اخبار فناوری

انطباق هند با اروپا با تصویب قانون اتحاد شارژرها

همانطور که می دانید اتحادیه اروپا چندین اقدام مهم را با هدف جلوگیری از گرمایش زمین در دستور کار خود قرار داده است. یکی از این موارد، قانون یکسان سازی شارژر گوشی هوشمند است که تمامی تولیدکنندگان اندروید و غیر اندروید را ملزم می کند از پورت USB نوع C در محصولات خود استفاده کنند. اکنون می بینیم که هند در تصویب این قانون از اروپا پیروی می کند. با مایفون مگ بیا

انطباق هند با اروپا با تصویب قانون اتحاد شارژرها

بر اساس اخبار دریافتی، به نظر می رسد هند از اتحادیه اروپا تبعیت کند و بنابراین تا مارس 2025 تمامی دستگاه های موبایل این بازار باید به پورت USB Type-C مجهز شوند. این حرکت مطابق با الزامات اخیر اتحادیه اروپا (EU) است، اما از نظر زمان بندی، فضای کمی برای سازندگان دستگاه وجود دارد. همانطور که می دانید اتحادیه اروپا قانون جدیدی را تصویب کرد که به کاربران اجازه می دهد از یک شارژر برای چندین دستگاه تلفن همراه استفاده کنند و این روزها پورت USB Type-C از محبوبیت خاصی برخوردار است. این قانون تمامی سازندگان دستگاه را موظف می کند تا سال 2024 الزامات جدید را رعایت کرده و تغییرات لازم را انجام دهند.

الحاق هند به اروپا

مطابق با PhoneArenaاگرچه دولت هند در این زمینه از اتحادیه اروپا پیروی می کند، اما در جدول زمانی کمی انعطاف پذیرتر است و شرکت ها را مجبور می کند تا USB Type-C را به عنوان پورت شارژ پیش فرض برای تمام دستگاه های فروخته شده در این کشور تا سال 2025 اجرا کنند. به گزارش پایگاه خبری 91mobiles، استثناهایی برای دستگاه هایی مانند گوشی های هوشمند، پوشیدنی ها و سمعک ها در نظر گرفته شده است تا هزینه های آنها کاهش یابد. به گفته یک مقام دولتی، وی گفت: درگاه USB Type-C برای تلفن های همراه و وسایل الکترونیکی اجباری شده است و فعالان این صنعت نیز در این زمینه حضور دارند. اما در مورد تلفن های همراه، پوشیدنی ها و سمعک، ذینفعان گفتند که هزینه های آنها را افزایش می دهد.

استفاده اجباری از USB C در اتحادیه اروپا رسمی است: از پاییز 1403

استاندارد شدن شارژرها بر گجت های قابل حمل نیز تأثیر می گذارد

برای بسیاری این سوال پیش می آید که اپل در نهایت چه خواهد کرد؟ البته خود اپل نمی تواند تصمیم جداگانه ای بگیرد و مانند سایر شرکت ها باید این قانون جدید را رعایت کند. اوایل سال گذشته، معاون بازاریابی جهانی اپل، گرگ جوسویاک، در یک رویداد وال استریت ژورنال گفت که این شرکت باید از دستورالعمل جدید شارژر اروپا پیروی کند. اما او مشخص نکرد که آیا پورت USB Type-C فقط برای آیفون‌های فروخته شده در اتحادیه اروپا اعمال می‌شود یا برای همه آیفون‌ها. اکنون که هند همان موضع اتحادیه اروپا را اتخاذ کرده است، جالب است که ببینیم اپل چگونه واکنش نشان می دهد. با این سرعت، اگر سایر کشورها همچنان از اتحادیه اروپا پیروی کنند، منطقی است که اپل در نهایت USB-C را اتخاذ کند. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این زمینه چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا