اخبار فناوری

دومین پیش نمایش از نسخه توسعه دهنده اندروید 14 منتشر شد

دقیقا یک ماه پیش بود اولین پیش نمایش اندروید 14 برای توسعه دهندگان منتشر شد. همانطور که گوگل انتظار داشت، امروز دومین و آخرین پیش نمایش توسعه دهندگان این سیستم عامل منتشر شد. دومین پیش نمایش نسخه توسعه دهنده اندروید 14 با بهبودها و ویژگی های جدید ارائه می شود.

دومین پیش نمایش از نسخه توسعه دهنده اندروید 14

طبق برنامه رسمی گوگل، پس از این پیش نمایش توسعه دهندگان، اولین نسخه بتا در آوریل 1402 منتشر خواهد شد. پس از آن، سه نسخه دیگر در ماه های بعد منتشر خواهد شد.

آخرین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 14 می‌تواند به برنامه‌ها اجازه دهد فقط به عکس‌ها و ویدیوهای انتخاب‌شده به دلخواه دسترسی داشته باشند. البته، شما همیشه می توانید اجازه دسترسی به تمام محتوای موجود در دستگاه خود را بدهید یا به هیچ وجه دسترسی ندهید.

در اندروید 14، یک API به نام Credential Manager تعبیه شده است که به برنامه ها اجازه می دهد با استفاده از رمزهای عبور وارد سیستم شوند. در این نسخه از اندروید 14، بهبودهایی در ظاهر رابط انتخاب حساب کاربری و همچنین تغییرات API بر اساس بازخورد نسخه قبلی وجود دارد.

برنامه هایی که برای سازگاری با اندروید 14 نوشته شده اند، که در ابتدا زیرمجموعه بسیار کوچکی خواهند بود، باید مجوز اجرا در پس زمینه را داشته باشند.

دومین و آخرین نسخه توسعه‌دهنده اندروید 14 با بهینه‌سازی‌هایی برای سیستم مدیریت حافظه اندروید ارائه می‌شود که استفاده از منابع را هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه بهبود می‌بخشد. اندروید 14 همچنین دارای اعلان‌های غیرقابل انکار کمتر و APIهای بهبود یافته برای فروشگاه‌های برنامه خواهد بود.

با تنظیمات ویژه بر اساس منطقه جغرافیایی خود، هنگامی که دستگاه شما Android 14 را دریافت می کند، می توانید به طور خودکار واحد دما، روز اول هفته و سیستم شماره گذاری را بر اساس منطقه خود سفارشی کنید.

همانطور که از نام آن پیداست، نصب این نسخه از اندروید 14 تنها به توسعه دهندگان اپلیکیشن توصیه می شود تا اپلیکیشن های خود را آزمایش کنند.

زمانی که اولین نسخه بتای اندروید در 14 آوریل 1402 منتشر شود، دسترسی کاربران به آن آسان تر خواهد بود. Android 14 Developer Preview 2 اکنون برای نصب روی Pixel 4a 5G و دستگاه‌های جدیدتر Google در دسترس است.

آیا این نسخه از اندروید 14 را تست کرده اید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا