اخبار فناوری

بلیط قطار را در کوپه بانوان بخرید

سفر با قطار یکی از محبوب ترین راه ها برای بسیاری از افراد است که مزایای بسیاری دارد. قطارها و کوپه‌های آن‌ها دریایی از خاطرات مسافران قبلی را حفظ کرده‌اند. برای تجربه سفر با قطار، بهتر است قبل از خرید بلیط قطار، نگاهی به امتیازات و ویژگی های سفر با کوپه های قطار جذاب بیندازید.

به عنوان مثال، در قطار امکان رزرو کوپه های ویژه برای مردان یا زنان وجود دارد که یکی از مزایای این وسیله نقلیه است. این ویژگی در کنار بسیاری از ویژگی های فوق العاده دیگر مانند امکان حمل ماشین با قطار در مسیرهای ریلی خاص، امکان رزرو کوپه دربسته و غیره باعث می شود هنگام خرید بلیط قطار اطمینان بیشتری داشته باشید.

آیا تا به حال در موقعیت سفر انفرادی قرار گرفته اید؟ بسیاری از سفرهای کاری به صورت انفرادی انجام می شود و گاهی در چند مرحله تکرار می شود. برای کسانی که زیاد به سفر علاقه دارند و همیشه چمدانشان آماده است، عوامل مختلفی در انتخاب وسیله نقلیه وجود دارد. به عنوان مثال، شاید یک سفر خانوادگی چند روزه و مفرح با هواپیما ایده خوبی باشد، اما گاهی اوقات سفرهای پشت سر هم به خصوص برای سوالات و مسائل اداری، انتخاب هواپیما را دچار تردید می کند. در این مواقع خرید بلیط قطار یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

خرید بلیط قطار مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، می توانید یک محفظه بسته را برای سفر با خانواده یا دوستان رزرو کنید. در هر کوپه امکاناتی وجود دارد که سفر شما را لذت بخش می کند. به عنوان مثال، می توانید از پریز برق برای شارژ دستگاه های الکترونیکی خود استفاده کنید. در صورت وجود صفحه نمایش، می توانید فیلم و سریال تماشا کنید و در نهایت از شام در قطار لذت ببرید. البته رستوران قطار همیشه آماده سفارش شماست تا بتوانید از یک وعده غذایی در کوپه خود یا در رستوران در قطار لذت ببرید. علاوه بر این در هر خودرو توالت فرنگی تعبیه شده است. به یاد داشته باشید که وقتی قطار در هر ایستگاه توقف می کند، درهای توالت قفل شده و پس از حرکت دوباره باز می شوند.

محفظه مخصوص بانوان

در هر قطار تعدادی ظرفیت برای کوپه های مخصوص در نظر گرفته شده است. اینها کوپه های زنانه و مردانه هستند که مردم در شرایط خاص ترجیح می دهند. اغلب، به خصوص اگر به تنهایی سفر می کنید، خرید بلیط قطار در کوپه زنانه انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. گاهی اوقات در سفرهای طولانی قطار، بهتر است با زنانی که مانند شما به تنهایی وارد جاده شده اند معاشرت کنید. برای خرید بلیط قطار در کوپه زنانه هیچ اقدام خاصی لازم نیست. فقط هنگام خرید اینترنتی بلیط به دنبال گزینه کوپه مخصوص خواهران باشید، در صورت خالی بودن صندلی به راحتی می توانید بلیط قطار خود را به عنوان کوپه معمولی رزرو کنید.

این ویژگی فقط برای خانم ها نیست. محفظه مخصوص برادران با عملکرد مشابه و نحوه خرید بلیط همانند محفظه مخصوص خواهران، به شما این امکان را می دهد که در سفرهای انفرادی خود در کنار مردان دیگر باشید. نکته ای برای خرید بلیط قطار در کوپه بانوان برای پسرانتان وجود دارد. ورود پسران به این کوپه ها محدودیت سنی دارد و نمی توانید بلیط قطار پسران بالای شش سال را در کوپه مخصوص خواهران رزرو کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: تور شکم گردی در شیراز

مراحل خرید بلیط قطار کوچه باوان

می توانید بلیط قطار را به صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید. هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی دارند. اما به طور کلی، خرید بلیط قطار به صورت آنلاین آسان تر و کمتر دردسر است. کافی است به یکی از سایت های فروش بلیط مانند علی بابا بروید و به راحتی و تنها در چند مرحله بلیط قطار مورد نظر خود را خریداری کنید. با این روش در زمان صرفه جویی می کنید و نیازی به مراجعه حضوری برای مراحل خرید ندارید. برای مثال در سایت علی بابا روند خرید آنلاین بلیط را به اختصار توضیح می دهیم.

ابتدا به سایت علی بابا رفته و به قسمت خرید بلیط قطار بروید. در این قسمت باید مبدا، مقصد، تاریخ بازگشت و تعداد مسافران را وارد کنید. اما نگاهی به بالای این جعبه ها بیندازید. در جعبه های کوچک مجزا مشخصات دیگری نیز وجود دارد که با مشخص کردن آنها می توانید از مزایای مختلف خرید بلیط قطار بهره مند شوید. پس از انجام تمامی این مراحل، با کلیک بر روی گزینه جستجو، قطارهای منطبق بر درخواست شما را مشاهده می کنید که باید با توجه به هزینه و سایر شرایط یکی از آنها را انتخاب کنید و مراحل خرید بلیط قطار را طی کنید. پایان.

در اولین کادر کوچک مشخص می کنید که بلیط یک طرفه باشد یا رفت و برگشت. معمولا خرید بلیط رفت و برگشت هم مقرون به صرفه تر است و هم شما را از زمان دقیق برگشت مطمئن می کند. اما باز هم کاملاً به موقعیت و انتخاب شما بستگی دارد. جعبه بعدی یکی دیگر از ویژگی های قطار است که عمدتا برای سفرهای گروهی استفاده می شود. در این مواقع می توانید گزینه کاور مورد نظر من را انتخاب کنید و یک کوپه فول در دسترس خود داشته باشید. کادر بعد از این قسمت مورد نظر ما است. در این قسمت باید بین مسافران عادی، ویژه خواهران و ویژه برادران، گزینه ای را انتخاب کنید. جدیدترین جعبه برای حمل خودرو با قطار به تازگی در سایت علی بابا قرار گرفته است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا