اخبار فناوری

تست نسخه آزمایشی ویندوز 12 به زودی برای علاقه مندان به کانال قناری امکان پذیر خواهد بود

اگرچه ممکن است هنوز به ویندوز 11 مهاجرت نکرده باشید، اما سال 1402 سالی است که Esm ویندوز 12 شما بیشتر خواهید شنید و حتی ممکن است آن را تجربه کنید. گزارش جدید حاکی از آن است که تست بتا ویندوز 12 به زودی برای علاقه مندان به کانال قناری امکان پذیر خواهد بود.

نسخه آزمایشی ویندوز 12 را تست کنید

سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه ممکن است مایکروسافت به‌روزرسانی سریع‌تری برای نسخه‌های اصلی ویندوز داشته باشد، منتشر شد. در بین نسخه های اصلی، Montazero نسخه ای است که چهره کامل یک عدد به عنوان مثال ویندوز 12، 13 و … در آن پیش می رود.

بر اساس این گزارش و سایر شایعات، ما انتظار داریم که ویندوز 12 در سال 2024 منتشر شود. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم عامل ویندوز احتمالاً هر 3 سال یک بار منتشر می‌شوند. بنابراین ویندوز 13 (یا هر نام دیگری که نام دارد) احتمالاً در سال 2027 منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار 2024 برای ویندوز 12 مطابق با گزارش اخیر است مبنی بر اینکه پردازنده های Intel Meteor Lake بهینه سازی هایی برای ویندوز 12 خواهند داشت.

همچنین یک اشاره مستقیم از مایکروسافت وجود دارد. با معرفی کانال جدید Canary، این برند به کاربران Insiders اجازه می‌دهد تا «تغییرات پلتفرم را که زمان بیشتری طول می‌کشد، قبل از انتشار رسمی آزمایش کنند».

با معرفی کانال قناری، مایکروسافت نیز در حال تغییر ساختار برنامه برای ارائه به‌روزرسانی‌های آزمایشی برای کاربران اینسایدر خود است. از این پس، کانال Dev به بیلدهای ویندوز 11 از سری 23000 محدود می شود، در حالی که کانال بتا و کانال پیش نمایش انتشار بدون تغییر باقی می مانند.

در همین حال، کانال Canary بر روی نسخه‌های سری ۲۵۰۰۰ تمرکز خواهد کرد که شامل تغییرات عمده هسته ویندوز، APIهای جدید و کدهای آزمایشی مشابه است. مایکروسافت می‌گوید برخی از ویژگی‌های معرفی‌شده در کانال جدید Canary ممکن است هرگز به نسخه‌های عمومی راه پیدا نکنند، در حالی که برخی دیگر «ممکن است در نسخه‌های بعدی ویندوز زمانی که آماده شوند ظاهر شوند».

علاوه بر آزمایشی بودن نسخه های منتشر شده در کانال Canary، مایکروسافت همچنین درباره بی ثباتی شدید هشدار می دهد که می تواند منجر به از کار افتادن سیستم و حتی نصب مجدد سیستم عامل شود.

نطر شما چی هست؟ به نظر می رسد مایکروسافت می خواهد اساساً نحوه ارائه به روز رسانی های ویندوز را تغییر دهد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا