اخبار فناوری

تراشه Exynos 2500 سامسونگ با پردازنده گرافیکی AMD بهینه تر معرفی می شود

سامسونگ اخیرا قرارداد مجوز شما با AMD برای استفاده از پردازنده های گرافیکی موبایل این شرکت در گوشی های هوشمند خود در آینده گسترش یافته است. پس از عرضه ناامید کننده Exynos 2200 که در واقع از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 مبتنی بر RDNA2 AMD استفاده می کرد، این شرکت کره ای باید از اشتباهات خود درس گرفته و تراشه های آینده خود را بهبود بخشد. از این نظر، به گفته یکی از افشاگران، تراشه آتی اگزینوس 2500 سامسونگ دارای یک GPU سفارشی خواهد بود که بهینه سازی های زیادی را نیز به همراه خواهد داشت.

تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ

سوت زن ریوگنوس او اخیراً در توییتر ادعا کرد که Exynos 2500 می تواند “تراشه رویایی” باشد که سامسونگ مخفیانه روی آن کار می کند. اگرچه مشخصات دقیقی در توییت ذکر نشده است، اما گفته می‌شود این تراشه دارای یک GPU سفارشی است که مبتنی بر فناوری AMD خواهد بود. قبلاً گزارش شده بود که سامسونگ در حال کار بر روی یک GPU سفارشی است و غول کره ای به احتمال زیاد از قرارداد مجوز تمدید شده با AMD استفاده خواهد کرد.

با این حال، سال ها طول می کشد تا این پردازنده گرافیکی جدید سامسونگ به ثمر برسد. به همین دلیل است که نام Exynos 2500 برای تراشه مذکور استفاده شد. زیرا قبل از عرضه، ما هنوز Exynos 2400 را داریم که توسط سامسونگ معرفی خواهد شد. گفته می شود چیپست جدید برای گوشی های سری گلکسی طراحی شده است که نشان می دهد سامسونگ در نهایت به کوالکام وابسته نخواهد بود. متأسفانه، برای انجام این کار، باید یک چیپست با قابلیت رقابت با سایر سازندگان توسعه دهد.

تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ

تراشه اگزینوس 2500 سامسونگ

این شرکت در حال حاضر در رقابت تولید تراشه از TSMC عقب مانده است، احتمالاً به دلیل فرآیند ضعیف تر ساخت تراشه. با این حال، شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه نسل دوم تراشه‌های فرآیند 3 نانومتری GAA سامسونگ در نیمه دوم سال 2024 به تولید انبوه می‌رسند. سامسونگ ممکن است از فناوری ساخت چیپست پیشرفته خود برای توسعه Exynos 2500 استفاده کند، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم کدام فرآیند خواهد بود. استفاده شده.

در مورد بهینه‌سازی‌های ذکر شده، می‌توان آن‌ها را به بهبود بهره‌وری انرژی مرتبط کرد، زیرا این معیاری است که هنگام اجرا بر روی تلفن هوشمند گلکسی بعدی مهم‌ترین معیار خواهد بود. متاسفانه Exynos 2200 در این زمینه خوب عمل نکرد.

نظر شما در مورد چیپست Exynos 2500 سامسونگ چیست؟



محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا