اخبار فناوری

برخلاف A17 Bionic، تراشه M3 اپل احتمالا بر اساس فرآیند پیشرفته N3E توسعه می یابد.

اپل چند ماهی است که برنامه ای را برای معرفی چندین مدل مک بوک جدید اجرا کرده است. ابتدا باید شاهد یک مک بوک ایر 15 اینچی بزرگتر و همچنین یک نسخه کوچکتر باشیم و طبق آخرین شایعات، این دو مدل و احتمالا نسل بعدی آیپد پرو از تراشه M3 اپل از آنچه بر اساس فرآیند پیشرفته تر N3E TSMC توسعه یافته است استفاده می کند. پیش از این گفته شده بود که چیپست مورد استفاده در سری آیفون 15 پرو، یعنی A17 Bionic، بر اساس معماری نسل اول 3 نانومتری (N3) توسعه خواهد یافت.

تراشه M3 اپل

بر اساس این گزارش به وقت چینظاهراً اطلاعات نشان می‌دهد که تمامی موجودی تراشه‌های 3 نانومتری TSMC توسط سازنده آیفون سفارش داده شده است، به این معنی که اپل اولین شرکتی در جهان خواهد بود که تراشه‌های مبتنی بر این فرآیند ساخت پیشرفته را روانه بازار می‌کند. با این حال، در حالی که همچنان شایعاتی را می شنویم مبنی بر اینکه A17 Bionic و M3 بر اساس فرآیند 3 نانومتری یا N3 TSMC ساخته خواهند شد، این گزارش نشان می دهد که تنها چیپست جدید مک بوک مجهز به تراشه اختصاصی «اپل» بر اساس فرآیند N3E خواهد بود.

اغلب اوقات ممکن است با طرح های نامگذاری TSMC سردرگمی ایجاد شود، بنابراین اجازه دهید آن را برای شما تجزیه کنیم. فرآیند N3 در واقع عنوان اولین نسل از تراشه های 3 نانومتری خواهد بود، در حالی که N3E نسخه بهبود یافته آن خواهد بود. به نظر می رسد این گزارش نشان می دهد که اپل مستقیماً به سراغ نسل دوم تراشه M3 خود می رود که در نهایت در سری MacBook Air و iPad Pro استفاده خواهد شد. این بدان معناست که چیپست جدید عملکرد و کارایی انرژی کمی بهتر از فرآیند استاندارد N3 ارائه می دهد.

تراشه M3 اپل

تراشه M3 اپل

تنها یک گزارش دیگر بیان کرد که اپل از فرآیند N3E TSMC برای تراشه‌های M3 و A17 Bionic خود استفاده خواهد کرد، در حالی که گزارش‌های دیگر ادعا می‌کنند که فناوری N3 برای هر دو چیپ‌ست استفاده خواهد شد. شایعه قبلی همچنین ادعا می کرد که اپل هدف نهایی تولید A17 Bionic را کاهش داده است زیرا TSMC با مشکلات تولید تراشه های 3 نانومتری خود دست و پنجه نرم می کند. شرکت تایوانی ممکن است با نوع کارآمدتر N3E موفقیت بیشتری داشته باشد، بنابراین اپل ممکن است این فناوری پیشرفته تر را انتخاب کرده باشد.

با این حال، برای دانستن برنامه‌های آینده اپل لازم نیست کاملاً به این گزارش اعتماد کنیم، به این معنی که A17 Bionic و M3 نیز می‌توانند بر اساس N3 ساخته شوند. بنابراین، تمام این اطلاعات را با کمی نمک مصرف کنید.

نظر شما در مورد تراشه M3 اپل و توسعه آن بر اساس معماری پیشرفته N3E چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا