اخبار فناوری

برای مراقبت از موهای رنگ شده این نکات را در نظر داشته باشید

داشتن موهای سالم و رنگ شده به شما احساس خوبی می دهد و زیبایی چهره شما را چندین برابر می کند. همه ما پس از رنگ کردن، دوست داریم موهایمان سالم و سالم بماند و از طرفی درخشندگی و ماندگاری آن را افزایش دهیم. بنابراین بهتر است هنگام مراقبت از موهای رنگ شده خود نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  1. 1- رنگ مو را بشویید

قبل از شستن موهایتان با مواد شوینده یا نرم کننده مناسب، ابتدا باید مطمئن شوید که رنگ موهایتان را با آب کاملاً شسته اید. اگر رنگ به طور کامل شسته نشود، حساسیت پوست سر شما افزایش می یابد. این آسیب مو می تواند به ریشه مو نیز برسد.

  1. 2- از ماسک مو استفاده کنید

هنگامی که از ماسک مو استفاده می کنید، به خنک تر نشان دادن موهای شما کمک می کند. بهتر است هفته ای دو بار به مدت 10 تا 15 دقیقه از ماسک مو روی موهای خود استفاده کنید. ماسک ها به درخشش و سلامت موهای معمولی و رنگ شده کمک می کنند. این ماسک همچنین رطوبت لازم را به موها می رساند و آسیب های ناشی از رنگ مو را کاهش می دهد. بسیاری از ماسک‌ها نقش تقویت‌کننده مو را دارند و به دلیل ویتامین‌های لازم برای مو، به مواد شیمیایی رنگ کمک می‌کنند تا به موهای شما آسیب کمتری بزنند. بهترین انواع تونیک سر زنانه و مردانه را می توانید از سریتا، سینره و سایر برندهای ایرانی بیابید. این برندها پایه گیاهی دارند و در طولانی مدت به سلامت موهای شما کمک می کنند. بسیاری از تقویت کننده های مو خاصیت تقویت کننده مژه نیز دارند و می توانید از آنها برای تقویت مژه های خود استفاده کنید. بهترین برندهای این محصولات را می توانید در برندهای Exilia، Serita و Mavala بیابید. قیمت انواع تقویت کننده مژه ایرانی مقرون به صرفه بوده و حجم بیشتری را شامل می شود.

  1. 3- شستشوی کمتر موهای رنگ شده

برای مراقبت از مو و حفظ روغن روی سر بهتر است هر روز موهای خود را نشویید. برای مراقبت بعد از رنگ کردن بهتر است همین عادت را حفظ کنید و موهایتان را کمتر بشویید. این به این دلیل است که شستن بیش از حد مو رنگ بیشتری را از کوتیکول مو پاک می کند. در نتیجه رنگ مو کم رنگ می شود و درخشندگی ساقه مو نیز کاهش می یابد. شستن بیش از حد موهای رنگ شده خشکی و گره خوردن را تشدید می کند. اگر از آن دسته افرادی هستید که عادت به شستن روزانه موهای خود دارید، بهتر است این عادت را برای مراقبت از مو کنار بگذارید. فقط دو تا سه بار شستن موهای رنگ شده کافی است.

  1. 4- از نرم کننده مخصوص استفاده کنید

هنگامی که نور خورشید مستقیماً به موها برخورد می کند، فولیکول ها آسیب می بینند و مو ضعیف و شکننده می شود. این عامل باعث ریزش مو می شود و رنگ مو این مشکل را تشدید می کند. به همین دلیل، ما پیشنهاد می کنیم مرطوب کننده ها و نرم کننده هایی را انتخاب کنید که حاوی ضد آفتاب نیز هستند.

  1. 5- از حرارت کمتری روی موها استفاده کنید

تمام موها در اثر حرارت زیاد آسیب می بینند. موهای رنگ شده از این نظر بسیار حساس به حرارت هستند و به همین دلیل توصیه می شود از وسایل حرارتی مانند اتو مو و سشوار استفاده نکنید و یا اگر قصد استفاده دارید فقط یک یا دو بار در هفته از آنها استفاده کنید. بار. بهتر است از ابزارهایی با حرارت کم استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از لوازم آرایشی، یک لایه محافظ برای موهای خود ایجاد کنید تا اثر گرما روی موهای خود را کاهش دهید.

  1. 6- از نرم کننده استفاده کنید

بهتر است هر بار که موهای خود را می شویید علاوه بر شامپو از نرم کننده نیز استفاده کنید. با این کار کیفیت رنگ موهای شما بهتر و طولانی تر حفظ می شود. در عوض موهایتان را کمتر با شامپو بشویید و با نرم کننده جایگزین کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا