اخبار فناوری

قانونگذاران بریتانیایی با دوگانگی بازار گوشی های هوشمند بین اپل و گوگل مبارزه می کنند

وقتی صحبت از اپل و گوگل به میان می آید، ما در مورد دو غول بزرگ فناوری صحبت می کنیم که تقریباً کل بازار سیستم عامل گوشی های هوشمند را کنترل می کنند. شاید این موضوع چندان مهم به نظر نرسد، اما مشکلات قابل توجهی ایجاد می کند، و به همین دلیل است که قانونگذاران بریتانیایی را می بینیم که با دوگانگی بازار گوشی های هوشمند بین اپل و گوگل دست و پنجه نرم می کنند. با مایفون مگ با من بودن.

قانونگذاران بریتانیایی با دوقطبی بازار بین اپل و گوگل مبارزه می کنند

اخیراً، اپل و گوگل با تحقیقات ضد انحصاری دیگری توسط رقیب قدیمی خود، سازمان رقابت و بازار (CMA) در بریتانیا روبرو هستند. این بار، CMA نگاهی دقیق به قدرت غول های فناوری در بازار تلفن همراه دارد. آنها پس از یک سال تحقیق، گزارش نهایی خود را برای مطالعه رایگان در وب سایت دولت انگلستان منتشر کرده اند.

این گزارش بیش از 350 صفحه دارد. اگر چیزی قابل هضم تر را ترجیح می دهید، CMA نسخه کوتاه تری را نیز منتشر کرده است که تمام نکات کلیدی را بررسی می کند. هیچ تحقیق یا گزارش رسمی یا خاصی اعلام نشده است. CMA هنوز در مراحل برنامه ریزی و مشاوره در مورد چگونگی ادامه است.

CMA می گوید اپل و گوگل بسیار بزرگ هستند و می ترسد این دو قطب برای رقابت مناسب نباشند. بر اساس این گزارش، هر دو شرکت در بازار موبایل بریتانیا، از جمله سیستم عامل ها، فروشگاه های اپلیکیشن و مرورگرهای وب، حضور پررنگی دارند.

Andrea Kosley، مدیر عامل CMA، گفت که به دلیل حضور گسترده اپل و گوگل، رقابت شرکت های فناوری بریتانیا با آنها دشوار شده است و آنها انتخاب محدودی برای مصرف کنندگان دارند. CMA می گوید 97 درصد از کل مرور وب تلفن همراه در بریتانیا در سال 2021 با استفاده از برنامه های مرورگر مربوطه اپل یا گوگل انجام شده است.

قانونگذاران بریتانیا با دوقطبی بودن بازار دست و پنجه نرم می کنند

اپل از توسعه دهندگان می خواهد که از موتور مرورگر وب کیت خود استفاده کنند. CMA معتقد است که اپل از آن می ترسد زیرا توسعه دهندگان را از ساخت موتورهای سریع تر و ساخت مرورگرهای بهتر بر روی پلت فرم اپل منصرف می کند. آنها می توانند مرورگر دیگری مانند Google Chrome را برای آیفون توسعه دهند، اما WebKit را نیز اجرا می کند.

روش های رقابتی و ضد رقابتی این دو شرکت نیز مورد بحث قرار گرفته است. به ویژه اپل باید توجه بیشتری را به تحقیق پیشنهادی جلب کند. به عنوان مثال، CMA می‌گوید که ممنوعیت اپل از بازی‌های مبتنی بر فضای ابری در اپ استور آن نیز موانعی ضدرقابتی دارد. این شرکت قصد دارد از تحقیقات پیشنهادی خود برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام مناطق تحت نظارت اپل و چگونه این کار را انجام دهد، استفاده کند. این ممکن است شامل دستورات قانونی برای اعمال تغییرات باشد.

با توجه رادار فنی، دوره مشاوره پژوهشی قرار است 31 تیرماه به پایان برسد. به نظر می رسد CMA تصمیم خواهد گرفت که آیا می خواهد این جستجوی خاص را به مشکلاتی که اپل و گوگل در حال حاضر با آن مواجه هستند اضافه کند یا خیر. اگر می خواهید درباره تحقیقات ضد تراست اطلاعات بیشتری کسب کنید، مایکروسافت برای کسب و کار خدمات ابری شما نیز آماده است. نظر شما در مورد کاربران مایفون مگ در این مورد چیست؟! آیا ممکن است در آینده اپل و گوگل تنها بازیگران اصلی پلتفرم های موبایل نباشند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا