اخبار فناوری

جزئیات بیشتری از هدست Reality Pro اپل منتشر شده است

مدتی است که هدست واقعیت ترکیبی اپل شایعه شده است. هنوز هیچ مشخصات دقیقی برای آن وجود ندارد و هیچ منبعی نمی تواند دقیقاً به ما بگوید که چه انتظاری داریم. با این حال امروز جزئیات بیشتر در هدفون Reality Pro اپل منتشر شد که شاید قابل توجه باشد.

هدفون Reality Pro اپل

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش مفصلی از هدست واقعیت مجازی/AR اپل منتشر کرده است. بیایید با نام شروع کنیم، احتمالا این محصول باید Apple Reality Pro این محصول می تواند در WWDC 2023 ارائه شود. انتظار می رود که در اواخر سال جاری و با قیمت 3000 تومان در ایالات متحده در بازار آمریکا عرضه شود.

اپل قصد دارد یک پروژه هفت ساله و کار تیم توسعه فناوری خود با بیش از 1000 نفر را در Reality Pro تکمیل کند. این پروژه اولین دسته جدید از محصولات اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 است. این شرکت شرط مالی بزرگی را برای موفقیت خود انجام می دهد.

اگر در اطراف بدنه Apple Reality Pro بپرس باید بگویم که از آلومینیوم، شیشه و کوسن ساخته خواهد شد. گورمن طراحی این محصول جدید را یادآور ظاهر کلی ایرپاد مکس اپل می داند.

این محصول دارای صفحه نمایش خمیده در جلو است که می تواند چشمان کاربر را نیز نشان دهد. دارای بلندگو در طرفین و هدبند برای محکم کردن آن بر روی سر کاربر خواهد بود.

باتری مجزا که در جیب کاربر جا می شود؟!

Reality Pro از نسخه اصلاح شده پردازنده M2 اپل استفاده خواهد کرد دارای باتری است که از طریق کابل به هدست متصل می شود و کاربر آن را در جیب خود حمل می کند. اگر گزارش درست باشد، در واقع انتخاب عجیبی است. این باتری به اندازه دو باتری آیفون 14 پرو مکس است که در کنار هم قرار می گیرند و تا 2 ساعت عمر باتری را ارائه می دهد که بسیار کم به نظر می رسد.

کاربرد اصلی این هدست اپل چیست؟

این هدست از چند جهت با محصولات رقیب (مانند Quest Pro Meta) متفاوت است. این هدست دارای ردیابی چهره و چشم است، VR (محیط مجازی داخلی) را با AR (دنیای واقعی افزوده) ترکیب می کند و دارای رابط کاربری خاص خود مانند آیفون یا آیپد است. این هدست اپل به عنوان یک دستگاه مشاهده ویدیو یا به عنوان یک نمایشگر خارجی برای مک استفاده خواهد شد.

هدست Reality Pro اپل دارای چندین دوربین خارجی برای ردیابی دستان شما و حسگرهایی در داخل برای ردیابی چشمان شما خواهد بود. این به این معنی است که هدست می‌داند به کجا نگاه می‌کنید و به شما امکان می‌دهد با فشردن انگشت شست و انگشت اشاره خود با رابط کاربری سه بعدی آیفون مانند تعامل داشته باشید. این رابط کاربری در حال حاضر در اپل ساخته شده است xrOS نامیده میشود. این بدان معناست که Reality Pro اپل برای کار کردن مانند سایر هدست‌ها نیازی به کنترل‌های فیزیکی ندارد.

Apple Reality Pro این ساعت مانند اپل واچ دارای یک سوئیچ پنجه خرچنگ است که بین حالت های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جابجا می شود. مارک گورمن می گوید که هنگام انتقال از واقعیت مجازی به واقعیت افزوده، محیط مجازی محو می شود و توسط محیط واقعی کاربر احاطه می شود. گورمن گزارش می دهد که اپل انتظار دارد این یکی از نقاط قوت Reality Pro باشد.

تماس ویدیویی سه بعدی با کیفیت بالا روی FaceTime Brush

ویژگی مهم بعدی تماس تصویری FaceTime است. Reality Pro قادر خواهد بود چهره و تمام بدن یک فرد را در یک محیط مجازی به صورت واقعی رندر کند. به این ترتیب دو نفر می توانند در حالت VR (واقعیت مجازی) مکالمه داشته باشند که نسبت به اجرای متا کارتونی به واقعیت نزدیکتر است. با این حال، به دلیل قدرت پردازش بالای مورد نیاز، Reality Pro در طول تماس FaceTime با بیش از دو نفر، همه کاربران را به عنوان Memoji نمایش می دهد.

کاربران می توانند از Reality Pro به عنوان یک مانیتور خارجی برای مک استفاده کنند. در این حالت، کاربران صفحه نمایش را در واقعیت مجازی می بینند اما همچنان از صفحه لمسی فیزیکی کامپیوتر یا موس و کیبورد خود استفاده می کنند.

هدفون Apple Reality Pro این می تواند تماشای یک فیلم را در یک صفحه غول پیکر در یک محیط کاملا شبیه سازی شده مانند فضا یا صحرا شبیه سازی کند. باید بدانید که Reality Pro شما را ملزم به پوشیدن AirPods برای دریافت صدای فضایی می کند.

ظاهرا اپل در حال آماده سازی محیطی درون فروشگاهی برای کاربران است تا بتوانند Reality Pro را در فروشگاه های اپل خود امتحان کنند. گورمن می‌گوید اپل رویکرد بلندمدت Reality Pro را در پیش گرفته است و حتی با وجود قیمت بالای این محصول، انتظار سود زیادی از نسل اول ندارد.

شما چی فکر میکنید؟ هدفون Apple Reality Pro آیا می تواند جذاب باشد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا