فقط صحنه‌های کاملاً تاریک حالت شب را در این دوربین فعال می‌کنند. به گفته این منبع، تصاویر خودکار دوربین فوق عریض در شب کیفیت کاملاً پایینی دارند و حالت شب برای ذخیره این تصاویر مشکل دارد. طبیعتا کنتراست، رنگ و محدوده دینامیکی این تصاویر در اکثر موارد به صورت “OK” توصیف می شود.

GSMArena فیلم‌های 4K دوربین اصلی را عالی توصیف کرد، با سطح بالایی از جزئیات، وضوح فوق‌العاده، رنگ‌های دقیق، عدم وجود نویز و محدوده دینامیکی گسترده تنها اشکال قابل توجه مربوط به امکان کنتراست بالاتر است. از سوی دیگر، ویدئوهای دوربین فوق عریض 1080p به صورت نرم، نرم، پر سر و صدا و با محدوده دینامیکی محدود توصیف می شوند.

دفترچه یادداشت را بررسی کنید

در بررسی نوت بوک چک نوشته فلوریان اشمیت، در بخش نتیجه گیری، با اشاره به اینکه شیائومی بار دیگر با Note 13 Pro در ابتدای سال 2024 نوار گوشی های میان رده را بالاتر از قبل قرار داده است، می خوانیم: “بدنه سبک. و حاشیه‌های باریک (نقطه‌ها) برجسته هستند. صفحه نمایش همچنین به لطف Gorilla Glass Victus در برابر آسیب محافظت می‌شود.

نکات مثبت و منفی Redmi Note 13 Pro 5G از نظر بازرسی نوت بوک عبارتند از:

صفحه نمایش AMOLED بسیار روشن و دقیق است

بدنه مدرن و سبک

حافظه بزرگ (در صورت لزوم)

پشتیبانی از سیم کارت های الکترونیکی

مجموعه ای از ویژگی های خوب از جمله پورت مادون قرمز

با دوربین اصلی عکس های خوبی بگیرید

تماس تلفنی را پاک کنید

فرمان خوب

عمر باتری بالا

شارژ سریع

سنسور اثر انگشت بسیار سریع

تعداد زیادی افزونه از پیش نصب شده

محافظت ناقص در برابر آب

قاب پلاستیکی

وای فای کندتر از نسل قبلی است

مکانیسم کاهش نور صفحه نمایش PWM

هیچ پشتیبانی از شارژ بی سیم باتری وجود ندارد

در مورد کیفیت عکس دوربین اصلی، نوت بوک چک گفت: نور می تواند بهتر باشد و افزود: «اما در کل، با توجه به سطح جزئیات و افکت بوکه، این عکس ها با توجه به سطح جزئیات و افکت بوکه، کاملاً چشم نواز هستند نور “خوب” را “بسیار” برای این تصاویر کم نور ذکر می کند و وضوح آنها را کاملا مطلوب توصیف می کند، به جز چند نقطه عجیب و غریب در تصویر. به گفته این منبع، دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض نیز با وضوح مشکل دارد، اما طبق گزارش Notebook Check، عکس های خوبی می گیرد. در مورد کیفیت فیلمبرداری 4K دوربین اصلی، این منبع به واکنش سریع و دقیق فوکوس خودکار و عملکرد مثال زدنی در نورپردازی خودکار اشاره کرده است.

PhoneArena

در بررسی Von Arena از Redmi Note 13 Pro 5G که توسط ویکتور هریستوف انجام شد، نتیجه این بود: “در نتیجه، Redmi Note 13 Pro 5G مانند یک تلفن متعادل به نظر می رسد. ما از مدل ارزانتر غیر 5G اجتناب می کنیم، همانطور که مطمئناً آن را نشان می دهد. دارای پردازنده کندتر است، اما ما فکر می کنیم در اینجا گزینه بسیار خوبی است کیفیت دوربین چشمگیر است، شارژ (باتری) فوق العاده سریع است و عملکرد بسیار سریع است (البته) نیازی به ذکر عناصر اضافی مانند هدفون نیست. جک و باتری بزرگ (سخت افزار) با این حال، ما در مورد مشکل پرداخت هشدار می دهیم، اعلان ها در MIUI هستند، و اگر می توانید با آن زندگی کنید، این گوشی باید در رادار شما باشد.

VonArena در مورد کیفیت تصویر دوربین اصلی گوشی می گوید: “دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در حالت های روز و شب بسیار خوب عمل می کند و به لطف سنسور بزرگ دوربین اصلی، تصاویری تمیز با دامنه دینامیکی عالی (گرفتن) دارد حتی بدون دوربین تله‌فوتوی اختصاصی، می‌توانید زوم عالی تا 2 برابر و 4 برابر داشته باشید، عکس‌های گرفته شده با دوربین فوق عریض وضوح کمتری دارند، اما کیفیت همچنان بسیار خوب است.» از دیدگاه این منبع، بخش دوربین نوت 13 پرو در همه موارد (به جز دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی) امتیاز خوبی کسب می کند و در مقایسه با نسخه ارزانتر غیر 5G یک گام رو به جلو است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-5433-xiaomi-redmi-note-13-pro-5g-in-medias.aspx

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا