اخبار فناوری

بنچمارک نسل دوم کوالکام اسنپدراگون 7 پلاس را ببینید: رقیب نسل اول اسنپدراگون 8 پلاس

تراشه سری ۷ جدید کوالکام می خواهد از یک نمونه میان رده فراتر رفته و با پرچمداران، حداقل پرچمدار نسل قبلی، رقابت کند! به تازگی مرجع Qualcomm Snapdragon 7 Plus 2nd Gen بیا بیرون و رقیب است اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول این نشان می دهد.

مرجع نسل دوم اسنپدراگون 7 پلاس

در حالی که همه منتظر رونمایی هستند اسنپدراگون 7 پلاس نسل اول کوالکام تصمیم گرفت تراشه میان رده جدید خود را نامگذاری کند اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم انتخاب کنید! تراشه Snadragon 7+ Gen 2 نوید افزایش عملکرد 50 درصدی را می دهد.

کوالکام این نوید بهبود قابل توجهی در عملکرد و بهره وری انرژی نسبت به Snapdragon 7+ Gen 2 است. هسته پردازنده اصلی مدل Kryo با فرکانس 2.91 گیگاهرتز ارائه می شود. پردازنده مرکزی 3 خوشه ای این تراشه 1+3+4 بوده و در مقایسه با اسنپدراگون 7 Gen 1، بیش از 50 درصد افزایش عملکرد را ارائه می دهد.

مشخصات دقیق قسمت CPU این تراشه را می توانید در اینجا مشاهده کنید:

همانطور که می بینید، 1 هسته اصلی Cortex-X2 با فرکانس 2.91 گیگاهرتز وجود دارد. خوشه دوم دارای 3 هسته Cortex-A710 با کلاک 2.49 گیگاهرتز و خوشه سوم دارای 4 هسته Cortex-A510 با کلاک 1.8 گیگاهرتز است. برای ساخت آن از معماری ساخت 4 نانومتری TSMC استفاده شده است.

دستگاهی که این تراشه روی آن آزمایش شده است یک دستگاه مرجع Qualcomm است. بنابراین، این نتایج ممکن است در تلفن های همراه تجاری موجود با سایر برندها کمی متفاوت باشد.

صفحه نمایش 144 هرتزی و عدم وجود سیستم خنک کننده فعال از جمله موارد قابل توجه است. البته احتمالاً باید از سیستم خنک کننده غیرفعال در آنجا استفاده می شد که در اینجا ذکر نشده است.

خوب، بیایید به نتایج محک برویم.

مقایسه نتایج بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم GeekBench 5 با رقبا

نتیجه بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم GeekBench 5

نتیجه بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم GeekBench 5

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید در یکی از تست ها امتیاز 1207 در قسمت تک هسته ای و 3968 در قسمت چند هسته ای به ثبت رسیده است. با این حال، میانگین تست های گرفته شده از این تراشه، امتیاز 1211 هسته و 4024 بخش چند هسته ای را نشان می دهد.

در جدول زیر مقایسه این تراشه با لیست پرچمداران به روز و نسل قبل را مشاهده می کنید. علاوه بر این، خود تراشه دو نسل قبلی، یعنی اسنپدراگون 778 جی پلاس در اینجا بود که او امتیاز بسیار کمتری را ثبت کرد.

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم GeekBench 5 در برابر رقبا

نتایج بنچمارک اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم GeekBench 5 در برابر رقبا

بر اساس این نتایج می توان گفت که اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 قوی تر از گلکسی اس 22 اولترا، اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 است. اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول کمی بهتر و حتی بهتر از وان پلاس 11 با اسنپدراگون 8 نسل است. 2 در تست تک هسته ای!

چنین عملکردی برای یک تراشه میان رده واقعاً چشمگیر است. اما در مورد بخش پردازش گرافیک چطور؟

نتیجه بنچمارک 3DMark اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 در مقابل رقبا

از نظر پردازش گرافیکی، علیرغم نرخ نوسازی 144 هرتز، عملکرد این تراشه با مدل گلکسی اس 22 اولترا اگزینوس 2200 برابری می‌کند. در مقایسه با تراشه دو نسل قبلی، نیم برابر.

با این حال، آیا آزمایش بعدی نشان می دهد که این تراشه می تواند حتی بهتر از نسل Snapdragon 8 PS1 در بازی های طولانی مدت باشد!

عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 چقدر پایدار است؟

از نظر دوام، می توان مشاهده کرد که در تست استرس Wild Life معیار 3DMark، عملکرد بسیار پایداری (دقیقاً 99.76٪) را ثبت می کند که مانند تراشه دو نسل قبلی خود تحت بار پردازش طولانی پایدار است. Snapdragon 778G Plus، اما قدرت آن بیشتر است، بیش از دو و نیم برابر بیشتر است. در واقع، اگر برای مدت طولانی بازی کنید، این تراشه عملکرد بهتری نسبت به گوشی های مجهز به اسنپدراگون 8 پلاس نسل اول در گوشی گیمری مانند ROG Phone 6 به شما می دهد!

به یاد داشته باشید که این تست ها بر روی دستگاه مرجع کوالکام انجام شده است و باید منتظر ماند تا اولین موبایل تجاری مجهز به این تراشه وارد بازار و بررسی شود.

نظر شما درباره عملکرد اسنپدراگون 7 پلاس نسل دوم چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا