اخبار فناوری

با حالت هواپیما خداحافظی کنید! اجازه استفاده از تلفن همراه در پرواز را بدهید

به نظر می رسد یکی از محدودیت های پروازی به زودی برداشته می شود. اگرچه «حالت پرواز» در تلفن های هوشمند تنها محدود به زمان سوار شدن کاربر به هواپیما نیست، بلکه یکی از کاربردهای اصلی آن همین سناریو است و از نامش مشخص است. به نظر می‌رسد به‌زودی می‌توانید هنگام سوار شدن به هواپیما از حالت هواپیما خداحافظی کنید، زیرا تلفن‌های همراه در پرواز به زودی مجاز خواهند بود.

حالت هواپیما دیگر در اروپا اجباری نخواهد بود

به نظر می رسد که دوران جدیدی از سفرهای هوایی در شرف آغاز است. همانطور که می دانید استفاده از تلفن همراه در طول پرواز تا به امروز بسیار محدود بود. مسافران و خدمه پرواز باید دستگاه های خود را در حالت هواپیما قرار می دادند یا آنها را به طور کامل خاموش می کردند. این امر باعث نارضایتی در پروازهای طولانی مدت شد.

خبر خوب این است که قوانین در نهایت با فناوری های جدید تغییر می کنند. مسافران هوایی در اتحادیه اروپا (EU) به زودی می توانند به طور کامل از تلفن های خود در پرواز استفاده کنند.

حالت هواپیما

حالت هواپیما

در سال 2008، کمیسیون اتحادیه اروپا باندهای فرکانسی خاصی را برای هواپیماها رزرو کرد و خدمات خاصی را برای ارائه دسترسی به اینترنت در طول پرواز مجاز کرد. متاسفانه این سرویس هم کند و هم گران است. به نظر می رسد زمان تغییر فرا رسیده است.

ارائه ارتباطات 5G در هواپیما

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که تصمیم گرفته است درست “حالت هواپیما” را حذف کنید. آخرین مهلت کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای در دسترس قرار دادن باندهای فرکانس 5G برای هواپیماها 9 جولای 1402 (30 ژوئن 2023) است.

این بدان معناست که مسافران می توانند در طول پرواز از تمامی ویژگی های گوشی خود مانند امکان برقراری تماس و اپلیکیشن هایی که برای پخش موسیقی و فیلم به اینترنت نیاز دارند، استفاده کنند. به گفته کمیسیون اروپا، سیستم جدید می‌تواند از سرعت دانلود بسیار سریع‌تر ارائه شده توسط 5G استفاده کند که می‌تواند از 100 مگابیت در ثانیه نیز فراتر رود.

دای ویتینگهام، مدیر اجرایی کمیته ایمنی پرواز بریتانیا، گفت:

“این نگرانی وجود داشت که تلفن های همراه با سیستم های کنترل پرواز خودکار تداخل داشته باشند. تجربه نشان داده است که خطر تداخل بسیار کم است.”

به نظر می‌رسد زمانی که می‌خواهید تلفنتان روشن باشد اما متصل نباشد، اکنون از حالت هواپیما استفاده می‌شود!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا