اخبار فناوری

اپل Apple Intelligence را رسماً معرفی کرد: هوش مصنوعی شخصی برای آیفون، آیپد و مک

در طول این رویداد کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024اپل سرانجام استراتژی هوش مصنوعی خود، Apple Intelligence را با مجموعه ای از ویژگی های هدفمند، قدرتمند، بصری، یکپارچه، شخصی سازی شده و اختصاصی که برای آیفون، آی پد و مک اپل در دسترس است، رسما اعلام کرد.

Apple Apple Intelligence

Apple Intelligence با پشتیبانی از مدل‌های زبان در مقیاس بزرگ (LLM) به دستگاه‌های شما قدرت می‌دهد تا زبان شخصی، تصاویر، اقدامات و زمینه را درک کنند. ویژگی‌های Apple Intelligence شامل اولویت‌بندی شخصی‌شده اعلان‌ها در آیفون، ابزارهای نوشتن بهره‌وری در بین برنامه‌ها، تولید تصویر و موارد دیگر است.

Apple Apple Intelligence

Apple Apple Intelligence

این ویژگی درک عمیقی از زبان طبیعی دارد و به آن اجازه می‌دهد تا ابزارهای نوشتاری جدیدی را که در سیستم‌عامل‌های اپل در دسترس هستند، تقویت کند. Apple Intelligence به شما این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار متن را در Mail، Notes، Safari، Pages، Keynote و برنامه‌های شخص ثالث دوباره تایپ یا تصحیح کنید.

Apple Intelligence به اطلاعات شخصی کاربر متکی است و به آن اجازه می دهد به داده های برنامه های شما و آنچه روی صفحه نمایش شما اتفاق می افتد دسترسی داشته باشد. در همین حال، به لطف پردازش روی دستگاه، Apple Intelligence از اطلاعات شخصی شما بدون جمع‌آوری آن آگاه است. هنگامی که به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد، تنها داده های مورد نیاز برای انجام درخواست را به سرورهای اپل بر اساس تراشه های سفارشی این شرکت، سرورهایی با ویژگی های حریم خصوصی و امنیتی مشابه آیفون شما ارسال می کند.

اپل در حال راه اندازی یک زیرساخت سرور است که مدل های پیشرفته تری به نام محاسبات ابری خصوصی را اجرا می کند. اپل می گوید که این به مدل های قدرتمندتر هوش مصنوعی مولد اجازه می دهد تا داده های شما را بدون نقض حریم خصوصی پردازش کنند. اپل می گوید که وقتی از محاسبات ابری خصوصی استفاده می کنید، داده های شما هرگز ذخیره نمی شود یا در دسترس اپل قرار نمی گیرد.

Apple Intelligence عمدتاً توسط مدل‌های روی دستگاه پشتیبانی می‌شود که با A17 Pro در تراشه‌های iPhone 15 Pro، M1 و نسخه‌های بعدی سازگار است.

سیری باهوش تر است

در قلب Apple Intelligence، سیری قرار دارد که اکنون از محتوای مرتبط‌تر و شخصی‌شده‌تر به‌طور طبیعی استفاده می‌کند. این یک دستیار مجازی به شما امکان می دهد اصلاحات را در زمان واقعی انجام دهید و زمینه گفتگو را حفظ کنید. سیری همچنین دارای تشخیص صفحه نمایش است، بنابراین اگر از آن بخواهید کاری مرتبط با آنچه در یک برنامه اتفاق می افتد انجام دهد، بدون نیاز به دانستن بیشتر متوجه می شود که در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

به عنوان مثال، قابلیت بازنویسی به کاربران این امکان را می دهد که از بین نسخه های مختلف نوشته خود انتخاب کنند و سپس لحن را متناسب با مخاطب خود تنظیم کنند. به گفته اپل، قابلیت بازنویسی به کاربران کمک می کند کلمات مناسب را برای یک موقعیت خاص تلفظ کنند. یک گزینه تصحیح جدید دستور زبان، انتخاب کلمه و ساختار جمله را بررسی می‌کند و در عین حال ویرایش‌هایی را با استفاده از نظراتی پیشنهاد می‌کند که کاربران می‌توانند به سرعت بررسی یا بپذیرند. با به طور خلاصه، کاربران می توانند متن را انتخاب کرده و آن را در یک پاراگراف، نکات اصلی، جدول یا فهرستی با هضم آسان خلاصه کنند.

Apple Intelligence به طور خودکار اعلان ها را نیز خلاصه می کند. یک حالت فوکوس جدید به نام Minimize Interruptions می‌تواند به‌طور خودکار به اعلان‌ها و پیام‌ها نگاه کند تا ببیند آیا به اندازه کافی برای جلب توجه شما مهم هستند یا خیر.

Image Generation همچنین به شما امکان می دهد تصاویر کارتونی برای مخاطبین در دفترچه آدرس خود ایجاد کنید و آنها را از طریق پیام برای دوستان ارسال کنید.

نظر شما در مورد هوش اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/06/10/%D8%A7%D9%BE%D9%84-apple-intelligence-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%B4/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا